molly50 skrev 2024-09-08 19:35:06 följande:
Visserligen,men tycker du att det är ok att promota för ett utseende som en anorektiker och att propagera för en vikthets som inte är normal?
Tycker du att det är ok att promota för att införa viktkontroller på kvinnor som han har gjort?
Det beror på sammanhanget.
Tränar man regelbundet kan man ha låg fettprocent utan att vara anorektiker men man behöver inte ha så låg fettprocent för att ha bra hälsa eller för att väldigt många män ska tycka att man är attraktiv.
Många insta-kvinnor har en tendens att bli hånade för att de har högra krav medan de inte verkar ha tänkt på vad de själva har att att erbjuda männen, de verkar inte vara särskilt representiva för kvinnor som grupp men brukar få vara det i vissa situationer.
Det skiljer en hel del mellan övervikt som är dålig för hälsan och robs påstådda preferenser, det är som att han blandar ihop äpplen med päron och diskuterar olika saker.
Om män som kvinnor vill ha skulle propagera för en vikthets som inte är normal skulle jag se det som ett problem, då finns det ju i alla fall något som motiverar dem att vikthetsa. Jag tycker inte att "du kan få Rob" är ett bra argument för vikthets, har han ens försökt att förklara i någon tråd vad vinsten med honom är, förutom att han är kort?
Det påminner om instakvinnorna som efter de förklarat sina krav duckar för frågan "vad har du att erbjuda en man?"
"
Tycker du att det är ok att promota för att införa viktkontroller på kvinnor som han har gjort?"
Nej och jag tror inte att det är särskilt meningsfullt att införa viktkontroller för folk som skiter i sin hälsa, för att de skiter i sin hälsa.
Det blir som att införa rökkontroller för rökare och en doktor som förklarar att det kan faktiskt vara dålig ide att röka, som om de inte redan visste det.
Tvivlar på att det är meningsfullt med viktkontroller på kvinnor för att vissa skiter i sin hälsa, för att de skiter i sin hälsa.