• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 16:37:27 följande:
    De flesta kvinnor har inte lika mycket muskler som jag har.   Det är fakta att kvinnor har svårare att lägga på sig muskler.  
    Det går inte att jämföra män som tränar med kvinnor.

De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett
    Jaha så nu helt plötsligt går det bra att "skrota" BMI, när det är dig det handlar om, och du får smaka (upprepat) på din egna medicin i tråden. D.v.s att du är fet, med dina 23BMI?

Oavsett "vilken" metod man använder sig av, så är det ändå rätt pantat att bara utala sig tvärsäkert om att en kvinna på 22BMI är fet (per se) som du gör....

Missat att det finn andra i tråden, sedan tidigare, har påtalat att BMI är ett trubbigt verktyg och det finns andra metoder som är bättre? SÅ det är ju inget nytt du kommer med, med din länkning till den artikeln.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Meddelande borttaget
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 20:50:42 följande:
    Det finns tillräckligt med folk som stör sig på Rob. Det gör väl inget om jag lättar upp det lite? Det blir väldigt känsligt att prata övervikt med ett klientel där dom flesta är just överviktiga. Det är därför många känner sig kränkta och vill ge sig på honom och hans premisser?

Om man har lite distans till ämnet så är det inte svårt alls att bara skita i det. Men då kommer det alltid någon liten besserwisser som ser möjligheten att poängtera att även jag ska följa det rådet.
    Ja och det skall alltid dyka upp en besserwisser (dig för ett exempel) och bestämma åt andra vad de skall "känna". 🙄

Varför skall det vara okey för dig att köra med dubbla måttstockar? Ge råd till andra som du vägra att följa själv?
    Är det vanligt att du kör med dubbla måttstockar, utöver då att bestämma över andra vad de skall känna och/eller inte känna? 

• Anonym (meep meeep)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 20:50:42 följande:
    Det blir väldigt känsligt att prata övervikt med ett klientel där dom flesta är just överviktiga.
    Det är därför många känner sig kränkta och vill ge sig på honom och hans premisser.

Oki så du är Robs polare som oxå påstår att de flesta här är överviktiga. Det hade jag iofs redan listat ut.

Jag fick intrycket att damerna och herrarna här gav sig på honom för att han kallar normalviktiga personer med BMI 22 för tjocka. 
    Inte för att han snackar om riktig övervikt. 

Meep meep

• Anonym (Man)
    EnAnonumius skrev 2024-09-07 21:09:16 följande:
    Ja och det skall alltid dyka upp en besserwisser (dig för ett exempel) och bestämma åt andra vad de skall "känna". 🙄

Varför skall det vara okey för dig att köra med dubbla måttstockar? Ge råd till andra som du vägra att följa själv?
    Är det vanligt att du kör med dubbla måttstockar, utöver då att bestämma över andra vad de skall känna och/eller inte känna? 
    Jag reagerade på att du började använda personangrepp.
  • Anonym (Man)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-09-07 21:15:50 följande:
    Det är därför många känner sig kränkta och vill ge sig på honom och hans premisser.

Oki så du är Robs polare som oxå påstår att de flesta här är överviktiga. Det hade jag iofs redan listat ut.

Jag fick intrycket att damerna och herrarna här gav sig på honom för att han kallar normalviktiga personer med BMI 22 för tjocka. 

Meep meep

Och jag hade redan listat ut att du inte alls är sådär casual och lättsam som du vill ge sken av. Den här debatten är viktig för dig.
  • Anonym (meep meeep)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 21:18:35 följande:
    Och jag hade redan listat ut att du inte alls är sådär casual och lättsam som du vill ge sken av. Den här debatten är viktig för dig.

Detsamma! 👍🏻
    Antar att man brukar ha något intresse för det man debatterar?

Jag kan va het och jäkligt fet med ölkagge 
    Ha snyggaste kvinnan med BMI 30
    Osäker tonårsdotter
    Fet morsa
    Fet hund
    Fet polare

Varför är debatten så viktig för dig då?

Meep meep

• Anonym (Man)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-09-07 21:48:59 följande:

Detsamma! 👍🏻
    Antar att man brukar ha något intresse för det man debatterar?

Jag kan va het och jäkligt fet med ölkagge 
    Ha snyggaste kvinnan med BMI 30
    Osäker tonårsdotter
    Fet morsa
    Fet hund
    Fet polare

Varför är debatten så viktig för dig då?

Meep meep

Det är den inte.. jag reagerar på att vissa användare som anser sig vara vettiga blir så frustrerade att personangreppen börjar hagla. 
  • EnAnonumius
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-09-07 21:15:50 följande:

Jag fick intrycket att damerna och herrarna här gav sig på honom för att han kallar normalviktiga personer med BMI 22 för tjocka

Meep meep

Korrekt så. 👍
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 21:57:25 följande:
    Det är den inte.. jag reagerar på att vissa användare som anser sig vara vettiga blir så frustrerade att personangreppen börjar hagla. 
    Det är uteslutande tjockisar som tar illa upp för att jag anser att man kan vara överviktig redan vid bmi 22.  Det är många som inte vill stå för att de är tjocka.  
    Tyvärr, är det en effekt av att övervikt har normaliserats i samhället.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.