• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Mololo

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 - vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 - rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - hejsan91hejsan, 1a försöket, 2a barnet
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 -Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket

10/9 - sanlin90- 2a barnet, fördökr 2,5 år. 

11/9 - Tussilago4, 1: barnet, försökt 1 år
    13/9 - Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 - Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9 - Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    13/9 - Höst2023, 1:a barnet, 1:a försök
    14/9 - Sandtrollet, 4e barnet, 1:a försöket

15/9 - Embarazada, 3:e barnet, 15:e försöket
    16/9 - Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    16/9 - Ekis, 4:e barnet, 2 försöket
    17/9 - Barbrastreisand, 2a barnet, 12+ försöket
    20/9 - Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 - AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    21/9 - curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
    22/9 - Mololo, 2:a barnet, 6e försöket.
    22/9 - Malmötjej, 1a barnet, 8e försöket (2a efter MF)
    24/9 - 1986, 3:e barnet, 2:a försöket

24/9 - syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF

26-27/9 - EFW, 4:e barnet 3:e försöket
    27/9 Ailicececilia 1:a barnet 1:a försöket
    29/9 Oväntadedrömmen 2a barnet, 13e försöket
    30/9  MacBookPro, 1a barnet, 5e försöket

• Mololo

Lägger in mig själv med bim den i slutet på september.

Detta blir vårt 6:e försök. Efter 6 månader har jag egentligen rätt att söka hjälp eftersom jag har endometrios. Men det känns tidigt ändå tycker jag. 

Någon mer här som har edometrios? Eller någon annan som fått hjälp med graviditet och har endo?

• Mololo
    Mickan91 skrev 2023-09-09 11:09:51 följande:

Jag hoppar in i tråden här trots dålig koll på exakt BIM. Blev gravid i slutet på juli men fick sorgligt nog ett utomkveds och opererades akut för drygt 4 veckor sedan.
    Trots tråkiga besked och dåliga odds i framtiden så har vi valt att fortsätta försöka på naturlig väg.
    Tempat och såg att jag hade ÄL förra helgen så nu får vi se om det sker ett mirakel. (Ja, man ska vänta en mens egentligen men jag orkar faktiskt inte det). Tyvärr är vården skit och vi behöver trots det vi precis gått igenom ändå försöka ett år från och med nu för att få hjälp. Så nu hoppas vi att vi slipper det, har inte brottom 🙏

Usch så trist! På vilket sätt har vården varit skit? Och hur påverkar ett utomkveds oddsen för graviditet i framtiden? Hoppas det går bra för er!

• Kawa81
    Mololo skrev 2023-09-09 21:23:34 följande:

Usch så trist! På vilket sätt har vården varit skit? Och hur påverkar ett utomkveds oddsen för graviditet i framtiden? Hoppas det går bra för er!

Tror hon syftar på att de inte får någon särskild hjälp i resan mot en lyckad befruktning/graviditet trots ingreppet de varit med om..
    Har man otur får man ta bort äggledaren där ägget fäste och risk finns för ärrbildning..
    Samtidigt är kroppen så jäkla finurlig att den friska äggledaren som är kvar kan svänga över till den sida där äggledare saknas å hämta upp ägg därifrån så så länge man inte fått några andra särskilda men efter ett sådant ingrepp så ska inte förutsättningarna försämras..

• barnlängtan89

Usch nu har tempen gått långsamt neråt i flera dagar, känns rätt kört att de skulle vara något. 😭😭 jag hade så höga förhoppningar när kurvan började så bra men antar att de kanske är bra att inte vara jättegravid när vi flyttar till nya huset så får fokusera på det istället. 

• Embarazada

Vad tror ni om detta?

Är det Babyplans typiska spökstreck?

Jag tyckte strecket såg starkare ut än vanligt nämligen så behöver lite hjälp från er. 

• Fruffe
    Embarazada skrev 2023-09-10 08:34:50 följande:

Vad tror ni om detta?

Jag tyckte strecket såg starkare ut än vanligt nämligen så behöver lite hjälp från er. 

Tycker mig ana något på andra bilden. Har dock ingen erfarenhet av babyplans. håller tummarna ❤️
  • Embarazada
    Fruffe skrev 2023-09-10 08:39:44 följande:
    Tycker mig ana något på andra bilden. Har dock ingen erfarenhet av babyplans. håller tummarna ❤️
    Tack snälla!! 

Här kommer en närbild. Kanske syns bättre?

• Syskonförsök

tillverkarna själv säger ju att en ska ta det som positivt först om du ser färg på strecket. Är det rosa eller grått? Är det grått skulle jag tolka som spök. jag brukar alltid ha testa tidigt digitalt hemma att ta när jag misstänker att de är ett streck på babyplan så kan en ta det i samma urin och inte behöca analysera för mycket 

Embarazada skrev 2023-09-10 08:34:50 följande:

Vad tror ni om detta?

• EFW
    barnlängtan89 skrev 2023-09-10 07:48:11 följande:

Usch nu har tempen gått långsamt neråt i flera dagar, känns rätt kört att de skulle vara något. 😭😭 jag hade så höga förhoppningar när kurvan började så bra men antar att de kanske är bra att inte vara jättegravid när vi flyttar till nya huset så får fokusera på det istället. 

Ja men det låter som en bra plan, wiii så kul med nytt hus ju 😍 
Svar på tråden BIM September 2023