• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 14:21:10 följande:
    Man kan visst ha krav på andra om inleda en relation ska vara aktUrkult. Oavsett vad man själv har att erbjuda. Så vissa saker funkar bara inte och då blir det meningslöst att bli ihop med den personen. Oavsett mina egna brister (Som kanske den andre som uppfyller mina krav, kanske inte ens bryr sig om)
    Krav kan man absolut ha,och det har väl de flesta.
    Sen är det ju naturligtvis olika vilka preferenser man har också.
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2024-09-09 14:28:08 följande:
    Krav kan man absolut ha,och det har väl de flesta.
    Sen är det ju naturligtvis olika vilka preferenser man har också.
    Ja tex han kanske hitta en smal tjej som inte bryr sig om hans BMI eller att han är kort
  • Anonym (Sigfrid)

När jag vill radera det sista hoppet jag har om mänskligheten så brukar jag logga in på familjeliv och läsa trådarna här och förundras över detta eviga könskrig som aldrig tycks ta slut.
    Hur fan orkar ni, har ni inget bättre att göra med er tid? Lever alla medlemmar på bidrag så att de kan sitta och spy ur sig en massa skit dagarna i ända?

• EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 11:06:46 följande:
    alla bokstavstolkar väl inte de orden så pass strikt antar jag
    Nej det handlar inte om någon patetisk bokstavstolkning.

Jag läser vad som faktiskt står i en text, och inget annat. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Tramsigt) skrev 2024-09-09 07:57:50 följande:
    Men Rob pratar inte bara om personliga preferenser. Han tycker att det ska införas viktkontroller och tvångsbantning om man har för högt bmi och en fettprocent över 20. Men, det är bara kvinnor som ska utsättas för det eftersom "kvinnor gillar dadbods så det gör inget om män är överviktiga". 

Rob har haft sin perfekta tjej med ett bmi på 19. När han fick frågan om han skulle dumpa henne om hon gick upp i vikt blev resultatet att han blev dumpad... 

Rob (och alla andra smalhetsare) får ha precis vilka preferenser de vill men han promotar ett farligt ideal med en farligt låg fettprocent som även experter säger är svår för kvinnor att hålla i längden då kvinnor är gjorda för en högre fettprocent. 

Det är DET som jag och flera med mig stör oss på! Jag har inga problem vare sig med om någon gillar smala kvinnor, kallar mig fet trots att jag är normalstor med en normal fettprocent etc. Jag har enorma problem med att någon vill ha kvinnor som riskerar sin hälsa för att uppnå ett orealistiskt ideal. 
    Exakt så.. 👍

• Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2024-09-09 14:43:47 följande:
    Nej det handlar inte om någon patetisk bokstavstolkning.

Jag läser vad som faktiskt står i en text, och inget annat. 
    Det behöver inte vara patetiskt att analysera texten och bokstavstolka

Ja just du kanske gör det. Andra kanske kan tolka texten mindre strikt än så
  • EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 14:51:48 följande:
    Det behöver inte vara patetiskt att analysera texten och bokstavstolka

Ja just du kanske gör det. Andra kanske kan tolka texten mindre strikt än så
    Hur får du "tolka" att bli samma sak som att "läsa"?

Jag skrev: Jag läser vad som står i en text, och inget annat.
  • Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2024-09-09 16:54:49 följande:
    Hur får du "tolka" att bli samma sak som att "läsa"?

Jag skrev: Jag läser vad som står i en text, och inget annat.

Ja du kan läsa texten hur mycket du vill, fortfarande andra kanske inte gör det. En text som man läser brukar man även tolka, och det antar jag är vad andra i tråden kan ha gjort. Möjligtvis inte tolkat det så strikt. Eller vad vet jag, kanske rentav inte läste så noga som du gjorde.

• molly50
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 14:34:53 följande:
    Ja tex han kanske hitta en smal tjej som inte bryr sig om hans BMI eller att han är kort
    Ja,det kan han absolut göra. Men med hans preferenser så verkar han ju leta efter en anorektiker.
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2024-09-08 22:26:29 följande:
    Vad har kriminalitet med övervikt att göra?
    Läste du ens den kommentaren jag hänvisade till?
    Ska man kunna föra en diskussion så är det bra om man håller sig till ämnet.
    Jag tog till en metafor för något annat, men det gick förbi verkar det som.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.