Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Hur stor andel män pratar vi om här? Som är ensamma

• Anonym (...)
    Anonym (Kalvfond) skrev 2024-08-27 15:33:05 följande:

Det är frågan om balansen. En gungbräda som är så superkänslig att det är svårt att få den att balansera exakt. Det är samma sak med många kvinnors självkänsla (säkert män också).

Det är absolut inget fel i att boosta och peppa kvinnor som av olika anledningar har svårt med självkänslan. Om dom sen är feta, långa, korta, har dåligt hår, hy hållning osv. Istället för att en människa skall må dåligt så bör vi väl alla stötta och uppmuntra. Jag väljer att se många av dessa exempel som ofta lyfts fram som sprungna ur den grundläggande tanken om stöd och medmänsklighet. 

Dock....

Det tenderar ofta att tippa över. Gungbrädan som inledningsvis satt som cementerad i marken på ena sidan har med hejarop och pepp sakta börjat stiga. Och medan den ändan av gungbrädan stiger så fortsätter peppen och hejaropen i ökande styrka och brädan åker högre och högre och till slut så försvinner markkontakt, fotfäste och byts mot svindel. Den tidigare dåliga självkänslan är nu bytt till odräglighet och arrogans. 

Så hur gör man för att hålla balansen? Skall de som hjälper till bara "hälpa lite grann" men samtidigt bromsa upp när "gungbrädan" börjar stiga för högt (=inga träd får växa till himlen osv)? Eller skall kvinnan på brädan själv be dom lugna sig och själv ta ansvar för balansen?

Jag vet inte. Det är svårt.

Men allt handlar om svårigheten att hitta balansen. 

Ska inte även de feta eller oattraktiva männen peppas? Varför skriver du inte om att boosta männens självkänsla?
  • Anonym (...)
    Agda90 skrev 2024-08-28 10:38:16 följande:
    Du är så ute och cyklar. Det finns inget värre än en människa som ändrar sitt yttre för att behaga andra. Ska man ändra på något med sig själv (klippa håret kort, träna för att bygga muskler, gå upp eller ner i vikt, eller vad et nu än må vara) så ska man göra det för att SJÄLV må bra. Det är då en person blir snygg och utstrålar det där extra som får andra att vända sig om.
    Det ena utesluter inte det andra
  • Anonym (...)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-08-27 23:34:29 följande:
    Hajjar inte riktigt vad du vill säga?  Att alla blir gubbsjuka när dom blir äldre?
    Sugardaddy e inte olagligt, men det har han inte råd med på sin taskiga pension.

Varför skriver du flera svar till mig på samma meddelande? 
    Meep meep
    Han menar väl att ålder drabbar alla normalt medan att tex bli kort drabbar bara vissa
  • Anonym (...)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-08-28 22:07:48 följande:

Är mannen ute och cyklar? 

Jag snacka inget om längd. Bara om min farbror och hans lustar för yngre tjejer.

P.s det stod inget i mitt el hans svar om längd.
    Meep, meep 

Du verkade dra upp det som en jämförelse med nackdelar som gör att man inte får tjejer. Att självklart får han ingen men han är korkad som försöker/tror det
  • Anonym (...)
    Anonym (meep meeep) skrev 2024-08-29 18:57:37 följande:

Nä läs igen grabben!
    Jag gjorde en jämförelse med Robbans preferenser. 

Har inte snackat ett skit om längd. 
    Meep, Meep 

Ps. Ta,t lugnt med drickat

Fortfarande så drabbar ålder alla, normalt. Vikt och fettprocent, som Robs preferenser handlar om gör inte det. Och inte heller längd, även om du kanske inte menade att jämföra med just längd. Poängen är att ingen kommer alltid vara ung så av den anledningen det är lite annorlunda att vara oattraktiv på grund av hög ålder, som du drog upp
  • Anonym (...)
    Anonym (Kalvfond) skrev 2024-08-30 14:56:00 följande:
    Därför att jag, precis som alla andra, väljer att tänka att när kvinnornas självkänsla vacklar så skall dom ha stöttning och peppning. När mäns självkänsla vacklar så skall dom skärpa sig och ta sig i kragen. 
    Ren sexism alltså
  • Anonym (...)
    Anonym (Lamels) skrev 2024-09-07 03:25:08 följande:
    Nej, alla kvinnor lider inte av att komma med dåliga bortförklaringar.

För det är vad det är. Vare sig kvinnor eller män går upp i vikt av någon annan orsak än att de missköter sin kost och motion.
    Det blir ju svårare att hålla efter vikten och risken att kvinnan prioriterar andra saker när hon fått barn är väl ganska stor
  • Anonym (...)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 12:43:10 följande:
    De flesta kvinnor går upp i vikt med åldern.   De ser man bara på hur få smala 30+ kvinnor det finns.  Nästan obefintligt.

