• cosinus

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Men nu förstår jag faktiskt inte problemet alls?

Om kvinnor blir mer och mer oattraktiva och därmed blir bortvalda av män. Så att det då i förlängningen bara blir snygga män som väljer snygga kvinnor så borde det väl bli en form av survial of the fittest helt i din smak.

småfeta, piercade, blåhåriga kvinnor du inte vill ha reproducerar sig inte, inte heller de män som är för fula eller ocharmiga för att få de snygga tjejerna men samtidigt väljer bort damerna i deras egen liga.

ge det några generationer och du borde ha en Barbie-värld helt i din smak. 

• cosinus
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-28 09:27:13 följande:
    Det har jag inte sagt.  Men det är få kvinnor som bygger så mycket muskler att hon blir fet i bmi trots låg fettprocent.
    Den ger jag dig rätt i. Det är inte jättevanligt.

Av ren nyfikenhet. Vad anser du vara rimlig fettprocent på en kvinna?
  • cosinus
    molly50 skrev 2024-08-28 12:15:52 följande:
    Att hon ska ha ett bmi på under 18 och se ut som en anorektiker.
    Det är bara att läsa trådar här i forumet som handlar om vikt då han alltid brukar dyka upp där och ange sina preferenser.
    BMI vet jag vad, men nu var jag nyfiken på fettprocent.
  • cosinus
    molly50 skrev 2024-08-28 13:05:43 följande:
    En anorektiker har knappast någon fettprocent alls.
    Han vill att benen ska sticka ut på kroppen.
    Då handlar det inte om någon fettprocent.
    Lugn nu och låt honom svara på frågan, jag ställde den av en anledning till honom. Jag vet att han vill ha kvinnor med lågt BMI men det är också intressant att höra hur han tänker kring fettprocent just för att man kan ha lågt BMI och ändå på inget sätt ligga farligt lågt i fettprocent. Finns folk som vid BMI 18 inte alls är så tunna som många bildsätter sig. 

Min egen dotter (vuxen) är t ex en sådan som kring BMI 18 ser helt hälsosam ut. Det sticker inte ut något någonstans. Men hon är kort och väldigt tunn i kroppen i dess grundkonstruktion. 
  • cosinus
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 13:50:57 följande:
    Jag har sagt det tidigare.  Att jag anser att fettprocent är ett bättre mått än bmi. Men väldigt få har koll på sin fettprocent. De flesta kan dock räkna ut sin bmi och därför pratar jag mer om bmi.

Din dotter är ett klockrent exempel.  De är många som tror att bara för att ben sticker ut har man anorexia.  Vilket blir sjukt i andra änden där folk använder Skinny-shaming. Sagt fullt friska personer äter allt möjligt skräp för att tjocka till sig.  Sjukt är det när det är övervikten som är det stora problemet i samhället.
    Ja jag håller med, fettprocent är klart bättre. Men det jag var nyfiken på var vad du anser vara en bra fettprocent. Och ja jag inser att det kan finnas i andra trådar men jag orkar inte leta och dessutom tenderar en hel del av dem att vara raderade.
  • cosinus
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:46:04 följande:
    15-24% tycker jag är lämpligt.
    Det var som f-n.

15 är för all del rejält smalt på de flesta men på inget sätt kroppsligt ohälsosamt (essential fat 10-12 % på kvinnor).

24 däremot är ju inte i närheten av att vara uppseendeväckande. Inte som preferens och absolut inte ur en hälsoaspekt. Åt det smalare hållet men långt ifrån magert.

Här är en annan bild

• cosinus
    cosinus skrev 2024-08-29 15:18:40 följande:
    Det var som f-n.

15 är för all del rejält smalt på de flesta men på inget sätt kroppsligt ohälsosamt (essential fat 10-12 % på kvinnor).

24 däremot är ju inte i närheten av att vara uppseendeväckande. Inte som preferens och absolut inte ur en hälsoaspekt. Åt det smalare hållet men långt ifrån magert.

Här är en annan bild
    Nähä, bilden följde inte med, då kör jag på länk ist. ultimateperformance.com/your-goal/fat-loss/female-fat-loss/womens-body-fat-percentage-in-pictures/

Tycker den stämmer rätt väl med vad jag kan relatera till. Gjorde en mätning i våras och hamnade på knappa 20 %. Absolut inte mager, man kan ana revbenen men inte mer. 
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.