• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Xenia
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 01:06:53 följande:
    Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra. Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.
    Så männen är ensamma för att kvinnorna är för fula och feta? Som om det inte fanns fula och feta män också.

Denne Bjørn Andreas Bull-Hansen är tydligen en norsk författare som bl a skrivit romaner om vikingar. Jag skulle hellre läst de böckerna, men de är inte översatta till svenska. Kanske de inte är så bra.

De flesta kvinnor är inte piercade, blåhåriga eller gravt överviktiga. Men de bör alltså haffa sig en man innan de blir överviktiga. Problemet är att de flesta relationer tar slut.
  • Anonym (...)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 16:49:09 följande:
    Precis, det är en myt att förbränningen går ner.  Utan att folk blir fetare med ålder beror på ökat energiintag.

www.dn.se/vetenskap/minskad-amnesomsattning-inte-orsak-till-viktokning-i-medelaldern/
    Fast alla uträkningar på energiintag jag tittat på blir lägre för en äldre person med samma vikt, längd, kön osv. Det jag menade var att jag tänker att äter man samma som när man var ung så kommer man inte kunna hålla samma låga vikt
  • Anonym (Rob)
    Anonym (...) skrev 2024-09-07 16:55:27 följande:
    Fast alla uträkningar på energiintag jag tittat på blir lägre för en äldre person med samma vikt, längd, kön osv. Det jag menade var att jag tänker att äter man samma som när man var ung så kommer man inte kunna hålla samma låga vikt
    Ja, det kan ju vara så att du rörde dig mer förr.  Men märker man att man går upp i vikt med åldern är det ju bara att dra ner på portionerna.  Kroppen vänjer sig ganska snabbt.
  • Anonym (...)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 17:01:31 följande:
    Ja, det kan ju vara så att du rörde dig mer förr.  Men märker man att man går upp i vikt med åldern är det ju bara att dra ner på portionerna.  Kroppen vänjer sig ganska snabbt.
    Nej jag vet inte, tror aktivitet är ungefär samma. Jag vet ju inte säkert och har inte forskat så mycket i det läst en massa rön men jag tycker det verkar logiskt att kroppen kräver mindre energi och saktar ner med åldern, och cellförnyelsen jobbar mindre. Och följer man uträkningarna verkar det stämma. Det har alltid fungerat för mig iallafall. Man sätter in olika parametrar så får man fram ett kaloribehov. Vet inte hur snabbt man vänjer sig men ja människan är väl ett vanedjur
  • Anonym (Samma här)

Känner precis likadant för män för få snygga män är hellre själv än att bo med en fet egotrippad blekfet jättebaby!

• Anonym (Rob)
    Anonym (Samma här) skrev 2024-09-07 17:25:43 följande:

Känner precis likadant för män för få snygga män är hellre själv än att bo med en fet egotrippad blekfet jättebaby!

Jag klandrar dig inte. Men kvinnor har lättare att hitta en man.   Dessutom är det många män som tränar.
  • Anonym (Himmelohav)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 17:28:35 följande:
    Jag klandrar dig inte. Men kvinnor har lättare att hitta en man.   Dessutom är det många män som tränar.
    Det är många kvinnor som tränar också. Du ser dom inte bara. Alla är ju inte anorektiker...
    Ser att många undrar varför det bara är kvinnor du attackerar i ditt embargo mot överviktiga. 
    Du har ännu inte svarat på: vad med alla överviktiga män? 
    Påstår inte att övervikt är bra! Tvärtom! Men...
    Tycker dina argument är svaga. 
    Du skyller ifrån dig på massa luddiga "bevis"
  • Anonym (Man)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-09-07 16:11:45 följande:

Du verkar bli provocerad av att hen blir provocerad.
    Same shit!
    Lyssna på dina egna ord och skit i det?

Meep meep 

Skulle man då kunna anta att du blir provocerad av att jag blir provocerad av att någon blir provocerad av att en person anser att ett BMI på över 22 är detsamma som övervikt?
  • Anonym (meep meeep)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 19:50:33 följande:
    Skulle man då kunna anta att du blir provocerad av att jag blir provocerad av att någon blir provocerad av att en person anser att ett BMI på över 22 är detsamma som övervikt?

Har eg ingen lust att ruinera tråden med mer oftopic dynga.
    Enkelt svar, ja! Blir provocerad när man inte lever som man lär.
    Du sa att han skulle skita i Robbans kommentarer,
    medan du stör dig på hans kommentarer.
    Robban kanske kan försvara sig själv?

Jag provoceras kanske än mer när ölen tagit slut. 
    Eller så har jag roligare grejor för mig. 
    Ha en jäkla nice lördagskväll på FL.

Skål
    Meep meep

• Anonym (Man)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-09-07 20:39:39 följande:

Har eg ingen lust att ruinera tråden med mer oftopic dynga.
    Enkelt svar, ja! Blir provocerad när man inte lever som man lär.
    Du sa att han skulle skita i Robbans kommentarer,
    medan du stör dig på hans kommentarer.
    Robban kanske kan försvara sig själv?

Jag provoceras kanske än mer när ölen tagit slut. 
    Eller så har jag roligare grejor för mig. 
    Ha en jäkla nice lördagskväll på FL.

Skål
    Meep meep

Det finns tillräckligt med folk som stör sig på Rob. Det gör väl inget om jag lättar upp det lite? Det blir väldigt känsligt att prata övervikt med ett klientel där dom flesta är just överviktiga. Det är därför många känner sig kränkta och vill ge sig på honom och hans premisser?

Om man har lite distans till ämnet så är det inte svårt alls att bara skita i det. Men då kommer det alltid någon liten besserwisser som ser möjligheten att poängtera att även jag ska följa det rådet.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.