• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 13:53:23 följande:
    Jag har väl aldrig sagt kvinnor över bmi 20 ska go to hell?  

Kvinnor över 20 i bmi faller bara utanför min radar.  Och hur en hälsoaspekt så är många kvinnor feta redan vid bmi 22.
    Du får ha dina preferenser. Posta aggressiv incelpropaganda om att alla kvinnor är fula är något heeelt annat. Tvi
  • Kvittning

Det är liksom inga problem att vissa män är singlar för att de bara är attraherade av kvinnor som är "utanför deras liga" (eller kvinnor för den delen heller om de är singlar för att de inte attraheras av "män i deras liga").

Problemet är när man sedan gnäller på de andra könet och anser att det är deras fel att man är singel. Det är helt ok att man ratar alla kvinnor i ens egen ålder för att man bara vill ha unga kvinnor och helt ok att man ratar normalviktiga och överviktiga kvinnor för att man bara vill ha supersmala. 

Men om man är så specifik i att det fysiska går före personlighet och de med den fysiken letar en annan typ av partner så får man ju acceptera det utan bitterhet, det är ju det valet man gör.

Nät jag först träffade min man så sa han att han aldrig varit snygg nog att få en tjej med sitt utseende så han hade fått utveckla sin charm istället. Men den charmen gjorde ju honom snygg och har gett mig 20 fantastiska år med honom. Jag tror (baserat på min omgivning) att personligheten är det viktigaste för de flesta när det kommer till att hitta en partner, både för män och kvinnor.

Det som diskuteras i sådana här trådar är inte verkligheten utan någon bild man får för sig baserat på att just man själv inte hittar någon och då hellre vill skylla det på något man inte kan styra (för kort eller kvinnorna) istället för att blicka inåt och acceptera sig själv som man är och börja utstråla något trevligare mot omgivningen än vad man gör nu, acceptera omgivningen som de är och se det fina i ens medmänniskor istället för felen. Att trivas med ensamhet som man själv väljer istället för att bli bitter av den. Osv osv

Jag är tex rätt ensam vad gäller vänner. Jag var ledsen över det förut men har insett att det till stor del beror på att jag själv isolerar mig och inte riktigt orkar lägga ned den energi som kan krävas för att upprätthålla vänskapsrelationer. Så nu har jag accepterat att jag är rätt ensam utanför familjen men trivs med det och det är ingen annans fel som inte tar på sig att vara min vän, det är mitt eget för att jag inte orkar vara en god vän (är däremot en bra och trevlig kollega så blir inte helt isolerad).

• Anonym (Barnafödande)
    Kvittning skrev 2024-08-27 14:00:13 följande:

Det är liksom inga problem att vissa män är singlar för att de bara är attraherade av kvinnor som är "utanför deras liga" (eller kvinnor för den delen heller om de är singlar för att de inte attraheras av "män i deras liga").

Problemet är när man sedan gnäller på de andra könet och anser att det är deras fel att man är singel. Det är helt ok att man ratar alla kvinnor i ens egen ålder för att man bara vill ha unga kvinnor och helt ok att man ratar normalviktiga och överviktiga kvinnor för att man bara vill ha supersmala. 

Men om man är så specifik i att det fysiska går före personlighet och de med den fysiken letar en annan typ av partner så får man ju acceptera det utan bitterhet, det är ju det valet man gör.

Nät jag först träffade min man så sa han att han aldrig varit snygg nog att få en tjej med sitt utseende så han hade fått utveckla sin charm istället. Men den charmen gjorde ju honom snygg och har gett mig 20 fantastiska år med honom. Jag tror (baserat på min omgivning) att personligheten är det viktigaste för de flesta när det kommer till att hitta en partner, både för män och kvinnor.

