BIM September 2023
Såg ingen sån här tråd så skapar en!
Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️
10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.
Såg ingen sån här tråd så skapar en!
Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️
10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

vet inte när min BIM är.
plussade tidigt i onsdags på äl+10.
idag är testet såhär
vet inte när min BIM är.
plussade tidigt i onsdags på äl+10.
idag är testet såhär
Aa, men har inte haft mens ännu sen jag slutade med mina p piller. Och hade bara sex en gång under september och vet väl inte om jag hade ägglossning den dagen eller om de var ett par dagar senare. Så mer rätt blir nog att jag plussade 10 dagar efter samlag. Kan tillägga att jag tog ett dagen efter piller också.
Hej! Jag hoppar in pga känner hur min bebishjärna dragit igång och behöver känna mig lite mindre ensam. Försöker egentligen inte aktivt. Vi har kört -händer det så händer det- i över ett år. Men vi har svårt att få barn. Har ett barn sen innan och börjar bli riktigt sugen på syskon.
Fick MF för två mån sen, och då skiftade hjärnan helt fokus från att ha varit chill till att bli helt inne på att bli gravid snart igen.
Nu är det BIM-2. Tempar inte och tar inte ÄL-test. Så det är bara baserat på Clue och tidigare data. Så jag kan vara allt mellan BIM-2 och -5 typ.
Har inga känningar eller något men sjävklart hoppas man ändå. Förra cykeln hade jag massa konstiga symptom pga missfallet månaden innan, och fick såklart för mig att jag blivit gravid direkt igen. Ack så fel jag hade. X antal negativa gravtest och en monstermens senare kände jag mig dum som började testa så tidigt. Nu väntar jag till BIM!
Där kom mycket riktigt tant röd...
håller tummarna för försök nr 5...
Nästa ägglossning är dock beräknad till min och min mans ettåriga bröllopsdag. Vore lite kul om det skulle gå vägen just då 😀
hej!
hoppar in här efter att ha läst tråden nu i några dagar
.
jag vet inte hur man kopierar tidigare inlägg men för mig är det tredje barnet och fjärde försöket.
mitt första barn blev till på första försöket och mitt andra barn på åttonde försöket plus ett missfall.
jag är nyfiken vad ni andra gör för att öka chanserna? Just nu gör jag inget förutom ha koll när det är ÄL. Ska man ta några vitaminer? En speciell ställning som är bäst kanske?
är det något jag bör göra för att öka chansen?
ska man ha sex varje dag under ÄL eller varannan? Min sambo tror att man ska ha sex flera gånger om dagen men kan det stämma??
hej!
hoppar in här efter att ha läst tråden nu i några dagar
.
jag vet inte hur man kopierar tidigare inlägg men för mig är det tredje barnet och fjärde försöket.
mitt första barn blev till på första försöket och mitt andra barn på åttonde försöket plus ett missfall.
jag är nyfiken vad ni andra gör för att öka chanserna? Just nu gör jag inget förutom ha koll när det är ÄL. Ska man ta några vitaminer? En speciell ställning som är bäst kanske?
är det något jag bör göra för att öka chansen?
ska man ha sex varje dag under ÄL eller varannan? Min sambo tror att man ska ha sex flera gånger om dagen men kan det stämma??
Enligt läkaren på fertiliterskliniken är det typ inte mycket man kan göra egentligen. Ha sex var tredje dag hela månaden var hans enda råd. Men ÄL-tester används ju även inom sjukvården för att man ska kunna pricka rätt period iallafall, så det är kanske det enda utanför utredning och medicinsk hjälp typ? Annars typ äta bra mat, motionera, sova och inte röka/snusa är väl alltid bra haha.
Men har iallafall förstått det som att det är bättre att ha sex varannan dag under ÄL-perioden. För om man kör varje dag kan kvalitén på sperman typ bli sämre? Eller nåt sånt. Nån mer som känner igen det?
Med tanke på att kvinnor typ i svält eller under krig kan bli gravida på typ ett ligg och kvinnor som försöker allt med temp, ÄL-testet, naturläkemedel och allt ändå inte blir det månad efter månad så är det trots allt så att det är rätt slumpmässigt, om man inte har medicinska fel såklart.
Men samtidigt har jag FULL förståelse för att man vill testa allt och känna att man gör det bästa man kan och gör något iallafall. Var ofrivilligt barnlös i tre år innan vi fick vår dotter så jag har också provat typ allt. Men det är trist på ett sätt hur mycket pengar som finnas att tjäna på oss som har svårt att få barn alltså. När det i slutänden ändå är så jäkla random.