• Kawa81

BIM September 2023

Mololo skrev 2023-09-09 21:23:34 följande:

Usch så trist! På vilket sätt har vården varit skit? Och hur påverkar ett utomkveds oddsen för graviditet i framtiden? Hoppas det går bra för er!

Tror hon syftar på att de inte får någon särskild hjälp i resan mot en lyckad befruktning/graviditet trots ingreppet de varit med om..
    Har man otur får man ta bort äggledaren där ägget fäste och risk finns för ärrbildning..
    Samtidigt är kroppen så jäkla finurlig att den friska äggledaren som är kvar kan svänga över till den sida där äggledare saknas å hämta upp ägg därifrån så så länge man inte fått några andra särskilda men efter ett sådant ingrepp så ska inte förutsättningarna försämras..

• Kawa81
    Alvedon83 skrev 2023-09-10 10:16:04 följande:

Äl +12 idag, negativt test imorse. Var helt säker på att mensen skulle komma på äl+9 då tempen dök, inte bra om lutealfasen skulle vara så kort men som tur var blev det inte så. 

Spanade lite på din tempkurva, har du fått kolla din sköldkörtel?.
  • Kawa81
    Mololo skrev 2023-09-10 18:13:23 följande:

Oj vad konstigt det blev med citatet.. 😳 

😂 blev riktigt knas igår när jag skulle svara dig me å min text hamnade under din som om du fyllt på lite till.. 🤣
    Ja efter att ha läst hennes inlägg igen så tyder något på att de fått fler tråkiga besked än bara ingreppet å att vården ente vill hjälpa till trots det.. 
  • Kawa81
    Syskonförsök skrev 2023-09-10 18:53:58 följande:

Nu är det inte min kurva du kommenterar men denna kommentar blev jag intresserad av. Vad reagerade du på i hennes kurva och varför tänker du på hennes sköldkörtel?

En låg basaltemp kan vara tecken på underfunktion i just sköldkörteln som i sin tur påverkar hormoner och fertiliteten. Va bara en tanke inget annat..
  • Kawa81
    Syskonförsök skrev 2023-09-10 21:12:28 följande:

Aha. spämnande. vad anses som låg då?

Vad jag läst mig till så anses basaltemp runt 36-36,10 som lågt och under 36 räknas inte som normalt.
    Läste massor om just fertilitet när vi försökte bli gravida å det bara inte ville ta sig å man började tänka att där kanske va fel på en.. va då jag fann om just sköldkörteln å forskade vidare på det.
  • Kawa81
    cutepenguin skrev 2023-09-19 14:04:12 följande:

ÄL+10 idag och trots mitt mående i helgen åkte jag iväg på konferens med jobbet. Ångrar det då jag precis fick prata med min chef och säga att jag mår dåligt (sa såklart inte symtomen till henne men är yr, halvt illamående och väldigt väldigt trött). Kom upp på rummet och kunde INTE låta bli att ta ett test.. och jag är gravid?! 😭 Är så glad. Hade ett MA i slutet av juni och detta var försök 3. Nu hoppas jag det går bra hela vägen denna gång!!

Sååååå jävla underbart!! 🙏😍🥰😃🤩
    Minns alltför väl ditt MA å vi pratade lite då..
    Klart det går vägen denna gång.. ❤️
    STORT GRATTIS!! 💖
Svar på tråden BIM September 2023