• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2024-09-09 20:53:51 följande:
    Jag tog till en metafor för något annat, men det gick förbi verkar det som.
    Jag tycker helt enkelt att det är två olika saker.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-09-09 13:47:03 följande:
    Jag har aldrig påstått att det är olagligt.
    Men har man krav på andra så ska man väl ha något att erbjuda själv också.
    Oavsett om man är kvinna eller man.

Nej,och det har jag väl inte heller påstått.
    Men han har väl knappast övertygat någon kvinna om att viktkontroller och anorektikerkroppar är någonting bra heller.
    Jag tror du missar min poäng.

Man bör ha något att erbjuda för att inte vara ointressant bottenskrap på partner marknaden men en kvinna får tycka att hon inte behöver erbjuda något tillbaka, för mej får hon det och jag får tycka att hon är dum i hvudet och jag får tycka att hon får skylla sej själv om hon skaffar katt för att slippa känna sej ensam.

Det är reglering av partner marknaden eller när man börjar kräva att andra SKA anpassa sej efter ens egna preferenser, eller när man tycker att man har en rättighet till någon annan jag tycker det går över gränsen.

Jag tror det ligger trollning bakom viktkontroller.
    molly50 skrev 2024-09-09 20:25:54 följande:
    Ja,det kan han absolut göra. Men med hans preferenser så verkar han ju leta efter en anorektiker.
    Om man försöker ha låg fettprocent utan att träna så finns det ju en risk.

• molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-09-09 21:55:05 följande:
    Jag tror du missar min poäng.

Man bör ha något att erbjuda för att inte vara ointressant bottenskrap på partner marknaden men en kvinna får tycka att hon inte behöver erbjuda något tillbaka, för mej får hon det och jag får tycka att hon är dum i hvudet och jag får tycka att hon får skylla sej själv om hon skaffar katt för att slippa känna sej ensam.

Det är reglering av partner marknaden eller när man börjar kräva att andra SKA anpassa sej efter ens egna preferenser, eller när man tycker att man har en rättighet till någon annan jag tycker det går över gränsen.

Jag tror det ligger trollning bakom viktkontroller.
    molly50 skrev 2024-09-09 20:25:54 följande:
    Ja,det kan han absolut göra. Men med hans preferenser så verkar han ju leta efter en anorektiker.
    Om man försöker ha låg fettprocent utan att träna så finns det ju en risk.

Ok. Du menar så. Ja,det kan jag hålla med om.
    Jag vet faktiskt inte om han trollar när han pratar om viktkontroller.

Ja,och letar han kvinnor i hans ålder så har ju många lite extra fett som man får med åldern.
    Så ska han hitta en mager kvinna i den åldern så blir det ju svårt.
  • Anonym (Öpple)
    molly50 skrev 2024-09-09 22:07:35 följande:
    Ok. Du menar så. Ja,det kan jag hålla med om.
    Jag vet faktiskt inte om han trollar när han pratar om viktkontroller.

