• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Anonym (Tramsigt)
    Anonym (...) skrev 2024-09-10 14:09:01 följande:

Underbart

Skulle aldrig våga träffa någon utan att ha sett bild. Eller en gång gjorde jag det, aldrig mer kan jag säga. Men han hade även en ful insida visade det sig 

Jag och numera exet träffades också på nätet utan profilbild men då pratar vi strax över 20 år sedan när det där med digitala bilder inte direkt var vanligt. 

Idag vete tusan om jag ens kommer att ge mig ut bland dejtingapparna framöver om jag känner för att hitta någon ny, eller om jag får lösa det på egen hand. 
  • molly50
    Anonym (Tramsigt) skrev 2024-09-10 15:25:49 följande:
    Jag och numera exet träffades också på nätet utan profilbild men då pratar vi strax över 20 år sedan när det där med digitala bilder inte direkt var vanligt. 

Idag vete tusan om jag ens kommer att ge mig ut bland dejtingapparna framöver om jag känner för att hitta någon ny, eller om jag får lösa det på egen hand. 
    Ja,det var mer än 20 år sedan för oss med.
    Så det hade kanske sett annorlunda ut idag.
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2024-09-09 21:40:32 följande:
    Jag tycker helt enkelt att det är två olika saker.
    Det är för att du inte får ihop metaforen och kopplingen mellan dessa olika scenarios. Men dom flesta ser nog vad jag menar.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-09-10 14:59:15 följande:
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-09 23:24:22 följande:
    Det är spännande att läsa hur många sätt man kan förminska en person för att försöka göra dennes åsikter mindre relevant.  
    Det är uppenbart hur alla dessa tjockisar tar illa upp.  Det är som en struts som stoppar huvudet i sanden och inte ser hur feta vi är idag. 
    Finns en annan på forumet som ofta roar sej med samma sak, han brukar anklaga någon för ad hominem och i nästa mening gör han själv ad hominem
    ad hominem kan bytas ut mot valfritt argumentationsfel

När en liten grupp kvinnor som bor i ett annat land får representera svenska kvinnor generellt är det något som haltar.
    Jag tycker TS är väldigt motsägelsefull och de som inte håller med om något som helt saknar källa får heta tjockis, är det att vara vara seriös?

"Men när man ser detta könskrig som ständigt pågår så är det lätt att man tappar tron på män."

Det är lätt att vända på det.

Kvinnor har könskrigat friskt i flera år men då heter det feminism, som samhället kastar pengar på. Dessa kvinnor har aldrig kunnat argumentera för sin sak och vissa av de på forumet roar sej med trollande när de förlorar argumentet och sen spelar de oskyldiga offer. Med tiden har de blivit mer och mer osynliga på forumet eller så ligger de lågt.

(Menar jag inte de feminister som har något vett innanför pannbenet, de har inte heller några större problem med sina argument.)

Det är ofta dessa kvinnor som får representera kvinnor rent allmänt när män kastar skit på kvinnor, och vissa av de på forumet roar sej med trollande när de förlorar argumentet och sen spelar de oskyldiga offer.
    Jag vet inte om det är mig eller TS du citerar.
    Men jag har ingenstans påstått att det skulle vara bättre när kvinnor könskrigar.
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2024-09-10 17:12:48 följande:
    Det är för att du inte får ihop metaforen och kopplingen mellan dessa olika scenarios. Men dom flesta ser nog vad jag menar.
    Men kan du då förklara för mig,kopplingen mellan kriminalitet och övervikt?
  • Anonym (Öpple)
    molly50 skrev 2024-09-10 18:09:03 följande:
    Jag vet inte om det är mig eller TS du citerar.
    Men jag har ingenstans påstått att det skulle vara bättre när kvinnor könskrigar.
    Nej, de tar inte ut varandra på något sätt. Låter som en ursäkt och validering av könskrigande.
  • molly50
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-10 18:14:46 följande:
    Nej, de tar inte ut varandra på något sätt. Låter som en ursäkt och validering av könskrigande.
    Ja,jag vet inte vad man ska tro.
  • Xenia

Så "sanningen" är att män är ensamma för att kvinnor är för tjocka? Och tjocka är kvinnor med BMI 22. Det stämmer inte:

BMI-skala:

Under 18,5: Undervikt

18,5 till 24,9: Normalvikt

25 till 29,9: Övervikt

30 eller högre: Fetma/obesitas

doktor24.se/blogg/bmi-raknare/

• Anonym (Öpple)

Varför finns den här hat-tråden fortfarande kvar?

• Anonym (meep meeep)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-28 16:20:52 följande:

Den e ju lite charmig kan jag tycka!
    Problemet är ( enligt incels) kvinnors fetma & inte att dom aldrig lyckas ragga upp en kvinna. Fucking hillarious! 

Meep meep

• Anonym (Man)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-09-28 16:20:52 följande:

Xenia och du verkar vilja skaka liv i tråden. Man kan fråga sig varför ni gör det när den i princip redan hade självdött? Om ni nu tycker den är så dålig.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.