Inlägg från: Anonym (Lamels) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lamels)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Faile skrev 2024-08-31 02:07:38 följande:
    Frågar dig samma sak som i en annan tråd. 

Hur ser du på par som varit tillsammans/gifta många år, 20-30 år. Som börjar unga och snygga och numera är åldrade och överviktiga. 

Tycker du synd om de för att de blivit fula ( i dina ögon ) eller tycker du det är fint med par som kan åldras tillsammans? 
    Ett sådant par har förstått  vikten av tvåsamhet men samtidigt har de  inte förstått vikten av att ta hand om kroppen. Eller så bryr de sig inte om det. Framförallt kommer deras barn och barnbarn att drabbas på grund av deras beteende. Man har alltid ett ansvar att vara ett föredöme för nästa generation.

Det snygga och vältränade paret med barn på flera håll har förstått vikten av att fysiskt vara ett föredöme men missat vikten av tvåsamhet.

Det optimala är det vältränade paret som varit tillsammans i 30 år. De är föredömen i båda nämnda avseenden.
  • Anonym (Lamels)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 02:23:30 följande:
    Jag skulle säga att det beror på ålder. Gifta i 20-30 år.  Så skulle se kunna vara säg 50-60 år.  Det kan jag tycka är lite väl tidigt för att ge upp formen. 70+ plus kan jag ha större förståelse för dock. Men ändå viktigt att behålla musklerna i den åldern.

Se detta par 61 resp 56 år. Det borde vara goals.

mymodernmet.com/senior-korean-couple-okdong-fit/
    Det finns ingen slutålder för att ta hand om kroppen. Man ska köra på så länge man lever. Älskar när man ser gubbar och tanter i 80 och 90-års åldern som är ute och joggar, power-walkar eller styrketränar. De har förstått!
  • Anonym (Lamels)
    Anonym (()) skrev 2024-08-31 03:05:16 följande:
    Vem är äldst av de två? Svårt att se. Om maken är den på 61 år så kudos till honom. Tänk om fler män hade vett att ta hand om sina kroppar i den åldern.
    Även kvinnor uppskattar hälsosamma män.

Så många som slutar anstränga sig och sen tror att kvinnorna ändå ska bli attraherade? Nej tack säger jag. Ölmagar är förfärliga och män klär inte i högt BF överlag. Fett gör er bara mjuka, degiga och oformliga. Så långt ifrån maskulin som det går att komma. 
    Sant men det gäller även kvinnor.
  • Anonym (Lamels)
    Anonym (Nej) skrev 2024-09-06 23:07:37 följande:
    Problemet är att även smala kvinnor vet att de kan gå upp i vikt närsomhelst. På grund av graviditet, sköldkörtelproblem, PCOS etc. Alla väldigt vanligt hos kvinnor. 
    Nej, alla kvinnor lider inte av att komma med dåliga bortförklaringar.

För det är vad det är. Vare sig kvinnor eller män går upp i vikt av någon annan orsak än att de missköter sin kost och motion.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.