Men skulle man hitta en så är det nog relativt sannolikt att hon håller sig hyfsat smal livet ut också...
    Ja förbränningen saktar väl av med åldern så det verkar som att man måste äta mindre när man blir äldre om man vill hålla samma vikt. Eller röra på sig massa mer. Det verkar många inte vilja göra, de verkar hålla i gamla vanor. För min del säger kroppen ifrån, vill inte ha lika stora portioner. Förr fick jag tex i mig en hel pizza, det kanske skulle gå nu med om jag försökte men jag blir mätt fortare. Jag har antagit att det beror på att kroppen behöver inte lika mycket längre. Men jag håller också koll på vikten och kollar av energiintaget ibland. Man vill ju inte att det ska bära iväg
  • Anonym (...)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 16:49:09 följande:
    Precis, det är en myt att förbränningen går ner.  Utan att folk blir fetare med ålder beror på ökat energiintag.

www.dn.se/vetenskap/minskad-amnesomsattning-inte-orsak-till-viktokning-i-medelaldern/
    Fast alla uträkningar på energiintag jag tittat på blir lägre för en äldre person med samma vikt, längd, kön osv. Det jag menade var att jag tänker att äter man samma som när man var ung så kommer man inte kunna hålla samma låga vikt
  • Anonym (...)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 17:01:31 följande:
    Ja, det kan ju vara så att du rörde dig mer förr.  Men märker man att man går upp i vikt med åldern är det ju bara att dra ner på portionerna.  Kroppen vänjer sig ganska snabbt.
    Nej jag vet inte, tror aktivitet är ungefär samma. Jag vet ju inte säkert och har inte forskat så mycket i det läst en massa rön men jag tycker det verkar logiskt att kroppen kräver mindre energi och saktar ner med åldern, och cellförnyelsen jobbar mindre. Och följer man uträkningarna verkar det stämma. Det har alltid fungerat för mig iallafall. Man sätter in olika parametrar så får man fram ett kaloribehov. Vet inte hur snabbt man vänjer sig men ja människan är väl ett vanedjur
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2024-09-08 22:26:29 följande:
    Vad har kriminalitet med övervikt att göra?
    Läste du ens den kommentaren jag hänvisade till?
    Ska man kunna föra en diskussion så är det bra om man håller sig till ämnet.
    Poängen flyger dig över huvudet som vanligt. Det var väl för att illustrera hur orimligt det kan bli att klaga över att någon generaliserar när man vill diskutera just i generella termer och inte diskutera undantagen!
  • Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2024-09-08 23:42:50 följande:
    Generalisera är en sak.
    Men den som man hänvisar till generaliserade aldrig.

När någon skriver "...ingen annan orsak än..", det är inte att generalisera alls. Det är att säga att det finn bara en enda orsak.

Hade det skrivits "den vanligaste orsaken är" då hade man kunnat säga att det är en generalisering, och då hade kritiken som (Man) kommer med blivit vettig.

Så nej det finns ingen "poäng" som flugit över huvudet på någon. Det du och även då "(Man) uppvisar är att ni inte kan skillnaden mellan "generellt" och "enda".
    Ja då har jag nog tyvärr missat att någon skrev att det bara finns en enda orsak. Vilket inlägg syftar du på?
  • Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2024-09-09 02:11:45 följande:
    Inlägg #281 handlar det om..
    Ja ok då tror jag jag är med hur ni tänker att man med det menar att det aldrig finns någon annan orsak. möjligt att han som kallar sig Man tänker att generellt så är det den orsaken även om det inte gäller precis alla
  • Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2024-09-09 06:25:17 följande:
    Jag hade hängt med på din förklaring om h*n inte skrivit detta i sin mening "..någon annan orsak än.. "..
    Det gör ju att det  tar ju bort  det "generella" i det hela i sig...
    alla bokstavstolkar väl inte de orden så pass strikt antar jag
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2024-09-09 13:47:03 följande:
    Jag har aldrig påstått att det är olagligt.
    Men har man krav på andra så ska man väl ha något att erbjuda själv också.
    Oavsett om man är kvinna eller man.

Nej,och det har jag väl inte heller påstått.
    Men han har väl knappast övertygat någon kvinna om att viktkontroller och anorektikerkroppar är någonting bra heller.
    Man kan visst ha krav på andra om inleda en relation ska vara aktUrkult. Oavsett vad man själv har att erbjuda. Så vissa saker funkar bara inte och då blir det meningslöst att bli ihop med den personen. Oavsett mina egna brister (Som kanske den andre som uppfyller mina krav, kanske inte ens bryr sig om)
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2024-09-09 14:21:10 följande:
    Man kan visst ha krav på andra om inleda en relation ska vara aktUrkult*. Oavsett vad man själv har att erbjuda. Så vissa saker funkar bara inte och då blir det meningslöst att bli ihop med den personen. Oavsett mina egna brister (Som kanske den andre som uppfyller mina krav, kanske inte ens bryr sig om)
    * AKTUELLT ska det vara
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2024-09-09 14:28:08 följande:
    Krav kan man absolut ha,och det har väl de flesta.
    Sen är det ju naturligtvis olika vilka preferenser man har också.
    Ja tex han kanske hitta en smal tjej som inte bryr sig om hans BMI eller att han är kort
  • Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2024-09-09 14:43:47 följande:
    Nej det handlar inte om någon patetisk bokstavstolkning.

Jag läser vad som faktiskt står i en text, och inget annat. 
    Det behöver inte vara patetiskt att analysera texten och bokstavstolka

Ja just du kanske gör det. Andra kanske kan tolka texten mindre strikt än så
  • Anonym (...)
    EnAnonumius skrev 2024-09-09 16:54:49 följande:
    Hur får du "tolka" att bli samma sak som att "läsa"?

Jag skrev: Jag läser vad som står i en text, och inget annat.

Ja du kan läsa texten hur mycket du vill, fortfarande andra kanske inte gör det. En text som man läser brukar man även tolka, och det antar jag är vad andra i tråden kan ha gjort. Möjligtvis inte tolkat det så strikt. Eller vad vet jag, kanske rentav inte läste så noga som du gjorde.

Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.