• Agda90

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 01:06:53 följande:
    Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra. Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.
    Absolut har socialamedier förstört. De presenterar ofta en bild av hur en kvinna ska vara och så tror män att kvinnor ser ut på det viset. Alltid perfekt sminkade oavsett  om det är kl 6 på morgonen och man precis har vaknat eller kl 21 på kvällen och man är sjukt trött efter en dag på jobbet. 

Och att kvinnor blir mindre attraktiva pga övervikt. Män då? Jag ser allt fler män som förfaller. Hur jäkla svårt ska det vara att raka sig och duscha??? Eller ta sig till gymmet ett par gånger i veckan? 
    Det är dock lättare att kasta sten i glashus
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 13:53:23 följande:
    Jag har väl aldrig sagt kvinnor över bmi 20 ska go to hell?  

Kvinnor över 20 i bmi faller bara utanför min radar.  Och hur en hälsoaspekt så är många kvinnor feta redan vid bmi 22.
    Innan du ger dig på kvinnors vikt och BMI, hur ligger du själv till? Vad väger du och vad är ditt BMI?
    Jäkligt många män som klagar på kvinnors vikt är allt annat än normalviktiga själv. 
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-27 14:25:41 följande:
    Mitt bmi är 23,8.

Så normalviktig.
    En kvinna med ett BMI på 22 är också normalviktig men du anser att kvinnor med det BMIt feta då är du det också eftersom du har högre BMI än det du själv anser vara för mycket på en kvinna.....

Hycklare, en fet sådan?
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-28 09:25:16 följande:
    Med det resonemanget kan man säga att kvinnor gillar feta män då.
    Anledningen till att kvinnor gillar stora män är pga att de vill känna sig små och beskyddade av mannen.   En kille som både är kort och smal har liksom inte bra förutsättningar för att en kvinna ska känna sig liten.
    Du är så ute och cyklar. Det finns inget värre än en människa som ändrar sitt yttre för att behaga andra. Ska man ändra på något med sig själv (klippa håret kort, träna för att bygga muskler, gå upp eller ner i vikt, eller vad et nu än må vara) så ska man göra det för att SJÄLV må bra. Det är då en person blir snygg och utstrålar det där extra som får andra att vända sig om.
  • Agda90
    molly50 skrev 2024-08-28 16:50:48 följande:
    Ja,precis.

Ja,jag bryr mig inte heller egentligen.
    Men det stör mig att han,som du säger propagerar för viktkontroll på kvinnor och att de ska ha kroppar som en anorektiker för att han ska gå igång.
    Men han nämner ingenting om mäns övervikt.
    Då handlar det ju överhuvudtaget inte om hälsan och att ta hand om sig utan om utseendet.
    Jag tänkte exakt detsamma!

Det känns så fyrkantigt att ha en sådan inställning till kvinnors kroppar. För att inte tala om totalt okunnigt!
    Majoriteten av alla kvinnokroppar förändras efter graviditeter. Inte nödvändigthvis att man går upp en massa i vikt men kroppen förändras. 

Han lever inte i verkligheten och det är hans förlust. 
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 13:44:34 följande:

Som vanligt är det många tjockisar som vill försvara sin övervikt.

Spelar det någon roll om vi är överviktiga eller inte?
    Vi lever, har familjer, partners och skrattar. 
    Det är inte jag som är ensam med orimliga krav, det är du. Jag och min man har levt tillsammans i snart 25 år. Vi har båda två sett varandra gå upp i vikt och gå ner, vi ser varandra åldras, vi skrattar tillsammans, vi älskar varandra. Ingen av oss letade efter en partner med x BMI eller x i fettprocent. Vi letade efter en livskamrat att bygga ett bra liv med. Och det har vi. 
    Vi har stöttat varandra genom kriser och dödsfall. Vi har kunnat glädjas åt våra framgångar. Han vet när jag mår dåligt och vet exakt hur han ska krama mig för att jag ska känna mig trygg och älskad. Jag vet hur mycket han tycker om stekt sill med potatis (jag avskyr det) och jag gör det jättegärna till honom.

Fortsätt du att haka upp dig på fettprocent, BMI och vikt. Vi andra fokuserar på att leva
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-29 14:48:42 följande:
    Jag lever ett utmärkt liv.  Men nog vore det bättre om vi hade färre överviktiga i samhället.

Inte minst är övervikten bland kvinnorna ett stort problem.

"De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?"

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett

Det är faktiskt dags för dig att täppa till mathålet en gång för alla!

Fetma ökar MEST bland MÄN!
    Enligt statistik från Folk hälsomyndigheten så är 56% av alla män feta kontra 45% av alla kvinnor. Upp till 10% av dessa 45% lider av en sjukdom som kallas för lipödem. De kan springa bäst de vill och svälta sig. De kommer aldrig att gå ner i vikt förrän de får hjälp av vården, vilket är svårt för vården förstår inte sjukdomen. 

Ska du ge dig på överviktiga så se dig om bland män som kommer undan med att fat shama kvinnor medan den själv rullar fram på sina runda ölmagar utan att fatta att de är fetare än kvinnorna de klagar över. 

• Agda90

Bara för att det hade funnits fler intressanta kvinnor så betyder det inte att de hade velat ha dig. 

Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 16:42:56 följande:
    Du tänker fel.   
    Idag kanske det finns 10% av kvinnorna 30+ som har ett bmi under 20.  
    Säg att det fanns 50% av kvinnorna som var smala istället.  
    Eftersom som det då finns fler smala kvinnor hur kan konkurrensen ökar menar du ?   
    Varannan kvinna hade blivit intressant motför vart tionde.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.