• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 02:04:16 följande:
    Det där stämmer inte.  Jag ser massor med slanka kvinnor som har män med kagge.

"Är du man och bär runt på några extrakilon?
    Misströsta inte! Enligt en studie föredrar kvinnor män av det större slaget i sängkammaren, skriver brittiska Metro"

Endast 9% av kvinnorna föredrar en smal man.
    De allra flesta föredrar dock en rund man.

"2 544 brittiska kvinnor deltog i studien och de stora männen vann ? stort. Hela 38 procent av kvinnorna säger sig föredra en omfångsrik man, medan 21 procent helst vill ha en vältränad man.
    Anledningarna som kvinnorna gav var att rundare män är mer omtänksamma i sängen och bryr sig mer om sin partners njutning. 9 procent valde i första hand en liten, smal man."

Så om kvinnorna går ner i vikt kommer det att fortfarande att finnas gått om män med stort omfång.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/ddrVbX/studie-darfor-foredrar-kvinnor-storre-man-i-sangen
    Du länkar till en studie som drar upp svar från   brittiska  kvinnor?

Sedan när är 2544 kvinnor en "majoritet"?
    Britterna har större folkmängd än i Sverige.

Bara för att dessa 2544 brittiska kvinnor tycker detta, säger inte ett skit om vad svenska kvinnor föredrar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-09-08 22:48:25 följande:
    Absolut är det så.
    Men de bilder han har visat på kvinnor han tycker är attraktiva är kvinnor som ser ut som anorektiker.
    Jag tycker inte det är ok att promota för att man ska se ut så.

Nej,han har inte förklarat vad han själv har att erbjuda.
    Bara vad han själv tänder på.

Ja,det är fel när dessa instakvinnor pratar om sina krav men inte vill svara på vad de själva har att erbjuda en man.
    "Ja,det är fel när dessa instakvinnor pratar om sina krav men inte vill svara på vad de själva har att erbjuda en man."

Fel och fel, så länge det är helt lagligt att välja bort de som själva inte har något att erbjuda är det ingen som väljer dem, vem skulle då känna sej motiverad att försöka leva upp till deras krav?

"Nej,han har inte förklarat vad han själv har att erbjuda.
    Bara vad han själv tänder på."

Så om jag påstår att han med sina trådar övertygat 0 kvinnor att crossfit två gånger i veckan är en bra ide, tycker du att jag har fel då?

• Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2024-09-09 02:11:45 följande:
    Inlägg #281 handlar det om..
    Ja ok då tror jag jag är med hur ni tänker att man med det menar att det aldrig finns någon annan orsak. möjligt att han som kallar sig Man tänker att generellt så är det den orsaken även om det inte gäller precis alla
  • EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 04:48:01 följande:
    Ja ok då tror jag jag är med hur ni tänker att man med det menar att det aldrig finns någon annan orsak. möjligt att han som kallar sig Man tänker att generellt så är det den orsaken även om det inte gäller precis alla
    Jag hade hängt med på din förklaring om h*n inte skrivit detta i sin mening "..någon annan orsak än.. "..
    Det gör ju att det  tar ju bort  det "generella" i det hela i sig...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 13:55:55 följande:
    Vi pratar i generella termer, men även personliga, preferenser. Om man inte kan hantera att prata om preferenser för att folk kommer få ätstörningar, så kan man, återigen, knappt prata om något alls. Det kommer alltid finnas någon som blir kränkt. Oavsett ämne.
    Men Rob pratar inte bara om personliga preferenser. Han tycker att det ska införas viktkontroller och tvångsbantning om man har för högt bmi och en fettprocent över 20. Men, det är bara kvinnor som ska utsättas för det eftersom "kvinnor gillar dadbods så det gör inget om män är överviktiga". 

Rob har haft sin perfekta tjej med ett bmi på 19. När han fick frågan om han skulle dumpa henne om hon gick upp i vikt blev resultatet att han blev dumpad... 

Rob (och alla andra smalhetsare) får ha precis vilka preferenser de vill men han promotar ett farligt ideal med en farligt låg fettprocent som även experter säger är svår för kvinnor att hålla i längden då kvinnor är gjorda för en högre fettprocent. 

Det är DET som jag och flera med mig stör oss på! Jag har inga problem vare sig med om någon gillar smala kvinnor, kallar mig fet trots att jag är normalstor med en normal fettprocent etc. Jag har enorma problem med att någon vill ha kvinnor som riskerar sin hälsa för att uppnå ett orealistiskt ideal. 
  • Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2024-09-09 06:25:17 följande:
    Jag hade hängt med på din förklaring om h*n inte skrivit detta i sin mening "..någon annan orsak än.. "..
    Det gör ju att det  tar ju bort  det "generella" i det hela i sig...
    alla bokstavstolkar väl inte de orden så pass strikt antar jag
  • Anonym (Tea)

Det finns ju mängder av män som är tillsammans med normalviktiga kvinnor så det är det som män uppskattar. De flesta män vill inte ha en underviktig partner lika lite som de vill ha en överviktig. 

• molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-09-09 02:24:10 följande:
    "Ja,det är fel när dessa instakvinnor pratar om sina krav men inte vill svara på vad de själva har att erbjuda en man."

Fel och fel, så länge det är helt lagligt att välja bort de som själva inte har något att erbjuda är det ingen som väljer dem, vem skulle då känna sej motiverad att försöka leva upp till deras krav?

"Nej,han har inte förklarat vad han själv har att erbjuda.
    Bara vad han själv tänder på."

Så om jag påstår att han med sina trådar övertygat 0 kvinnor att crossfit två gånger i veckan är en bra ide, tycker du att jag har fel då?
    Jag har aldrig påstått att det är olagligt.
    Men har man krav på andra så ska man väl ha något att erbjuda själv också.
    Oavsett om man är kvinna eller man.

Nej,och det har jag väl inte heller påstått.
    Men han har väl knappast övertygat någon kvinna om att viktkontroller och anorektikerkroppar är någonting bra heller.
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2024-09-09 13:47:03 följande:
    Jag har aldrig påstått att det är olagligt.
    Men har man krav på andra så ska man väl ha något att erbjuda själv också.
    Oavsett om man är kvinna eller man.

Nej,och det har jag väl inte heller påstått.
    Men han har väl knappast övertygat någon kvinna om att viktkontroller och anorektikerkroppar är någonting bra heller.
    Man kan visst ha krav på andra om inleda en relation ska vara aktUrkult. Oavsett vad man själv har att erbjuda. Så vissa saker funkar bara inte och då blir det meningslöst att bli ihop med den personen. Oavsett mina egna brister (Som kanske den andre som uppfyller mina krav, kanske inte ens bryr sig om)
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 14:21:10 följande:
    Man kan visst ha krav på andra om inleda en relation ska vara aktUrkult*. Oavsett vad man själv har att erbjuda. Så vissa saker funkar bara inte och då blir det meningslöst att bli ihop med den personen. Oavsett mina egna brister (Som kanske den andre som uppfyller mina krav, kanske inte ens bryr sig om)
    * AKTUELLT ska det vara
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.