• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Oväntadedrömmen

Efter att ha legat med världens förkylning/covid/influensa i en vecka är jag åter på benen och ägglossningstest visade positivt igår.
    Ett konststycke att ha samlag med hostattacker. Haha. Men vad gör man inte för att optimera chanserna? 

Och blir det inte barn den här gången, ska det i alla fall bli spännande att se vad medicinen för pmds gör med mig 🙂

• Oväntadedrömmen
    Ailicececilia skrev 2023-09-15 19:28:30 följande:
    Verkar som en topp idag. Håll tummarna nu 😍
    Håller både tummar och tår!
  • AliciaNN

Har BIM på tisdag/onsdag enligt tidigare cykler men har haft svårt att få positivt på ÄL-tester så har äntligen bestämt mig för att börja tempa för att bekräfta ägglossningen. Är rädd att vi missat de mest fertila dagarna när ÄL-testerna aldrig blir riktigt starka, har provat testa både morgon, eftermiddag och kväll och kan få något starkare test ibland och sen går det ner igen dagarna efter och då antar jag att ÄL var däromkring. Men denna cykel fick jag molvärk och främst på höger sida ett par dagar efter ÄL och tänkte att ägget kanske lossnade nu?? Men sen läser jag att man kan få få molvärk både innan, under och efter ägglossningen så man blir ju inte riktigt klok på detta 😂 Jag får förstås se på BIM vad som händer men känner mig bara så negativ just nu och tror knappast det tagit sig den här gången heller?

Tänkte höra om ni som tempat har något tips till en ny på tempning? Jag har köpt en med två decimaler som kan användas oralt eller vaginalt. Vet att jag ska testa direkt på morgonen innan jag kliver upp och runt samma tid varje dag, men något annat att tänka på? Fördelar eller nackdelar att testa oralt eller vaginalt? Tänkte börja så fort jag får hem den 😀

• fs456
    AliciaNN skrev 2023-09-15 22:29:43 följande:

Har BIM på tisdag/onsdag enligt tidigare cykler men har haft svårt att få positivt på ÄL-tester så har äntligen bestämt mig för att börja tempa för att bekräfta ägglossningen. Är rädd att vi missat de mest fertila dagarna när ÄL-testerna aldrig blir riktigt starka, har provat testa både morgon, eftermiddag och kväll och kan få något starkare test ibland och sen går det ner igen dagarna efter och då antar jag att ÄL var däromkring. Men denna cykel fick jag molvärk och främst på höger sida ett par dagar efter ÄL och tänkte att ägget kanske lossnade nu?? Men sen läser jag att man kan få få molvärk både innan, under och efter ägglossningen så man blir ju inte riktigt klok på detta 😂 Jag får förstås se på BIM vad som händer men känner mig bara så negativ just nu och tror knappast det tagit sig den här gången heller?

Tänkte höra om ni som tempat har något tips till en ny på tempning? Jag har köpt en med två decimaler som kan användas oralt eller vaginalt. Vet att jag ska testa direkt på morgonen innan jag kliver upp och runt samma tid varje dag, men något annat att tänka på? Fördelar eller nackdelar att testa oralt eller vaginalt? Tänkte börja så fort jag får hem den 😀

Jag får nästan bara positivt ÄL med digitala tester. Tror jag överanslyserar de andra :)

om du använder tempning Med fertility friend eller Natural Cycles så finns bra info där hur man gör. Jag gillar lite ?Biohacking? och därmed fertility F där man kan hålla koll på en massa saker utöver ÄL.
  • AliciaNN
    fs456 skrev 2023-09-15 23:28:23 följande:
    Jag får nästan bara positivt ÄL med digitala tester. Tror jag överanslyserar de andra :)

om du använder tempning Med fertility friend eller Natural Cycles så finns bra info där hur man gör. Jag gillar lite ?Biohacking? och därmed fertility F där man kan hålla koll på en massa saker utöver ÄL.
     Tack för tips! Ja, jag vill också ha koll på lite mer symptom så jag lär mig kroppen, ska kolla upp!
  • Fruffe

Negativt imorse. Är på CD 30 och min cykel brukar vara 28-30 Dagar, så vi får väl se om mensen dyker upp idag eller vad som händer. Har lite molvärk, och haft senaste dagarna så tror mensen dyker upp när som helst. Håller tummarna för inte dock haha 😜 och håller tummarna för er andra! 

jag tänkte nog börja tempa istället, är det någon som kör med Apple Watch? isf vad tycker ni om den? ❤️

• Anonym (Jollen)

Hej. Jag hoppar gärna in här. 
    Har BIM på tisdag. Alltså är jag på bim-3, äl+11. 
    Har varit gravid 5 gånger innan var av 3 missfall. 
    Detta är tredje försöket sedan senaste missfallet.

Testade negativt imorse. 
    Minns inte vilken dag men ca en vecka efter äl fick jag molvärk och stick/hugg i höger sida långt ner i magen. Höll bara i sig ett par timmar. I samband med de  så hade jag ömma nipplar 2 dagar. Haft vita flytningar sedan äl. Brukar ha genomskinliga äl flytningar typ 3-4 dagar efter äl med sen torka ut typ. 
    Hade även i förrgår väldigt mycket halsbränna. Och även lite igår. 
    Känner mig även väldigt trött och somnar på eftermiddagen. 
    Vaknade imorse med molvärk nere i ryggen höger sida. 
    Har även drömt intensivt de senaste nätterna. 

Har aldrig aktivt försökt att bli gravid. Så allt känns så nytt fast jag varit gravid innan men då har jag ju inte försökt känna efter så här tidigt. 

• cutepenguin

Är det någon idé att testa på ÄL+8 eller bör jag vänta en dag eller två? Har BIM på ÄL+10 (plus/minus en dag). 😅 Är lite sugen på att ta ett test imorgonbitti på ÄL+8, men kanske ska hålla mig tills måndag åtminstone.

• Bodbod

Oj vad starka streck. 

Jag får aldrig starkare streck än på bilden som jag bifogar (testar varje dag i två veckor två ggr om dagen). Tror ni att jag aldrig ägglossar då? 

Svar på tråden BIM September 2023