• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Barnafödande) skrev 2024-08-27 14:01:24 följande:
    Många kvinnor kan lägga skulden på männen när de inte hittar någon man de uppskattar.
    Man lägger inte skulden på sig själv då. 
    Kommentaren brukar då istället vara att det inte finns några bra män. Dvs männen som finns är otillräckliga. När man vänder på detta och singelmän kallar kvinnorna som är singlar för otillräckliga så är man en incel och misygyn.
  • Anonym (11:19)
    Anonym (Barnafödande) skrev 2024-08-27 13:13:27 följande:
    Med din logik så borde inte kvinnor klaga på att de inte hittar en man som de uppskattar. 
    Inte då att de säger att man ska ska bara acceptera det. 
    Självklart gäller detta båda könen. Hittar man ingen som duger får man vara själv, konstigare än så är det inte. 
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 14:25:41 följande:
    Mitt bmi är 23,8.

Så normalviktig.
    En kvinna med ett BMI på 22 är också normalviktig men du anser att kvinnor med det BMIt feta då är du det också eftersom du har högre BMI än det du själv anser vara för mycket på en kvinna.....

Hycklare, en fet sådan?
  • Anonym (meep meeep)

Han kör aggresiv propaganda för att kvinnorna ska banta ner sig till hans preferenser. Som om utbudet för incels skulle bli högre för det?
    Haha, meep meep

• Anonym (meep meeep)

Mina damer o herrar.

Min 70-åriga farbror vill ha en 20 årig kvinna. Är det synd om honom för att han inte får sin preferens tillgodosedd?
    Meep meeep

• Anonym (Kalvfond)

Det är frågan om balansen. En gungbräda som är så superkänslig att det är svårt att få den att balansera exakt. Det är samma sak med många kvinnors självkänsla (säkert män också).

Det är absolut inget fel i att boosta och peppa kvinnor som av olika anledningar har svårt med självkänslan. Om dom sen är feta, långa, korta, har dåligt hår, hy hållning osv. Istället för att en människa skall må dåligt så bör vi väl alla stötta och uppmuntra. Jag väljer att se många av dessa exempel som ofta lyfts fram som sprungna ur den grundläggande tanken om stöd och medmänsklighet. 

Dock....

Det tenderar ofta att tippa över. Gungbrädan som inledningsvis satt som cementerad i marken på ena sidan har med hejarop och pepp sakta börjat stiga. Och medan den ändan av gungbrädan stiger så fortsätter peppen och hejaropen i ökande styrka och brädan åker högre och högre och till slut så försvinner markkontakt, fotfäste och byts mot svindel. Den tidigare dåliga självkänslan är nu bytt till odräglighet och arrogans. 

Så hur gör man för att hålla balansen? Skall de som hjälper till bara "hälpa lite grann" men samtidigt bromsa upp när "gungbrädan" börjar stiga för högt (=inga träd får växa till himlen osv)? Eller skall kvinnan på brädan själv be dom lugna sig och själv ta ansvar för balansen?

Jag vet inte. Det är svårt.

Men allt handlar om svårigheten att hitta balansen. 

• Anonym (...)
    Anonym (Kalvfond) skrev 2024-08-27 15:33:05 följande:

Det är frågan om balansen. En gungbräda som är så superkänslig att det är svårt att få den att balansera exakt. Det är samma sak med många kvinnors självkänsla (säkert män också).

Det är absolut inget fel i att boosta och peppa kvinnor som av olika anledningar har svårt med självkänslan. Om dom sen är feta, långa, korta, har dåligt hår, hy hållning osv. Istället för att en människa skall må dåligt så bör vi väl alla stötta och uppmuntra. Jag väljer att se många av dessa exempel som ofta lyfts fram som sprungna ur den grundläggande tanken om stöd och medmänsklighet. 

Dock....

Det tenderar ofta att tippa över. Gungbrädan som inledningsvis satt som cementerad i marken på ena sidan har med hejarop och pepp sakta börjat stiga. Och medan den ändan av gungbrädan stiger så fortsätter peppen och hejaropen i ökande styrka och brädan åker högre och högre och till slut så försvinner markkontakt, fotfäste och byts mot svindel. Den tidigare dåliga självkänslan är nu bytt till odräglighet och arrogans. 

Så hur gör man för att hålla balansen? Skall de som hjälper till bara "hälpa lite grann" men samtidigt bromsa upp när "gungbrädan" börjar stiga för högt (=inga träd får växa till himlen osv)? Eller skall kvinnan på brädan själv be dom lugna sig och själv ta ansvar för balansen?

Jag vet inte. Det är svårt.

Men allt handlar om svårigheten att hitta balansen. 

Ska inte även de feta eller oattraktiva männen peppas? Varför skriver du inte om att boosta männens självkänsla?
  • cosinus

Men nu förstår jag faktiskt inte problemet alls?

Om kvinnor blir mer och mer oattraktiva och därmed blir bortvalda av män. Så att det då i förlängningen bara blir snygga män som väljer snygga kvinnor så borde det väl bli en form av survial of the fittest helt i din smak.

småfeta, piercade, blåhåriga kvinnor du inte vill ha reproducerar sig inte, inte heller de män som är för fula eller ocharmiga för att få de snygga tjejerna men samtidigt väljer bort damerna i deras egen liga.

ge det några generationer och du borde ha en Barbie-värld helt i din smak. 

• Marmite Devil
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 14:25:41 följande:
    Mitt bmi är 23,8.

Så normalviktig.

Enligt din logic är du fet. 

Fet och kort. 

• Anonym (Rob)
    Marmite Devil skrev 2024-08-27 17:09:18 följande:

Enligt din logic är du fet. 

Fet och kort. 

Du kanske har glömt den lilla detaljen att män har mer muskelmassa än kvinnor?  Muskler väger mer än fett.

Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.