• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 23:35:26 följande:
    Båda problemen är har ju en gemensam nämnare.  Hälsa och attraktivitet är väldigt tätt sammankopplade 
    Gäller bägge könen. Så lägg ned och hoppa på enbart kvinnorna.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-09-10 04:15:46 följande:
    Är du en idiot?
    Det verkar finnas mycket hat i dig.  Ta tag i din vikt istället.
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-10 08:32:34 följande:
    Ta tag i dina ohälsosamma ideal istället.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-10 08:32:34 följande:
    Varför väljer du att promota och kräva att kvinnor skall ha ohälsosamma ideal, för att du skall kunna må bra.. Hittar du in te tillräckligt med runk material på nätet längre och då skall försöka tvinga in alla kvinnor i ohälsosamt leverne för att bli anorektiker smala, så du får ditt runk material?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-09-09 23:21:41 följande:
    om han inte mår bra och tar ut det på andra så är syftet att provocera dvs trollning

Sammanfattningen är nog lite sisådär
    Den nakna sanningen som kvinnor inte vill höra om mäns ensamhet är att kvinnor har blivit så mycket incel, de är så otillräckliga för män att mänskligheten kommer att dö ut men kvinnor har lättare att hitta en man och TS personlighet suger lika mycket som hans längd så det hade underlättat om han var lång för att liksom kompensera för det, ditt utseende är det första man ser och som ger insidan en chans.

👍

När någon skriver anonymt på internet är insidan det enda man ser.
    För mig är trollning detsamma som att inte vara seriös.
    Men vi har kanske olika åsikter där.

Jag vet inte om jag kan hålla med om att kvinnor har blivit så mycket incel (eller femcel som det heter när det handlar om kvinnor).
    Men när man ser detta könskrig som ständigt pågår så är det lätt att man tappar tron på män.
    Då väljer man kanske hellre att vara singel än att dejta sådana män.

Det sistnämnda håller jag med om helt.
    Jag träffade min man via nätet och vi lärde känna varandra inifrån och ut.
    Ingen av oss hade profilbild,men vi hade kanske tur som ändå uppskattade varandras utseende.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 23:35:26 följande:
    Övervikten och fetman är ju en konsekvens i att kvinnor tappat sin attraktivitet.  

Båda problemen är har ju en gemensam nämnare.  Hälsa och attraktivitet är väldigt tätt sammankopplade 

Något som är tragiskt är väl att du inte fattar det.
    Men tycker du att du prooagerar för en bra hälsa när du startar en tråd om hur fula alla kvinnor är?
    Och inte nämner ett ord om mäns övervikt,trots att fler män än kvinnor är överviktiga?
    Vill du bli tagen seriöst så borde du vara lika mån om att män ska gå ner i vikt som att kvinnor ska göra det.
    Och att kvinnor inte ska se ut som anorektiker,vilket inte heller är bra för hälsan,
    Det enda du har sagt om mäns bmi är att det är högre pga att de har en högre muskelmassa.
    Ingenting om deras hälsa eller att de ska tvingas till viktkontroller.
    Bara att överviktiga kvinnor är fula och oattraktiva,medans benrangel är attraktiva och vackra.
    Dvs dina egna preferenser och inget annat.
    Då blir det svårt att ta dig seriöst.
  • Anonym (Man och singel)

Jag tror att mycket i frågan är individuellt och det är svårt att generalisera alltför mycket. Sedan vet jag inte hur mycket som har ändrats rent statistiskt de senaste, säg, tjugo åren heller.

I mitt fall känner jag att dejtingappar och dylikt stjälper mycket mer än det faktiskt hjälper. Algoritmerna gör det svårt för många att dyka upp i flöden (gäller främst män men också en del kvinnor verkar det som) vilket gör att många mer eller mindre fajtas om samma personer. De tjejer jag brukar få upp på Hinge och dylikt är dessutom långt utanför "min liga" vad som gäller utseende och livsstil. Lika barn leker bäst och jag passar inte ihop med en fotomodell till partypingla direkt.

Sedan är det ju extremt lätt att sålla på dejtingappar och överge någon för en liten skitsak, typ att ens dejt är glutenintolerant eller så. Folk testar att dejta som man testar TV-apparater eller nåt och till slut blir det bara en jakt på någon som träffar rätt hellre än att ha lite tolerans för att människor är olika. De gånger jag kommit i kontakt med tjejer i hög person och börjat dejta känns det som att båda har mycket mer acceptans. Fast så blir ju en hel del kvinnor (iaf de som är snyggare än genomsnittet) överösta med alternativ på dejtingappar också så då kanske det är mer naturligt.

