• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Mololo
    cutepenguin skrev 2023-09-16 17:12:25 följande:

Är det någon idé att testa på ÄL+8 eller bör jag vänta en dag eller två? Har BIM på ÄL+10 (plus/minus en dag). 😅 Är lite sugen på att ta ett test imorgonbitti på ÄL+8, men kanske ska hålla mig tills måndag åtminstone.

Är också att du äl+8 och sugen på ett test i morgon? 😆 men har inga testa-tidigt hemma.

Känner bara att DEN HÄR gången? NU, är det väl dags för ett plus! Positiv känsla. Men samtidigt rädd för att bli besviken om jag får upp hoppet för mycket i onödan. 🥲

• Mololo

Oj vad jag slarvskriver. Är också på äl+8. Skulle det såklart stå. 

• cutepenguin
    Mololo skrev 2023-09-16 18:22:25 följande:

Är också att du äl+8 och sugen på ett test i morgon? 😆 men har inga testa-tidigt hemma.

Känner bara att DEN HÄR gången? NU, är det väl dags för ett plus! Positiv känsla. Men samtidigt rädd för att bli besviken om jag får upp hoppet för mycket i onödan. 🥲

Jag köpte testa tidigt-test i veckan.. aldrig använt dom tidigare så tänker att jag måste utnyttja det 😂 Jag har en väldigt positiv känsla den här månaden.. Men är liksom du rädd att bli ännu mer besviken 😅 Håller tummarna för oss båda!!

• Ailicececilia

@Bodbod. 

Jo, det tror jag att du gör. men verkar som att flera har lite problem med lh -test. Lh-testen säger ju egentligen inget om du har ägglossning eller ej. Bara att om du har det borde det vara vid stegringen.

Du kan ju tempa dig  och se temperaturskillnaden också, det brukar vara en nästan större indikator. Sen om du också kollar fertilt sekret osv. Har du testat med CB?

• fs456
    Fruffe skrev 2023-09-16 07:54:47 följande:

Negativt imorse. Är på CD 30 och min cykel brukar vara 28-30 Dagar, så vi får väl se om mensen dyker upp idag eller vad som händer. Har lite molvärk, och haft senaste dagarna så tror mensen dyker upp när som helst. Håller tummarna för inte dock haha 😜 och håller tummarna för er andra! 

jag tänkte nog börja tempa istället, är det någon som kör med Apple Watch? isf vad tycker ni om den? ❤️

Jag använder Apple Watch som komplement. Inte som BBT då den gav så konstiga temperaturer. Litar inte på den. i FF kan du lägga in både Apple Watch data och manuell temp bifogar så du ser skillnaden  Dock var den mest jämn i augusti 
  • Bodbod

@
    ailicececilia

Det är sant, jag också precis köpt en termometer och ska börja tempa. Vilken app ska du använda för att logga?

Det är väl som du säger det säkraste. Inte testat CB men tänkte göra det nu i oktober. Om min mens någonsin kommer igen ... suck. 
  • Villblimamma98

BIM idag. Brukar ha fått mensen när jag vaknar jämt. Dock ingen mens än i sikte, men fått massa finnar så den borde komma snart? Är på äl +14 och inte testat sen i onsdags på äl+11 och då var alla negativa. Inga större förhoppningar så vill bara ha mens nu så jag kan försöka på nytt igen sen...

• Syskonförsök

Du ska inte testa Idag då??

Villblimamma98 skrev 2023-09-17 08:07:18 följande:

BIM idag. Brukar ha fått mensen när jag vaknar jämt. Dock ingen mens än i sikte, men fått massa finnar så den borde komma snart? Är på äl +14 och inte testat sen i onsdags på äl+11 och då var alla negativa. Inga större förhoppningar så vill bara ha mens nu så jag kan försöka på nytt igen sen...

• Villblimamma98
    Syskonförsök skrev 2023-09-17 08:57:22 följande:

Du ska inte testa Idag då??

Jag är så rädd för att bli besviken... tänker jag testar i morgon eller tisdag om mensen inte dykt upp... 
  • Ailicececilia

@bodbod 

Jag har inte använt termometer ännu. Kanske kommer. Men använder appen ?read your body? efter tips av en vännina. Finns mycket data att fylla i där och  första 30 dgr är gratis! Man får sjukt mycket uppgifter och man lär sig att läsa/tänka på de flesta signaler.
    Du kan ju testa och se 😊
    Jag är tyvärr inte ett fan av NC, så kommer nog inte endast att tempa!

Svar på tråden BIM September 2023