• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Anonym (...)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-08-28 22:07:48 följande:

Är mannen ute och cyklar? 

Jag snacka inget om längd. Bara om min farbror och hans lustar för yngre tjejer.

P.s det stod inget i mitt el hans svar om längd.
    Meep, meep 

Du verkade dra upp det som en jämförelse med nackdelar som gör att man inte får tjejer. Att självklart får han ingen men han är korkad som försöker/tror det
  • Anonym (o-perfekt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 01:06:53 följande:
    Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra. Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.
    Så du menar att kvinnor inte vill höra att män är ensamma pga att kvinnor är oattraktiva. Tror du ärligt talat att vi bryr oss? Ni som inte tycker om kvinnor kan gott vara ensamma. Resten av befolkningen har trevligt ihop. 

Vi som inte har skyhöga krav på utseende och annat. Vi som kan ha kul och uppleva kärlek med någon som inte är perfekt. Vi har ett bra liv. 

Fortsätt sitta ensam på Alla hjärtans dag eller förändra dina krav! 
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (o-perfekt) skrev 2024-08-29 13:18:20 följande:
    Så du menar att kvinnor inte vill höra att män är ensamma pga att kvinnor är oattraktiva. Tror du ärligt talat att vi bryr oss? Ni som inte tycker om kvinnor kan gott vara ensamma. Resten av befolkningen har trevligt ihop. 

Vi som inte har skyhöga krav på utseende och annat. Vi som kan ha kul och uppleva kärlek med någon som inte är perfekt. Vi har ett bra liv. 

Fortsätt sitta ensam på Alla hjärtans dag eller förändra dina krav! 
    Tror inte syftet med den här tråden handlar om att förändra kvinnor. Syftet är mer att kasta skit över en grupp människor i ett försök att återta en känsla av förlorad makt.

Med andra ord: rob känner sig underlägsen kvinnor. Har mindervärdeskomplex och hanterar detta komplex med att försöka sätta sig på kvinnor. 

Ta hand om din egen skit i stället, rob.
  • Anonym (Rob)

Som vanligt är det många tjockisar som vill försvara sin övervikt.

• Anonym (Rob)
    cosinus skrev 2024-08-28 13:19:06 följande:
    Lugn nu och låt honom svara på frågan, jag ställde den av en anledning till honom. Jag vet att han vill ha kvinnor med lågt BMI men det är också intressant att höra hur han tänker kring fettprocent just för att man kan ha lågt BMI och ändå på inget sätt ligga farligt lågt i fettprocent. Finns folk som vid BMI 18 inte alls är så tunna som många bildsätter sig. 

Min egen dotter (vuxen) är t ex en sådan som kring BMI 18 ser helt hälsosam ut. Det sticker inte ut något någonstans. Men hon är kort och väldigt tunn i kroppen i dess grundkonstruktion. 
    Jag har sagt det tidigare.  Att jag anser att fettprocent är ett bättre mått än bmi. Men väldigt få har koll på sin fettprocent. De flesta kan dock räkna ut sin bmi och därför pratar jag mer om bmi.

Din dotter är ett klockrent exempel.  De är många som tror att bara för att ben sticker ut har man anorexia.  Vilket blir sjukt i andra änden där folk använder Skinny-shaming. Sagt fullt friska personer äter allt möjligt skräp för att tjocka till sig.  Sjukt är det när det är övervikten som är det stora problemet i samhället.
  • cosinus
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 13:50:57 följande:
    Jag har sagt det tidigare.  Att jag anser att fettprocent är ett bättre mått än bmi. Men väldigt få har koll på sin fettprocent. De flesta kan dock räkna ut sin bmi och därför pratar jag mer om bmi.

Din dotter är ett klockrent exempel.  De är många som tror att bara för att ben sticker ut har man anorexia.  Vilket blir sjukt i andra änden där folk använder Skinny-shaming. Sagt fullt friska personer äter allt möjligt skräp för att tjocka till sig.  Sjukt är det när det är övervikten som är det stora problemet i samhället.
    Ja jag håller med, fettprocent är klart bättre. Men det jag var nyfiken på var vad du anser vara en bra fettprocent. Och ja jag inser att det kan finnas i andra trådar men jag orkar inte leta och dessutom tenderar en hel del av dem att vara raderade.
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 13:44:34 följande:

Spelar det någon roll om vi är överviktiga eller inte?
    Vi lever, har familjer, partners och skrattar. 
    Det är inte jag som är ensam med orimliga krav, det är du. Jag och min man har levt tillsammans i snart 25 år. Vi har båda två sett varandra gå upp i vikt och gå ner, vi ser varandra åldras, vi skrattar tillsammans, vi älskar varandra. Ingen av oss letade efter en partner med x BMI eller x i fettprocent. Vi letade efter en livskamrat att bygga ett bra liv med. Och det har vi. 
    Vi har stöttat varandra genom kriser och dödsfall. Vi har kunnat glädjas åt våra framgångar. Han vet när jag mår dåligt och vet exakt hur han ska krama mig för att jag ska känna mig trygg och älskad. Jag vet hur mycket han tycker om stekt sill med potatis (jag avskyr det) och jag gör det jättegärna till honom.

Fortsätt du att haka upp dig på fettprocent, BMI och vikt. Vi andra fokuserar på att leva
  • Anonym (Lisa)

Jag tror faktiskt att tjockisarna skiter i dig, de lever ett bra liv ändå, med eller utan partner. Och vill de inte vara tjocka, så bantar dom.

Dvs säga motsatsen till dig, du är och kommer alltid förbli kort, och därmed fortsatt bitter och ensam. När dagen är slut är det du som sitter där utan partner. Vi andra, oavsett BMI, fortsätter våra liv som vi trivs med. 
  • Anonym (Öpple)

Folk som har en åsikt om din fascistisk propaganda är antagligen tjockisar i din värld. Kan ju absolut inte vara smalisar, alla vet ju att smalisar älskar fat-shaming.

ja, jag är ironisk om du inte fattar det.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.