• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:48:42 följande:
    Jag lever ett utmärkt liv.  Men nog vore det bättre om vi hade färre överviktiga i samhället.

Inte minst är övervikten bland kvinnorna ett stort problem.

"De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?"

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett
    Varför nämner du aldrig mäns övervikt? Det finns många överviktiga män också,och det är väl,i så fall,lika illa?
    Jag tror inte ett dugg på att du förespråkar en god hälsa utan det handlar om kvinnors utseende och vad du tycker är snyggt.
    Annars hade du väl förespråkat undervikt hos män också.
  • cosinus
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:46:04 följande:
    15-24% tycker jag är lämpligt.
    Det var som f-n.

15 är för all del rejält smalt på de flesta men på inget sätt kroppsligt ohälsosamt (essential fat 10-12 % på kvinnor).

24 däremot är ju inte i närheten av att vara uppseendeväckande. Inte som preferens och absolut inte ur en hälsoaspekt. Åt det smalare hållet men långt ifrån magert.

Här är en annan bild

• Anonym (Rob)
    Anonym (O) skrev 2024-08-29 15:05:34 följande:
    30-34% är ju helt klart snyggast här. 20-24% ser ut som en klassisk kropp i tonåren. 15-19% antingen anorektisk eller nån som ska tävla i fitness.
    30-34% är precis övervikt.
    Inte hälsosamt.   
    Jag skulle säga att 20-24% är mest hälsosamt.
  • cosinus
    cosinus skrev 2024-08-29 15:18:40 följande:
    Det var som f-n.

15 är för all del rejält smalt på de flesta men på inget sätt kroppsligt ohälsosamt (essential fat 10-12 % på kvinnor).

24 däremot är ju inte i närheten av att vara uppseendeväckande. Inte som preferens och absolut inte ur en hälsoaspekt. Åt det smalare hållet men långt ifrån magert.

Här är en annan bild
    Nähä, bilden följde inte med, då kör jag på länk ist. ultimateperformance.com/your-goal/fat-loss/female-fat-loss/womens-body-fat-percentage-in-pictures/

Tycker den stämmer rätt väl med vad jag kan relatera till. Gjorde en mätning i våras och hamnade på knappa 20 %. Absolut inte mager, man kan ana revbenen men inte mer. 
  • Anonym (Rob)
    cosinus skrev 2024-08-29 15:18:40 följande:
    Det var som f-n.

Här är en annan bild
    Din bild fungerar inte...
    Jag skulle gissa att det gör ganska stor skillnad vart fettet lägger sig också...
    Man ser fetare ut om fettet ligger på buken än lår och rumpa.  Det är också ohälsosamt med bukfett.
  • Anonym (Rob)
    cosinus skrev 2024-08-29 15:20:47 följande:
    Nähä, bilden följde inte med, då kör jag på länk ist. ultimateperformance.com/your-goal/fat-loss/female-fat-loss/womens-body-fat-percentage-in-pictures/

Tycker den stämmer rätt väl med vad jag kan relatera till. Gjorde en mätning i våras och hamnade på knappa 20 %. Absolut inte mager, man kan ana revbenen men inte mer. 
    Ja, precis! 
    Här ser hon ju fet ur redan vid 25% i fettprocent.  Eftersom mycket ser ut att lägga sig på buken.
    15% såg bäst ut.
  • NorrlandsMan

Bra tråd. Inte bara det kroppsliga men även på personlighets planet har kvinnor sänkt sina kvaliteter. 

De kan inte hantera sociala medier på samma sätt som vi män, och de jämför sig för mycket med andra. 

Har tappat intresset lite för kvinnor, särskilt ålder 35-50+
    Är som att vaska guld, finns fortfarande klimpar att hämta men det mesta är grus & sand

• Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:48:42 följande:
    Jag lever ett utmärkt liv.  Men nog vore det bättre om vi hade färre överviktiga i samhället.

Inte minst är övervikten bland kvinnorna ett stort problem.

"De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?"

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett

Det är faktiskt dags för dig att täppa till mathålet en gång för alla!

Fetma ökar MEST bland MÄN!
    Enligt statistik från Folk hälsomyndigheten så är 56% av alla män feta kontra 45% av alla kvinnor. Upp till 10% av dessa 45% lider av en sjukdom som kallas för lipödem. De kan springa bäst de vill och svälta sig. De kommer aldrig att gå ner i vikt förrän de får hjälp av vården, vilket är svårt för vården förstår inte sjukdomen. 

Ska du ge dig på överviktiga så se dig om bland män som kommer undan med att fat shama kvinnor medan den själv rullar fram på sina runda ölmagar utan att fatta att de är fetare än kvinnorna de klagar över. 

• Anonym (Motsatser!)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:55:34 följande:
    Män som styrketränar och har övervikt behöver inte vara ett problem. 
    Det är betydligt vanligare att kvinnor är överviktiga trots normalt BMI.
    Ja för stor övervikt är ett hälsoproblem men de flesta är överviktiga men de flesta har inte fetma.
    Fler män än kvinnor är överviktiga.
    Vet inte om det är viktigt men så är det.

Från Folkhälsomyndigheten:

Övervikt och fetma ökar med åldern. År 2022 var förekomsten 47 procent i gruppen 30?44 år och 62 procent bland 45?64-åringar. Det fanns även skillnader utifrån kön, utbildningsnivå och födelseland. Övervikt eller fetma var till exempel vanligare bland män än kvinnor, 56 respektive 45 procent.  Däremot var andelen med fetma 16 procent bland båda könen.
  • Anonym (meep meeep)
    Anonym (...) skrev 2024-08-29 13:15:49 följande:
    Du verkade dra upp det som en jämförelse med nackdelar som gör att man inte får tjejer. Att självklart får han ingen men han är korkad som försöker/tror det

Nä läs igen grabben!
    Jag gjorde en jämförelse med Robbans preferenser. 

Har inte snackat ett skit om längd. 
    Meep, Meep 

Ps. Ta,t lugnt med drickat

Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.