• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-28 09:25:16 följande:
    Med det resonemanget kan man säga att kvinnor gillar feta män då.
    Anledningen till att kvinnor gillar stora män är pga att de vill känna sig små och beskyddade av mannen.   En kille som både är kort och smal har liksom inte bra förutsättningar för att en kvinna ska känna sig liten.
    Du är så ute och cyklar. Det finns inget värre än en människa som ändrar sitt yttre för att behaga andra. Ska man ändra på något med sig själv (klippa håret kort, träna för att bygga muskler, gå upp eller ner i vikt, eller vad et nu än må vara) så ska man göra det för att SJÄLV må bra. Det är då en person blir snygg och utstrålar det där extra som får andra att vända sig om.
  • cosinus
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-28 09:27:13 följande:
    Det har jag inte sagt.  Men det är få kvinnor som bygger så mycket muskler att hon blir fet i bmi trots låg fettprocent.
    Den ger jag dig rätt i. Det är inte jättevanligt.

Av ren nyfikenhet. Vad anser du vara rimlig fettprocent på en kvinna?
  • molly50
    cosinus skrev 2024-08-28 11:26:55 följande:
    Den ger jag dig rätt i. Det är inte jättevanligt.

Av ren nyfikenhet. Vad anser du vara rimlig fettprocent på en kvinna?
    Att hon ska ha ett bmi på under 18 och se ut som en anorektiker.
    Det är bara att läsa trådar här i forumet som handlar om vikt då han alltid brukar dyka upp där och ange sina preferenser.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-28 09:27:13 följande:
    Det har jag inte sagt.  Men det är få kvinnor som bygger så mycket muskler att hon blir fet i bmi trots låg fettprocent.

Nej du har inte sagt det nej...🙄😏

Jag citera dina egna ord du aaaldrig har sagt:
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 13:53:23 följande:
     Och hur en hälsoaspekt så är många kvinnor feta redan vid bmi 22.
    (slut citat)

Här har vi dina ord du aldrig har sagt...

Skall du fortsätta att påstå detta så skall u slänga fram med en objektiv källa som styrker/bevisar dina påståenden.

Du hävdar, bevisbördan lkigger hos dig. Så kom inte dragandes med något patetiskt som  "googla själv".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • cosinus
    molly50 skrev 2024-08-28 12:15:52 följande:
    Att hon ska ha ett bmi på under 18 och se ut som en anorektiker.
    Det är bara att läsa trådar här i forumet som handlar om vikt då han alltid brukar dyka upp där och ange sina preferenser.
    BMI vet jag vad, men nu var jag nyfiken på fettprocent.
  • molly50
    cosinus skrev 2024-08-28 12:56:20 följande:
    BMI vet jag vad, men nu var jag nyfiken på fettprocent.
    En anorektiker har knappast någon fettprocent alls.
    Han vill att benen ska sticka ut på kroppen.
    Då handlar det inte om någon fettprocent.
  • cosinus
    molly50 skrev 2024-08-28 13:05:43 följande:
    En anorektiker har knappast någon fettprocent alls.
    Han vill att benen ska sticka ut på kroppen.
    Då handlar det inte om någon fettprocent.
    Lugn nu och låt honom svara på frågan, jag ställde den av en anledning till honom. Jag vet att han vill ha kvinnor med lågt BMI men det är också intressant att höra hur han tänker kring fettprocent just för att man kan ha lågt BMI och ändå på inget sätt ligga farligt lågt i fettprocent. Finns folk som vid BMI 18 inte alls är så tunna som många bildsätter sig. 

Min egen dotter (vuxen) är t ex en sådan som kring BMI 18 ser helt hälsosam ut. Det sticker inte ut något någonstans. Men hon är kort och väldigt tunn i kroppen i dess grundkonstruktion. 
  • Anonym (...)
    Agda90 skrev 2024-08-28 10:38:16 följande:
    Du är så ute och cyklar. Det finns inget värre än en människa som ändrar sitt yttre för att behaga andra. Ska man ändra på något med sig själv (klippa håret kort, träna för att bygga muskler, gå upp eller ner i vikt, eller vad et nu än må vara) så ska man göra det för att SJÄLV må bra. Det är då en person blir snygg och utstrålar det där extra som får andra att vända sig om.
    Det ena utesluter inte det andra
  • Anonym (POPP)

Det är oftast för jobbigt att leva ihop med kärleken och få vardagen att gå ihop, så en särbo eller en FWB föredrar jag nog istället idag.

• molly50
    cosinus skrev 2024-08-28 13:19:06 följande:
    Lugn nu och låt honom svara på frågan, jag ställde den av en anledning till honom. Jag vet att han vill ha kvinnor med lågt BMI men det är också intressant att höra hur han tänker kring fettprocent just för att man kan ha lågt BMI och ändå på inget sätt ligga farligt lågt i fettprocent. Finns folk som vid BMI 18 inte alls är så tunna som många bildsätter sig. 

Min egen dotter (vuxen) är t ex en sådan som kring BMI 18 ser helt hälsosam ut. Det sticker inte ut något någonstans. Men hon är kort och väldigt tunn i kroppen i dess grundkonstruktion. 
    Ja,absolut. Visst är det så.
    Men det han själv har angett som preferenser är att kvinnor ska se ut som anorektiker.
    Och det är inte hälsosamt.
    Samtidigt så trycker han ner kvinnor med ett bmi över 20 och anser dem vara feta.
    Samtidigt som han själv har ett bmi på 23.
    Han uttalar sig överhuvudtaget inte om mäns övervikt.
    Alltså handlar det inte om hälsan,som han själv vill låta påskina,utan bara om utseendet.
    Det är det som många av oss vänder oss emot.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.