• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Fruffe
    Syskonförsök skrev 2023-09-13 12:56:29 följande:

Tror tyvärr det är inbillning, ja :(

ja 🙈🙈🙈
  • babybel95

Har inte skrivit i tråden något Denna månad. Var rätt knäckt efter det som visade sig vara en kemisk graviditet förra cykeln. Nu har BIM snart passerat och ingen mens i sikte men jag vågar inte testa. Har väl inga direkta symtom mer än att det bränner till i brösten lite? Vet inte när jag ska våga testa?

(ej tempat cd 1-7 pga varit utomlands och tog Ej med termometern. Ignorera att tempen ej är tagen samma tid, det är den bara att jag har lagt in i FF lite olika tidpunkter å varit för lat för å ändra)
  • Mololo
    Villblimamma98 skrev 2023-09-13 09:31:41 följande:

@mololo

går inte att citera dig av någon anledning. Nej alltså det börjar redan tära på mitt psyke.. överväger att ta en paus från ägglossningstest i typ två månader för att varva ner lite.. är så jobbigt att bli besviken. Gråter

försöker typ leva på som vanligt ändå. Liksom avstår inte nåt glas vin en helg eller andra grejer, lever på som vanligt fram tills jag fått det där plusset. 

men känner som dig, lite jobbigt när mannen inte förstår stressen på samma sätt. 😬

• Mololo

För att prata (drömma sig bort) om något i framtiden,
    NÄR (om) ni faktiskt lyckats bli gravida.
    Hur tänker ni kring att hålla hemligt/berätta om eventuell graviditet för familj, vänner, jobbet osv? Hur länge vill ni vänta? Berätta direkt? Kul att höra lite hur andra tänker. 😅

• Villblimamma98
    Mololo skrev 2023-09-13 22:06:00 följande:

För att prata (drömma sig bort) om något i framtiden,
    NÄR (om) ni faktiskt lyckats bli gravida.
    Hur tänker ni kring att hålla hemligt/berätta om eventuell graviditet för familj, vänner, jobbet osv? Hur länge vill ni vänta? Berätta direkt? Kul att höra lite hur andra tänker. 😅

Jag och min man har lite olika syn på det där. Jag har inga problem att berätta för mina föräldrar och närmsta vänner direkt. Kan vara skönt att ha stöd även om det skulle bli ett ev missfall. Min man vill vänta och vill inte berätta för sin familj och vänner förrän dessa 12 veckor gått. tänker att jobbet får veta runt v 12 men resten av "omvärlden" dvs andra bekanta och släktingar får nog vänta till att få veta till v 20 (om det inte syns väldigt mycket innan)

Har du tänkt hur du vill göra?

• babybel95
    babybel95 skrev 2023-09-13 20:44:39 följande:
    Har inte skrivit i tråden något Denna månad. Var rätt knäckt efter det som visade sig vara en kemisk graviditet förra cykeln. Nu har BIM snart passerat och ingen mens i sikte men jag vågar inte testa. Har väl inga direkta symtom mer än att det bränner till i brösten lite? Vet inte när jag ska våga testa?

(ej tempat cd 1-7 pga varit utomlands och tog Ej med termometern. Ignorera att tempen ej är tagen samma tid, det är den bara att jag har lagt in i FF lite olika tidpunkter å varit för lat för å ändra)
    Och idag dök tempen så det är bara att invänta mensen. Usch är så ledsen?
  • Syskonförsök

Åh nej, jag trodde verkligen de var en plus graf!!

babybel95 skrev 2023-09-14 04:22:51 följande:
    Och idag dök tempen så det är bara att invänta mensen. Usch är så ledsen?
  • Fruffe

Negativ test idag igen. Har lite känningar på att mensen är på gång så den dyker säkert upp snart. Ajja. då är det bara att ta nya tag. Hur går det för er andra? ❤️

• barnlängtan89

Min mens dök upp igår så I'm out, får väl leta upp oktobertråden men just nu låter jag bara besvikelsen skölja över mig en stund. Dök upp massa tråkigheter på besiktningen av vårt nya hus också så dubbelt tråkig men men shit happens. 

Hoppas ni alla andra har bättre flyt än mig! Hjärta

• EFW
    Fruffe skrev 2023-09-14 07:48:11 följande:

Negativ test idag igen. Har lite känningar på att mensen är på gång så den dyker säkert upp snart. Ajja. då är det bara att ta nya tag. Hur går det för er andra? ❤️

Så tråkigt ❤️

Jag har precis fått min äl bekräftat av en temperatur höjnin, så nu är det bara att vänta och se 🤞 Har ju inga äl flygningar så testat med glidmedlet Pre-Seed de tre fertilaste dagarna denna månad 😊
Svar på tråden BIM September 2023