• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Syskonförsök

Oftast släpper ägget inatt/ imorgon eller under dagen imorgon i så fall och då bör det vara ok med sex imorgon kväll. Ni får sexa så snart han är innanför dörren ;)

Ailicececilia skrev 2023-09-14 16:07:32 följande:

Hej! 

Jag har lite småpanik här. 

Positivt test på LH idag med CB och något svagare på apotekets egna stickor. Men mannen är bortrest till och med imorgon kväll. Är det kört? Har lite molande äl-värk som har vart hela dagen. Har även fertilt sekret, funnits i ca 3 dgr. Nu är alla stickor dessutom slut. 

Vill fan inte missa denna chans nu när vi äntligen bestämt oss. Vad har ni för tips och råd? Ska jag köpa fler stickor och se om det håller i sig? Åka land och rike för att ligga? 

• Mololo
    inezp skrev 2023-09-14 13:41:06 följande:

ÄL +3 här.. och den vedervärdiga väntan har officiellt börjat! Skrattande

äl+6 här och tiden går sååå långsamt?.! 😆

• Mololo
    Villblimamma98 skrev 2023-09-13 22:09:09 följande:

Jag och min man har lite olika syn på det där. Jag har inga problem att berätta för mina föräldrar och närmsta vänner direkt. Kan vara skönt att ha stöd även om det skulle bli ett ev missfall. Min man vill vänta och vill inte berätta för sin familj och vänner förrän dessa 12 veckor gått. tänker att jobbet får veta runt v 12 men resten av "omvärlden" dvs andra bekanta och släktingar får nog vänta till att få veta till v 20 (om det inte syns väldigt mycket innan)

Har du tänkt hur du vill göra?

Ja jag tänker lite liknande. Eller håller det helst från min familj fram till vecka 12, för orkar inte med mammas medömkan och ?tycka synd om? ifall det skulle bli ett missfall. Då pratar jag hellre med mina vänner om det, haha. Skulle kunna berätta direkt jag plussar för vännerna. Men på jobbet vill man kanske också vänta ut det lite mer. :)

• Bodbod

nä hörrni den här cykeln har förvirrat mig å d grövsta ... cykeldag 34 (min cykel brukar vara ca 30-40 dagar, lutealfas ca 11 dagar) så har jag fertila föytningar?? men enligt ältest hade jag peak i söndags så ... då va d torrt där nere nu plaskvått. Fattar inte min kropp :( Vill bara få mens o en nystart nu, men det kommer väl ca den 21. 

• Syskonförsök

Peak i söndags så kan ju ägget släppt igår och du fortfarande hade flytningar idag: eller så släppte ägget sent och det blev idag? 

Bodbod skrev 2023-09-14 20:55:09 följande:

nä hörrni den här cykeln har förvirrat mig å d grövsta ... cykeldag 34 (min cykel brukar vara ca 30-40 dagar, lutealfas ca 11 dagar) så har jag fertila föytningar?? men enligt ältest hade jag peak i söndags så ... då va d torrt där nere nu plaskvått. Fattar inte min kropp :( Vill bara få mens o en nystart nu, men det kommer väl ca den 21. 

• Bodbod

@Syskonförsök

Aha!! Trodde alltid det släppte ca ett dygn senare! Då kan det kanske finnas hopp då ... tack för svar :) 

• Ailicececilia

Jag är ny här och förstår inte riktigt vart jag hittar svara-knappen. Men tack @syskonförsök och @cutepenguin för hjälpen. Jag har googlat och youtubat till fullo här och det verkar ju inte kört om lh sker 24-48h innan ÄL. 

Tycker de här testerna är lite knepiga, de vanliga ?manuella? visade inte som starkast förens nu i eftermiddag, medan CB gav mig en glad gubbe redan imorse. Och de är ju väldigt noga med att säga att man absolut inte får ta det positivt om det inte är lika starkt. 

Kan ju länka bilderna nedan. Hade ju inte sett det svagare strecket som positivt om man följer tillverkarens råd

• Syskonförsök

CB kan ibland bli 48h om jag skulle gå på första glada gubben de brukar bli för mig. Men peaken brukar vara 12-24h innan släppet för mig. jag tycker inte helt något av resten du lagt upp är helt peak, kanske kommer det inatt eller imorgon så släpper eventuellt ägget 12-24h efter det. Men det kan fortfarande vara inom 48h från första glada gubben så sett :)

Ailicececilia skrev 2023-09-14 22:08:27 följande:

Jag är ny här och förstår inte riktigt vart jag hittar svara-knappen. Men tack @syskonförsök och @cutepenguin för hjälpen. Jag har googlat och youtubat till fullo här och det verkar ju inte kört om lh sker 24-48h innan ÄL. 

Tycker de här testerna är lite knepiga, de vanliga ?manuella? visade inte som starkast förens nu i eftermiddag, medan CB gav mig en glad gubbe redan imorse. Och de är ju väldigt noga med att säga att man absolut inte får ta det positivt om det inte är lika starkt. 

Kan ju länka bilderna nedan. Hade ju inte sett det svagare strecket som positivt om man följer tillverkarens råd

• Ailicececilia
    Syskonförsök skrev 2023-09-14 22:34:19 följande:

CB kan ibland bli 48h om jag skulle gå på första glada gubben de brukar bli för mig. Men peaken brukar vara 12-24h innan släppet för mig. jag tycker inte helt något av resten du lagt upp är helt peak, kanske kommer det inatt eller imorgon så släpper eventuellt ägget 12-24h efter det. Men det kan fortfarande vara inom 48h från första glada gubben så sett :)

Amen då är det ju kanonnyheter :)) 
    Då kan jag hålla mig lugn att han kommer hem imorgon och köra på då egentligen både imorgon och på lördag? 

Tack så jättemycket för svar, verkligen. Nu kan man andas ut lite!

• Syskonförsök

Det skulle jag tro! :) jag tempar så ser alltid när ägget faktiskt släpper på tempen med. men eftersom ägget kan befruktas i ett dygn efter det släpper så bör det funka fint med!

Ailicececilia skrev 2023-09-14 22:50:18 följande:

Amen då är det ju kanonnyheter :)) 
    Då kan jag hålla mig lugn att han kommer hem imorgon och köra på då egentligen både imorgon och på lördag? 

Tack så jättemycket för svar, verkligen. Nu kan man andas ut lite!

Svar på tråden BIM September 2023