Det som diskuteras i sådana här trådar är inte verkligheten utan någon bild man får för sig baserat på att just man själv inte hittar någon och då hellre vill skylla det på något man inte kan styra (för kort eller kvinnorna) istället för att blicka inåt och acceptera sig själv som man är och börja utstråla något trevligare mot omgivningen än vad man gör nu, acceptera omgivningen som de är och se det fina i ens medmänniskor istället för felen. Att trivas med ensamhet som man själv väljer istället för att bli bitter av den. Osv osv

Jag är tex rätt ensam vad gäller vänner. Jag var ledsen över det förut men har insett att det till stor del beror på att jag själv isolerar mig och inte riktigt orkar lägga ned den energi som kan krävas för att upprätthålla vänskapsrelationer. Så nu har jag accepterat att jag är rätt ensam utanför familjen men trivs med det och det är ingen annans fel som inte tar på sig att vara min vän, det är mitt eget för att jag inte orkar vara en god vän (är däremot en bra och trevlig kollega så blir inte helt isolerad).

Många kvinnor kan lägga skulden på männen när de inte hittar någon man de uppskattar.
    Man lägger inte skulden på sig själv då. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-08-27 13:59:44 följande:
    Du får ha dina preferenser. Posta aggressiv incelpropaganda om att alla kvinnor är fula är något heeelt annat. Tvi
    Aggresiv?   Tycker du mannen i klippet ser aggressiv ut ?
  • Anonym (Harmycketattge)

Hola boys och män, jag har problem att träffa en man och vet inte hur jag ska lösa det. Hjälp mig, please!

Är en kvinna på 30 år. 173cm lång och väger 65kg. Relativt vältränad, putig fast rumpa och naturlig C-kupa. Blåögd (japp, på båda sätten) och cendré färgat långt hår. Skulle nog kalla mig själv mer söt är snygg, men det är ju rent ego objektivt att ens försöka bedöma sig själv. Välutbildad och attraktivt arbete. Egen bostad och egen bil.

Har en ganska stereotypisk syn på manligt och kvinnligt, aningen traditionell. Vill få känna mig kvinnlig och feminin och för det krävs en man som är bekväm i sin maskulinitet. Jag är huslig, pysslig och mitt kärleksspråk att ge är tjänster (vilket enligt mig kan inkludera fysiska tjänster). 

Vart hittar jag en traditionell maskulin man?

• Anonym (Motsatser!)
    Anonym (Barnafödande) skrev 2024-08-27 13:02:09 följande:
    Om ena könet har det mycket bättre än det andra så finns det en poäng att man skyller på andra. 
    Intressant att du säger motsatsen mot ts.
    Du framhäver att kvinnor har det så mycket lättare än män att hitta partners.
    Det är många trådar där män skriver att kvinnor kan få sex när dom vill, 
    kvinnor kan alltid få någon medans det är så mycket svårare för män.
    Ts tar just upp att kvinnor inte får  längre för att dom är oattraktivare nu.

Du och ts verkar se motsatser när det gäller kvinnor. Ni har inte samma åsikt.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 14:01:50 följande:
    Aggresiv?   Tycker du mannen i klippet ser aggressiv ut ?
    Haha!! DU är aggressiv, den här tråden är aggressiv, alla dina inlägg är aggressiva! Inlindat naturligtvis, budskapet att alla kvinnor är för fula för män och de behöver anpassa sig till männens kontroll för att kvinnors ansvar för människors fertilitet ska öka.

jättesnällt, verkligen. 
  • Anonym (Lisa)

Kvinnor över 20 i bmi faller bara utanför min radar.  Och hur en hälsoaspekt så är många kvinnor feta redan vid bmi 22.
    Och där bekräftade du just vad jag skrev. 
  • Agda90

Innan du ger dig på kvinnors vikt och BMI, hur ligger du själv till? Vad väger du och vad är ditt BMI?
    Jäkligt många män som klagar på kvinnors vikt är allt annat än normalviktiga själv. 
  • Anonym (Rob)
    Agda90 skrev 2024-08-27 14:20:25 följande:
    Innan du ger dig på kvinnors vikt och BMI, hur ligger du själv till? Vad väger du och vad är ditt BMI?
    Jäkligt många män som klagar på kvinnors vikt är allt annat än normalviktiga själv. 
    Mitt bmi är 23,8.

Så normalviktig.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.