• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Mololo
    Malmötjej skrev 2023-09-11 06:48:02 följande:

Godmorgon. 
    Jag har inte varit så aktiv här på ett tag efter missfallet. 

Nu har jag fått bekräftad ägglossning och fått ändrad bim en dag. Dock är jag fundersam på om det verkligen var äl dag 14. Jag fick positiva äl-tester dag 11 och 12, och var så säker på att äl skulle bli dag 13. 
    Nu har vi hur som helst gjort vad vi kunnat för den här gången och jag bara hoppas att det räcker. Nu börjar den långa väntan till bim. Vad gör ni andra för att få tiden att gå? För två månader sedan började jag ett virknings-projekt. Kan inte virka sedan tidigare, men det är kul och håller mig distraherad från att öppna nc-appen varje kvart som om det vore en nyhetsapp. 

ja det är en jäkla lång väntan fram till bim.. min äl blev två dagar sen denna cykel, i alla fall enligt äl-testen, så kroppen verkar göra lite som den vill Ibland.. Försöker väl leva på som vanligt, sysselsätta mig på jobbet, träna osv. Och helt ärligt inte läsa så mycket här inne precis dagarna före bim då man lätt blir besat?. 😬😳

Har 11 dagar fram till bim så lääänge kvar än. ;)
  • Villblimamma98

asså suck. Jag vet att detta bara är mitt fjärde försök men jag är redan frustrerad över det här. Äl+9 idag och alla tidiga tester är negativa. har inga symtom och finnarna börjar komma så mens är väl runt hörnet. 

Det är så dränerande att testa varje månad för ägglossning, tajma sex och göra "allt rätt" och så får man upp förhoppningarna men så blir det inget. Jag vet att upp till ett år är normalt och finns många här i tråden som försökt betydligt längre och kan inte ens tänka mig hur jobbigt det är. 

behövde spy ur mig lite. Det har bara gått 4 månader men jag är redan så otroligt frustrerad och less. Särskilt när alla mina vänner blivit gravid på 1-2 försök...

• Fruffe

Bim på fredag och väntan är så seeeeg! Jag känner dock ingenting. varken mens på g eller symtom för grav. Så har inga höga förhoppningar. Tog ett testa tidigt idag. Heeelnegativt 🙈 hoppas det går bra för er andra! 

• Fruffe
    Villblimamma98 skrev 2023-09-12 06:28:45 följande:

asså suck. Jag vet att detta bara är mitt fjärde försök men jag är redan frustrerad över det här. Äl+9 idag och alla tidiga tester är negativa. har inga symtom och finnarna börjar komma så mens är väl runt hörnet. 

Det är så dränerande att testa varje månad för ägglossning, tajma sex och göra "allt rätt" och så får man upp förhoppningarna men så blir det inget. Jag vet att upp till ett år är normalt och finns många här i tråden som försökt betydligt längre och kan inte ens tänka mig hur jobbigt det är. 

behövde spy ur mig lite. Det har bara gått 4 månader men jag är redan så otroligt frustrerad och less. Särskilt när alla mina vänner blivit gravid på 1-2 försök...

Fattar frustrationen. vi är alla i samma båt 🙈 ÄL + 9 är ju tidigt. Så än finns hopp. Jag plussade inte förrän bim med dottern. Så vänta och ta ett test om några dagar kanske. Men som sagt, hang in there!! massa kramar!!
  • Villblimamma98
    Fruffe skrev 2023-09-12 07:50:16 följande:
    Fattar frustrationen. vi är alla i samma båt 🙈 ÄL + 9 är ju tidigt. Så än finns hopp. Jag plussade inte förrän bim med dottern. Så vänta och ta ett test om några dagar kanske. Men som sagt, hang in there!! massa kramar!!

Tack!! ingen vet vi försöker och min man förstår inte riktigt min frustration så det är skönt att ventilera lite här där folk förstår!! 

Det ger en förhoppningar! jag ska försöka invänta ev mens på söndag och om den inte kommer att ta ett test då... om jag lyckas hålla mig ???? kram!

• Anonym (Anonym)

Hade ägglossning i slutet av förra veckan, fick positivt ÄL-test och tydliga flytningar som påvisar ÄL. Tempar inte. Nu är jag dock orolig att det aldrig blev någon ägglossning? Brukar alltid få otroligt ömma bröst från ÄL till några dagar efter. Nu har jag bara lite ömma bröstvårtor.. Är det ett tecken på att ägglossning uteblivit? Vet ju att det finns de som inte får ömma bröst alls vid ÄL och ändå har ägglossning så kanske bara överanalyserar. 😂

• Fruffe
    Villblimamma98 skrev 2023-09-12 07:56:03 följande:

Tack!! ingen vet vi försöker och min man förstår inte riktigt min frustration så det är skönt att ventilera lite här där folk förstår!! 

Det ger en förhoppningar! jag ska försöka invänta ev mens på söndag och om den inte kommer att ta ett test då... om jag lyckas hålla mig ???? kram!

men såklart! Tycker också det är skönt o snacka här, annan förståelse som du säger ;) 

ja men det låter ju bra. Haha asså jag är testnörd så jag testar varje dag 🙈 gör det som funkar bäst för dig! 
  • Syskonförsök

Någon som är runt bim och har det lite spännande? en annan är bara äl+1 och i den otåliga väntan 😂

• Fruffe
    Syskonförsök skrev 2023-09-12 19:24:26 följande:

Någon som är runt bim och har det lite spännande? en annan är bara äl+1 och i den otåliga väntan 😂

Ååååh väntan är så jobbig 😂 jag är på dag 26. Brukar ha en cykel på 28-30 dagar. Fick dock ägglossning dag 18 så får se när exakt bim blir? gissar typ fred/ lördag? så snart snart snart.. haha! Men det går faaan långsamt. 
Svar på tråden BIM September 2023