• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 15:06:03 följande:
    Jag trodde inte att du blev så provocerad att du kände dig tvungen att uttrycka dig så plumpt..
    Nej jag blev inte provocerad. Varför väljer du att inbilla dig själv att det har med det att göra?

Så det skall vara okey att kalla kvinnor för feta om de har ett BMI på 22, så som TS gör?

Tänk dig för innan du svara mig om du skall svara på detta.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 15:05:21 följande:
    Om jag vore ett fetto så.  Men sen finns det många kvinnor som gillar dadbods.  Jag ser ofta tjocka män tillsammans med snygga slanka kvinnor.
    Klart att du är ett fetto.  Du har ju ett BMI på 23, det är ju fett enligt dina egna utsagor, då kvinnor är tydligen feta enligt dig om de skulle ha ett BMI på 22.

Så när skall du fatta  att man kan ha en normal fettratio även om man har en BMI på 22-25?

• Anonym (Man)
    EnAnonumius skrev 2024-09-07 15:15:13 följande:
    Nej jag blev inte provocerad. Varför väljer du att inbilla dig själv att det har med det att göra?

Så det skall vara okey att kalla kvinnor för feta om de har ett BMI på 22, så som TS gör?

Tänk dig för innan du svara mig om du skall svara på detta.
    Det märks tydligt att du blir provocerad och går till personangrepp. Inbilla dig inget annat. Jag tycker inte att det är rimligt att man anses vara fet bara för att man har ett BMI på över 22. Men om några några personer tycker det bryr jag mig inte om det utan avfärdar det som nonsens. Testa det!
  • Anonym (Motsatser!)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 12:43:10 följande:
    De flesta kvinnor går upp i vikt med åldern.   De ser man bara på hur få smala 30+ kvinnor det finns.  Nästan obefintligt.

Men skulle man hitta en så är det nog relativt sannolikt att hon håller sig hyfsat smal livet ut också...
    Men vad tycker du om män med övervikt? 
    Du pratar bara om kvinnor och deras övervikt, självklart är ju en anledning att du vill hitta en kvinna som partner men ändå vad anser du om män och övervikt?
    det är ju trots allt fler män än kvinnor som har övervikt.

Från folkhälsomyndigheten:

Övervikt eller fetma var till exempel vanligare bland män än kvinnor, 56 respektive 45 procent
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 15:33:21 följande:
    Det märks tydligt att du blir provocerad och går till personangrepp. Inbilla dig inget annat. Jag tycker inte att det är rimligt att man anses vara fet bara för att man har ett BMI på över 22. Men om några några personer tycker det bryr jag mig inte om det utan avfärdar det som nonsens. Testa det!
    Vem är du att bestämma åt andra vad de blir provocerad eller inte provocerad av?
    Individer är full kapabel till att avgöra det själva.

Så om du anser att man skall "testa" att avfärda när några lågpannade individer kalla folk (kvinnor i synnerhet då) för feta vid ett normalt BMI, så varför kunde du inte passa på att testa att  låta enskilda individer bestämma själva vad de blir provocerade av?

• Anonym (Man)
    EnAnonumius skrev 2024-09-07 15:44:05 följande:
    Vem är du att bestämma åt andra vad de blir provocerad eller inte provocerad av?
    Individer är full kapabel till att avgöra det själva.

Så om du anser att man skall "testa" att avfärda när några lågpannade individer kalla folk (kvinnor i synnerhet då) för feta vid ett normalt BMI, så varför kunde du inte passa på att testa att  låta enskilda individer bestämma själva vad de blir provocerade av?
    Jag bestämmer inte att du är provocerad. Men allt du uttrycker indikerar på att du är det.
  • Anonym (meep meeep)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 15:53:31 följande:
    Jag bestämmer inte att du är provocerad. Men allt du uttrycker indikerar på att du är det.

Du verkar bli provocerad av att hen blir provocerad.
    Same shit!
    Lyssna på dina egna ord och skit i det?

Meep meep 

• Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-09-07 15:28:31 följande:
    Klart att du är ett fetto.  Du har ju ett BMI på 23, det är ju fett enligt dina egna utsagor, då kvinnor är tydligen feta enligt dig om de skulle ha ett BMI på 22.

Så när skall du fatta  att man kan ha en normal fettratio även om man har en BMI på 22-25?
    De flesta kvinnor har inte lika mycket muskler som jag har.   Det är fakta att kvinnor har svårare att lägga på sig muskler.  
    Det går inte att jämföra män som tränar med kvinnor.

De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett
  • Anonym (...)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 12:43:10 följande:
    De flesta kvinnor går upp i vikt med åldern.   De ser man bara på hur få smala 30+ kvinnor det finns.  Nästan obefintligt.

Men skulle man hitta en så är det nog relativt sannolikt att hon håller sig hyfsat smal livet ut också...
    Ja förbränningen saktar väl av med åldern så det verkar som att man måste äta mindre när man blir äldre om man vill hålla samma vikt. Eller röra på sig massa mer. Det verkar många inte vilja göra, de verkar hålla i gamla vanor. För min del säger kroppen ifrån, vill inte ha lika stora portioner. Förr fick jag tex i mig en hel pizza, det kanske skulle gå nu med om jag försökte men jag blir mätt fortare. Jag har antagit att det beror på att kroppen behöver inte lika mycket längre. Men jag håller också koll på vikten och kollar av energiintaget ibland. Man vill ju inte att det ska bära iväg
  • Anonym (Rob)
    Anonym (...) skrev 2024-09-07 16:44:36 följande:
    Ja förbränningen saktar väl av med åldern så det verkar som att man måste äta mindre när man blir äldre om man vill hålla samma vikt. Eller röra på sig massa mer. Det verkar många inte vilja göra, de verkar hålla i gamla vanor. För min del säger kroppen ifrån, vill inte ha lika stora portioner. Förr fick jag tex i mig en hel pizza, det kanske skulle gå nu med om jag försökte men jag blir mätt fortare. Jag har antagit att det beror på att kroppen behöver inte lika mycket längre. Men jag håller också koll på vikten och kollar av energiintaget ibland. Man vill ju inte att det ska bära iväg
    Precis, det är en myt att förbränningen går ner.  Utan att folk blir fetare med ålder beror på ökat energiintag.

www.dn.se/vetenskap/minskad-amnesomsattning-inte-orsak-till-viktokning-i-medelaldern/
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.