• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Anonym (Tramsigt)
    Emala skrev 2024-09-01 01:46:16 följande:

Det verkar faktiskt som att ditt största problem och issues är främmande människors vikt.  Du tjatar om det och återkommer hela tiden till människors vikt och BMI.
    Du väljer ju själv vilka du vill träffa,  varför lägga ner så mycket tjafs och energi på att prata om de du inte vill dejta?
    Fokusera på de du vill dejta istället för att haka upp dig på de kvinnor och profiler som du inte är intresserad av.

Problemet för "Rob" är att han inte är attraktiv nog för de han vill dejta och har ett för litet urval att välja på.... 
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 13:42:07 följande:
    Jag tror inte punktskatt kommer hjälpa mer än marginellt. Det har man sett när det infördes i de nordiska länderna. Det krävs mycket större förändringar.
    Folk äter för mycket idag helt enkelt.  

Fysisk aktivitet hjälper inte heller nämnvärt.

" Vi kan alltid äta lite mer och då hjälper det inte om vi är fysiskt aktiva. Vi är så energieffektiva, säger Claude Marcus professor vid Karolinska institutet.
    Du vet att övervikt inte allt beror på överkonsumtion av mat och sötsaker och för lite träning?
    Man kan t ex lida av sjukdomar som lipödem eller hypotyreos eller stå under behandling med kortison.
    Kortison kan dessutom ha ökad aptit som en biverkning.
    Så alla som är överviktiga behöver inte vara det pga att de äter för mycket.
    Du har ju själv ett bmi på 23. Vad är din ursäkt till det?
    Enligt dina egna preferenser så är du ju fet.
  • molly50
    molly50 skrev 2024-09-01 12:11:14 följande:
    Du vet att övervikt inte allt beror på överkonsumtion av mat och sötsaker och för lite träning?
    Man kan t ex lida av sjukdomar som lipödem eller hypotyreos eller stå under behandling med kortison.
    *Allt = Alltid.
  • Feminina
    Anonym (Tramsigt) skrev 2024-09-01 07:55:38 följande:
    Problemet för "Rob" är att han inte är attraktiv nog för de han vill dejta och har ett för litet urval att välja på.... 
    Det hjälper inte att gnälla på andras krav, om man själv har höga krav.
    Har man skyhöga krav,  får man helt enkelt se till att matcha andras skyhöga krav.

Man får inte allt man vill och pekar på. Jag får inte Tom Ellis även om han motsvarar mina ideal. Jag kräver dock nte att alla andra män ska se ut som honom bara för det Solig
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Rob)
    Feminina skrev 2024-09-01 15:23:23 följande:
    Det hjälper inte att gnälla på andras krav, om man själv har höga krav.
    Har man skyhöga krav,  får man helt enkelt se till att matcha andras skyhöga krav.

Man får inte allt man vill och pekar på. Jag får inte Tom Ellis även om han motsvarar mina ideal. Jag kräver dock nte att alla andra män ska se ut som honom bara för det Solig
    Jag tycker inte det är för mycket begärt att vilja träffa en smal partner.  Men det är uppenbarligen så. Eftersom nästan alla är tjocka idag.

Det går inte att jämföra med att vilja ha Tom Ellis.  Så specifikt krav har jag inte.   Inga särskilda krav på längd, hårfärg/hårlängd, ögonfärg, osv.  Däremot vissa krav på personlighet och intressen. 
  • Anonym (Rob)
    molly50 skrev 2024-09-01 12:11:14 följande:
    Jag har gått upp 10 kg sen jag började på gym.  Så ja min ursäkt är väl att muskler väger helt enkelt.  Jag är fortfarande normalviktig dock.
  • Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-01 17:44:27 följande:
    Jag tycker inte det är för mycket begärt att vilja träffa en smal partner.  Men det är uppenbarligen så. Eftersom nästan alla är tjocka idag.

Det går inte att jämföra med att vilja ha Tom Ellis.  Så specifikt krav har jag inte.   Inga särskilda krav på längd, hårfärg/hårlängd, ögonfärg, osv.  Däremot vissa krav på personlighet och intressen. 

Innebär det att det enda krav du har är att hon ska vara väldigt smal? Så det är det enda kravet du har? Hon behöver inte se bra ut alls, bara hon är smal?

Bara så du vet så är jag inte ironisk utan faktiskt bara nyfiken, för det är i så fall en rätt ovanlig request du har. De flesta män jag känner säger bara att de vill ha en snygg/söt kvinna, men det är viktigare för dig att tjejen är smal än snygg?

Om det är så ber jag om ursäkt för att ha påstått att du låter ytlig.

• molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-01 17:46:03 följande:
    Jag har gått upp 10 kg sen jag började på gym.  Så ja min ursäkt är väl att muskler väger helt enkelt.  Jag är fortfarande normalviktig dock.
    Men du anser ju ändå att man är fet när man har ett bmi över 20.
    Och ditt ideal är ju anorektiska kroppar.
    Så då borde ju inte heller muskler räknas.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.