Dock är det lite svårt också att göra någon slags problemformulering också. Alla parförhållanden ska ju ske på en frivillig basis och vill man inte så vill man inte. Om det är något som är fel så kan man säga att det är ingens fel, eller allas för den delen. Jag har de senaste åren fokuserat mer på att bli kompis med mig själv och insett att förhållanden med kvinnor hittills inte har gett mig särskilt mycket av värde, förmodligen för att jag har varit mer ute efter förhållandet som sådant hellre än personen i fråga.

Lösningen har då blivit att lägga dejtandet på hyllan, ägna sig åt det som är givande för mig och vara öppen för att ingå förhållanden den dagen jag träffar någon som är rätt. Tror ärligt talat att många män skulle må mycket bättre om de slutade jaga kvinnor och känna sig frustrerade över att ingen vill ha dem för att istället jobba mer på sin självbild, hälsa etc och leva mer sunt. När man är mer stabil kan man ta ett nytt steg därifrån och förmodligen lyckas bättre.

• Anonym (...)
    molly50 skrev 2024-09-10 13:34:01 följande:
    Ingen av oss hade profilbild,men vi hade kanske tur som ändå uppskattade varandras utseende.

Underbart

Skulle aldrig våga träffa någon utan att ha sett bild. Eller en gång gjorde jag det, aldrig mer kan jag säga. Men han hade även en ful insida visade det sig 

• ClumsySmurf
    molly50 skrev 2024-09-10 13:34:01 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-09-09 23:21:41 följande:
    om han inte mår bra och tar ut det på andra så är syftet att provocera dvs trollning

Sammanfattningen är nog lite sisådär
    Den nakna sanningen som kvinnor inte vill höra om mäns ensamhet är att kvinnor har blivit så mycket incel, de är så otillräckliga för män att mänskligheten kommer att dö ut men kvinnor har lättare att hitta en man och TS personlighet suger lika mycket som hans längd så det hade underlättat om han var lång för att liksom kompensera för det, ditt utseende är det första man ser och som ger insidan en chans.

👍

När någon skriver anonymt på internet är insidan det enda man ser.
    För mig är trollning detsamma som att inte vara seriös.
    Men vi har kanske olika åsikter där.

Jag vet inte om jag kan hålla med om att kvinnor har blivit så mycket incel (eller femcel som det heter när det handlar om kvinnor).
    Men när man ser detta könskrig som ständigt pågår så är det lätt att man tappar tron på män.
    Då väljer man kanske hellre att vara singel än att dejta sådana män.

Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 23:24:22 följande:
    Det är spännande att läsa hur många sätt man kan förminska en person för att försöka göra dennes åsikter mindre relevant.  
    Det är uppenbart hur alla dessa tjockisar tar illa upp.  Det är som en struts som stoppar huvudet i sanden och inte ser hur feta vi är idag. 
    Finns en annan på forumet som ofta roar sej med samma sak, han brukar anklaga någon för ad hominem och i nästa mening gör han själv ad hominem
    ad hominem kan bytas ut mot valfritt argumentationsfel

När en liten grupp kvinnor som bor i ett annat land får representera svenska kvinnor generellt är det något som haltar.
    Jag tycker TS är väldigt motsägelsefull och de som inte håller med om något som helt saknar källa får heta tjockis, är det att vara vara seriös?

"Men när man ser detta könskrig som ständigt pågår så är det lätt att man tappar tron på män."

Det är lätt att vända på det.

Kvinnor har könskrigat friskt i flera år men då heter det feminism, som samhället kastar pengar på. Dessa kvinnor har aldrig kunnat argumentera för sin sak och vissa av de på forumet roar sej med trollande när de förlorar argumentet och sen spelar de oskyldiga offer. Med tiden har de blivit mer och mer osynliga på forumet eller så ligger de lågt.

(Menar jag inte de feminister som har något vett innanför pannbenet, de har inte heller några större problem med sina argument.)

Det är ofta dessa kvinnor som får representera kvinnor rent allmänt när män kastar skit på kvinnor, och vissa av de på forumet roar sej med trollande när de förlorar argumentet och sen spelar de oskyldiga offer.

• molly50
    Anonym (...) skrev 2024-09-10 14:09:01 följande:

Underbart

Skulle aldrig våga träffa någon utan att ha sett bild. Eller en gång gjorde jag det, aldrig mer kan jag säga. Men han hade även en ful insida visade det sig 

Ja,vi köpte grisen i säcken,kan man säga. Men det blev lyckat för oss,i alla fall. Glad
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.