Ja,och letar han kvinnor i hans ålder så har ju många lite extra fett som man får med åldern.
    Så ska han hitta en mager kvinna i den åldern så blir det ju svårt.
    Tror inte han trollar när han pratar om viktkontroller. Den här tråden handlar ju om hur fula alla kvinnor är. Tycker det är ganska uppenbart vilken sorts människa Rob är.
    mindervärdeskomplex, försök till kontroll över kvinnor. Aggressiv överlag. Fascistiska åsikter som egentligen handlar om att sätta sig på folk. (Eller utsedda grupper) skulle inte finna det osannolikt att han också har något emot invandrare t ex. Allt handlar om honom och att han inte gillar sig själv egentligen.
  • molly50
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-09 22:21:45 följande:
    Tror inte han trollar när han pratar om viktkontroller. Den här tråden handlar ju om hur fula alla kvinnor är. Tycker det är ganska uppenbart vilken sorts människa Rob är.
    mindervärdeskomplex, försök till kontroll över kvinnor. Aggressiv överlag. Fascistiska åsikter som egentligen handlar om att sätta sig på folk. (Eller utsedda grupper) skulle inte finna det osannolikt att han också har något emot invandrare t ex. Allt handlar om honom och att han inte gillar sig själv egentligen.
    Ja,det är det jag misstänker också.
    Han dyker ju upp i alla trådar som ens nämner ordet vikt och börjar sprida sin vikthets.
    Eller så startar han egna trådar om samma ämne.
    Och det gör att jag tvivlar på att han trollar utan det verkar snarare röra sig om en person som inte mår bra och tar ut det på andra.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-09-09 22:28:30 följande:
    Ja,det är det jag misstänker också.
    Han dyker ju upp i alla trådar som ens nämner ordet vikt och börjar sprida sin vikthets.
    Eller så startar han egna trådar om samma ämne.
    Och det gör att jag tvivlar på att han trollar utan det verkar snarare röra sig om en person som inte mår bra och tar ut det på andra.
    om han inte mår bra och tar ut det på andra så är syftet att provocera dvs trollning

Sammanfattningen är nog lite sisådär
    Den nakna sanningen som kvinnor inte vill höra om mäns ensamhet är att kvinnor har blivit så mycket incel, de är så otillräckliga för män att mänskligheten kommer att dö ut men kvinnor har lättare att hitta en man och TS personlighet suger lika mycket som hans längd så det hade underlättat om han var lång för att liksom kompensera för det, ditt utseende är det första man ser och som ger insidan en chans.

👍

När någon skriver anonymt på internet är insidan det enda man ser.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-09 22:21:45 följande:
    Det är spännande att läsa hur många sätt man kan förminska en person för att försöka göra dennes åsikter mindre relevant.  
    Det är uppenbart hur alla dessa tjockisar tar illa upp.  Det är som en struts som stoppar huvudet i sanden och inte ser hur feta vi är idag. 
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 23:24:22 följande:
    Det är spännande att läsa hur många sätt man kan förminska en person för att försöka göra dennes åsikter mindre relevant.  
    Det är uppenbart hur alla dessa tjockisar tar illa upp.  Det är som en struts som stoppar huvudet i sanden och inte ser hur feta vi är idag. 
    Föreställer du dig att du skapat en tråd som tar upp problem med fetma i samhället?

trodde du skapade tråden för att berätta för kvinnor hur fula de är och att inga män vill ha dom. Eller har du glömt bort din trådstart under resans gång? Och nu är det helt plötsligt synd om just dig som bara tänker på hälsan.

Tragiskt är det. Patetiskt också.
  • Anonym (Öpple)
    ClumsySmurf skrev 2024-09-09 23:21:41 följande:
    om han inte mår bra och tar ut det på andra så är syftet att provocera dvs trollning
    Skillnaden mellan ett troll är att den sitter och småfnissar samtidigt som den gnuggar händerna. Den här sortens trådar så är det någon som sitter och gråter framför skärmens blåa sken. Tar saken (hatet) seriöst till skillnad från troll. Dvs propagerar och försöker normalisera en viss attityd.

Enligt mitt tycke.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-09 23:31:20 följande:
    Föreställer du dig att du skapat en tråd som tar upp problem med fetma i samhället?

trodde du skapade tråden för att berätta för kvinnor hur fula de är och att inga män vill ha dom. Eller har du glömt bort din trådstart under resans gång? Och nu är det helt plötsligt synd om just dig som bara tänker på hälsan.

Tragiskt är det. Patetiskt också.
    Övervikten och fetman är ju en konsekvens i att kvinnor tappat sin attraktivitet.  

Båda problemen är har ju en gemensam nämnare.  Hälsa och attraktivitet är väldigt tätt sammankopplade 

Något som är tragiskt är väl att du inte fattar det.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.