• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Mickan91
    Mololo skrev 2023-09-09 21:23:34 följande:

Usch så trist! På vilket sätt har vården varit skit? Och hur påverkar ett utomkveds oddsen för graviditet i framtiden? Hoppas det går bra för er!

Ingen som tog mig på allvar när jag sökte vård med mina symptom, tog 1,5 vecka innan jag fick hjälp. Då var min äggledare sprucken och jag hade en stor blödning i magen, kunde blivit livshotande om jag inte åkt in.

Fick operera bort min ena äggledare och under operationen konstaterades det att den andra också var dålig, men tillräckligt okej för att sitta kvar. Så det är 50% chans att det går fel nästa gång enligt min läkare. Enligt henne skulle det mest troligt bli svårare att bli gravid överlag och att IVF var ett alternativ. 😔
  • Kawa81
    Syskonförsök skrev 2023-09-10 18:53:58 följande:

Nu är det inte min kurva du kommenterar men denna kommentar blev jag intresserad av. Vad reagerade du på i hennes kurva och varför tänker du på hennes sköldkörtel?

En låg basaltemp kan vara tecken på underfunktion i just sköldkörteln som i sin tur påverkar hormoner och fertiliteten. Va bara en tanke inget annat..
  • Syskonförsök

Aha. spämnande. vad anses som låg då?

Kawa81 skrev 2023-09-10 20:50:34 följande:
    En låg basaltemp kan vara tecken på underfunktion i just sköldkörteln som i sin tur påverkar hormoner och fertiliteten. Va bara en tanke inget annat..
  • Kawa81
    Syskonförsök skrev 2023-09-10 21:12:28 följande:

Aha. spämnande. vad anses som låg då?

Vad jag läst mig till så anses basaltemp runt 36-36,10 som lågt och under 36 räknas inte som normalt.
    Läste massor om just fertilitet när vi försökte bli gravida å det bara inte ville ta sig å man började tänka att där kanske va fel på en.. va då jag fann om just sköldkörteln å forskade vidare på det.
  • EFW

Har ju precis börjat temps med appen flo 😊 Hon säger äl i dag men jag tror mer på i morgon eller onsdag 😂 Här är gårdagen äl test, ska bli spännande att se hur dagens blir då det ökat långsamt hittills 😅 Inga öl flygningar än denna månad heller men har fått molande värk i ena äggstocken iallafall 👏🏻👏🏻

• EFW

Stavningen är fantastisk så här på morgonen 😂 inte temps utan tempa och inte öl utan äl 🙈

• Alvedon83
    Villblimamma98 skrev 2023-09-11 05:57:16 följande:
    Visst är det jag som inbillar mig själ ett svagt streck?🥲
    Ser inget streck
  • Malmötjej

Godmorgon. 
    Jag har inte varit så aktiv här på ett tag efter missfallet. 

Nu har jag fått bekräftad ägglossning och fått ändrad bim en dag. Dock är jag fundersam på om det verkligen var äl dag 14. Jag fick positiva äl-tester dag 11 och 12, och var så säker på att äl skulle bli dag 13. 
    Nu har vi hur som helst gjort vad vi kunnat för den här gången och jag bara hoppas att det räcker. Nu börjar den långa väntan till bim. Vad gör ni andra för att få tiden att gå? För två månader sedan började jag ett virknings-projekt. Kan inte virka sedan tidigare, men det är kul och håller mig distraherad från att öppna nc-appen varje kvart som om det vore en nyhetsapp. 

Svar på tråden BIM September 2023