• Alvedon83

BIM September 2023

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker 
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket 
    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf

Hoppar in i tråden, var så säker på att det skulle tas sig i augusti😓 mensen kom idag.

• Alvedon83
    Horisonten skrev 2023-08-16 23:32:22 följande:

Här är mensen och slut nu. Hade ganska intensiv och mycket men bara 4 dagar istället För 5 skönt ändå. när den väl kommer vill man ju att den försvinner snabbt så man kan börja försöka igen haha. 

detta blir ju vårat andra försök men denna gången har vi de lite lugnare runt oss vilket är skönt och vi kommer inte köra med äl test denna gången. Utan vi kommer köra på sex minst varannan dag och vill vi mer kör vi mer. De är planen. Och jag tänker verkligen verkligen försöka att inte testa förens tidigast 6 september men helst 7-8. Har bim 9. 

vad har ni andra för planer??

Jag tempar och kollar sekret. Tar extra d-vitamin nu när solen börjar försvinna. Har även köpt äl-tester för att kunna pricka in ännu bättre. Orkar verkligen inte ligga varje dag😄
  • Alvedon83
    Macbookpro skrev 2023-08-21 15:26:53 följande:
    Vi försöker som sagt denna månad med. kör varje dag nu en vecka - enligt appen bör jag ha ägglossning nu i veckan. 

Har fått en ny hemsk känsla av avundsjuka. Är så avundsjuk på mina gravida vänner Att jag sprängs. Känner mig som en så dålig kompis men antar att det är rätt naturligt. Fy för avundsjuka i alla fall. något tips nån?
    Inga tips men har samma problem, vill ju glädjas med mina vänner men det är tungt.
  • Alvedon83
    Anonym (1986) skrev 2023-08-27 11:43:37 följande:

skriver in mig på listan fastän jag har oregelbunden mens pga amning och inte vet när äl blir nästa gång. senaste menscykeln (och första på två år) blev 49 dagar lång, fick mens igår. glad ändå att mensen vill komma trots amning och graviditeter under de senaste 2 åren.
    någon mer som ammar? 

Jag ammar, blir morgon och kväll och så litegrann på natten. Har varit rädd att det hämmar äl men enligt temp så har jag äl och jag har haft regelbunden mens i flera månader. 
  • Alvedon83
    Anonym (1986) skrev 2023-08-27 16:55:05 följande:
    Okej. Jag ammar ganska mycket på natten, eller används som snutte i alla fall 😅 hur gammal är ditt barn som ammas och hur länge har du haft mens sen förlossningen?
    Barnet är snart 2år, fick tillbaka mensen när hen var ett år och en månad. Blev gravid och fick missfall i februari, efter det har vi kämpat på men ingen lycka än.
  • Alvedon83
    Anonym (Hoppas) skrev 2023-08-28 17:32:20 följande:
    Tror du verkligen det kan vara positivt? Jag har inte vågat säga något till sambon än, han kommer bara säga att det är negativt? 🙁 vad tror ni andra?
    Grattis
  • Alvedon83

Appen satte ut äl på dag 14, så äl + 3 idag. Inte så lätt att få till det när båda jobbar heltid och är trötta men lyckades på dag 12, hoppas det inte var för tidigt. Bim 13/9😊

• Alvedon83
    Macbookpro skrev 2023-09-02 17:08:03 följande:

Bim -3 idag och har testat negativt med ett testa tidigt :( så blev inget gång heller. kände det på mig hela tiden så är ändå ok

Trist😓
  • Alvedon83
    Bär skrev 2023-09-02 17:40:27 följande:

6 dagar kvar till BIM men 2 dagar kvar till cykeldagen jag brukar plussa på och jag känner nada. Inte ett enda tecken.. 
    Har alltid känt något tidigare graviditeter. Svagt illamående, trötthet osv.. Men nu, ingenting.
    Är nog kört denna månad med.. 😔

Förstår känslan, man känner ju sin kropp rätt bra ändå. 
  • Alvedon83
    Oväntadedrömmen skrev 2023-09-03 08:08:07 följande:

Bim+2, ingen mens I sikte. Eller ja, jag har haft mensvärk till och från sen bim.  
    Vad gör man nu? Bara väntar eller fortsätta köpa test och testa sig? Tog ett testa tidigt test igår som var negativt.

Vet du när du hade äl?
Svar på tråden BIM September 2023