• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-08-30 11:23:54 följande:
    Men alla meddelanden och likes som överviktiga kvinnor får på nätet från män då? 
    Ja, det kan jag inte riktigt förklara.  Uppenbarligen finns det män som gillar feta kvinnor också. Även om dom inte är i majoritet.
    Precis, som att jag gillar smala.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 11:17:51 följande:
    Jag håller inte med snubben i videon. Det är mest kvinnor som ger överviktiga kvinnor komplimanger.  Vad det beror på kan man ju sia om ... Men kanske ser de inte henne som en konkurrent.
    Hur VET du av FAKTA att det är mest kvinnor som ger liksen på bilderna?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-08-30 12:03:18 följande:
    Hur VET du av FAKTA att det är mest kvinnor som ger liksen på bilderna?
    Det är väl bara att ta en snabb koll på TikTok exempelvis och sök på bodypositvity.  Klicka inpå valfri tjockis.
    Kolla kommentarerna så ser du att det är flest kvinnor som skriver att hon är så snygg. 
  • Feminina
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 12:28:03 följande:
    Det är väl bara att ta en snabb koll på TikTok exempelvis och sök på bodypositvity.  Klicka inpå valfri tjockis.
    Kolla kommentarerna så ser du att det är flest kvinnor som skriver att hon är så snygg. 

Jag förstår inte varför du är så besatt över att kvinnor ska gå ner i vikt? Jag blir verkligen nyfiken hur du tänker? Vad är anledningen? 

Är det för att du ska ha större chans att hitta en kvinna som tilltalar dig, eller tror du att du har större procentuell chans att få en kvinna du vill ha?

Sist men inte minst, är det inte större chans att ni blir ratade, om kvinnorna blir mer tilltalande för andra män? 

Det är trots allt *du* som påstår att majoriteten av män föredrar spinkiga kvinnor?

• Anonym (Kalvfond)
    Anonym (...) skrev 2024-08-27 16:09:06 följande:
    Ska inte även de feta eller oattraktiva männen peppas? Varför skriver du inte om att boosta männens självkänsla?
    Därför att jag, precis som alla andra, väljer att tänka att när kvinnornas självkänsla vacklar så skall dom ha stöttning och peppning. När mäns självkänsla vacklar så skall dom skärpa sig och ta sig i kragen. 
  • Anonym (Motsatser!)
    Anonym (Kalvfond) skrev 2024-08-30 14:56:00 följande:
    Därför att jag, precis som alla andra, väljer att tänka att när kvinnornas självkänsla vacklar så skall dom ha stöttning och peppning. När mäns självkänsla vacklar så skall dom skärpa sig och ta sig i kragen. 
    enligt vem? 

som jag skrivit tidigare vem är det som stöttar och peppar men som också säger att män ska skärpa sig? 

är det kvinnor som stöttar och peppar andra kvinnor ? 
    är det kvinnor som säger åt män att skärpa sig? 

vad säger då männen? 
    stöttar och peppar män kvinnor? 
    säger män åt andra män att skärpa sig? 

om kvinnor stöttar och peppar andra kvinnor, stöttar och peppar inte män andra män också då eller varför inte? 

eller om män inte stöttar andra män är det då bara kvinnors sak att stötta och peppa män? 
    ligger inte det på alla? 

är det kvinnors fel om inte män peppar män? 

eller om män anser att män ska skärpa till sig varför stöttar dom istället inte andra män som kvinnor stöttar andra kvinnor? 

en del män verkar kräva mer av kvinnor en av andra män.
  • Anonym (...)
    Ren sexism alltså
  • Anonym (Öpple)
    Feminina skrev 2024-08-30 14:51:08 följande:

Jag förstår inte varför du är så besatt över att kvinnor ska gå ner i vikt? Jag blir verkligen nyfiken hur du tänker? Vad är anledningen? 

Är det för att du ska ha större chans att hitta en kvinna som tilltalar dig, eller tror du att du har större procentuell chans att få en kvinna du vill ha?

Sist men inte minst, är det inte större chans att ni blir ratade, om kvinnorna blir mer tilltalande för andra män? 

Det är trots allt *du* som påstår att majoriteten av män föredrar spinkiga kvinnor?

Det är skillnad mellan att vara attraherad av en smalis dvs preferenser och anse att alla kvinnor ska anpassa sig till hans preferenser.

Rob vill utöva makt och kontroll. Inte helt olikt ett misshandelsförhållande där en part oftast startar misshandeln med ett utövande av kontroll. 

Bland talibanerna så får inte flickor gå i skola, gå ensamma, inte synas eller inte höras heller. dvs ett utövande av makt och kontroll där kvinnor begränsas och blir betraktade som boskap.
  • Anonym (Öpple)
    Väntanu, du vet väl att tråden handlar om att berätta hur fula och oattraktiva alla kvinnor är?

men ändå så har du inställningen att det är så syyynd om män? Varför det? För att kvinnor inte är snygga?
  • Feminina
    Anonym (Öpple) skrev 2024-08-30 16:13:35 följande:
    Det är skillnad mellan att vara attraherad av en smalis dvs preferenser och anse att alla kvinnor ska anpassa sig till hans preferenser.

Rob vill utöva makt och kontroll. Inte helt olikt ett misshandelsförhållande där en part oftast startar misshandeln med ett utövande av kontroll. 

Bland talibanerna så får inte flickor gå i skola, gå ensamma, inte synas eller inte höras heller. dvs ett utövande av makt och kontroll där kvinnor begränsas och blir betraktade som boskap.
    Jag hoppas han svarar, för det är verkligen intressant. Det där var en förklaring, men det kan också vara en projicering av sina egna tillkortakommanden? För det finns så gott jag kan se ingen logik bakom det?

Kvinnorna kommer fortfarande inte bli mer intresserade, snarare är det i så fall mindre möjlighet för de ensamma männen att få en partner när konkurrensen * ökar*. Åtminstone om det stämmer enligt hans resonemang, att männen föredrar smala, spinkiga kvinnor.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.