Inlägg från: Ailicececilia |Visa alla inlägg
  • Ailicececilia

BIM September 2023

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 - vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 - rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - hejsan91hejsan, 1a försöket, 2a barnet
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 -Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket

10/9 - sanlin90- 2a barnet, fördökr 2,5 år. 

11/9 - Tussilago4, 1: barnet, försökt 1 år
    13/9 - Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 - Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9 - Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    13/9 - Höst2023, 1:a barnet, 1:a försök
    14/9 - Sandtrollet, 4e barnet, 1:a försöket

15/9 - Embarazada, 3:e barnet, 15:e försöket
    16/9 - Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    16/9 - Ekis, 4:e barnet, 2 försöket
    17/9 - Barbrastreisand, 2a barnet, 12+ försöket
    20/9 - Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 - AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    20/9 - syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF
    21/9 - curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
    22/9 - Malmötjej, 1a barnet, 8e försöket (2a efter MF)
    24/9 - 1986, 3:e barnet, 2:a försöket
    26-27/9 - EFW, 4:e barnet 3:e försöket
    27/9 Ailicececilia 1:a barnet 1:a försöket
    29/9 Oväntadedrömmen 2a barnet, 13e försöket
    30/9  MacBookPro, 1a barnet, 5e försöket

• Ailicececilia

Hej! 

Jag har lite småpanik här. 

Positivt test på LH idag med CB och något svagare på apotekets egna stickor. Men mannen är bortrest till och med imorgon kväll. Är det kört? Har lite molande äl-värk som har vart hela dagen. Har även fertilt sekret, funnits i ca 3 dgr. Nu är alla stickor dessutom slut. 

Vill fan inte missa denna chans nu när vi äntligen bestämt oss. Vad har ni för tips och råd? Ska jag köpa fler stickor och se om det håller i sig? Åka land och rike för att ligga? 

• Ailicececilia

Jag är ny här och förstår inte riktigt vart jag hittar svara-knappen. Men tack @syskonförsök och @cutepenguin för hjälpen. Jag har googlat och youtubat till fullo här och det verkar ju inte kört om lh sker 24-48h innan ÄL. 

Tycker de här testerna är lite knepiga, de vanliga ?manuella? visade inte som starkast förens nu i eftermiddag, medan CB gav mig en glad gubbe redan imorse. Och de är ju väldigt noga med att säga att man absolut inte får ta det positivt om det inte är lika starkt. 

Kan ju länka bilderna nedan. Hade ju inte sett det svagare strecket som positivt om man följer tillverkarens råd

• Ailicececilia
    Syskonförsök skrev 2023-09-14 22:34:19 följande:

CB kan ibland bli 48h om jag skulle gå på första glada gubben de brukar bli för mig. Men peaken brukar vara 12-24h innan släppet för mig. jag tycker inte helt något av resten du lagt upp är helt peak, kanske kommer det inatt eller imorgon så släpper eventuellt ägget 12-24h efter det. Men det kan fortfarande vara inom 48h från första glada gubben så sett :)

Amen då är det ju kanonnyheter :)) 
    Då kan jag hålla mig lugn att han kommer hem imorgon och köra på då egentligen både imorgon och på lördag? 

Tack så jättemycket för svar, verkligen. Nu kan man andas ut lite!

• Ailicececilia

@Bodbod. 

Jo, det tror jag att du gör. men verkar som att flera har lite problem med lh -test. Lh-testen säger ju egentligen inget om du har ägglossning eller ej. Bara att om du har det borde det vara vid stegringen.

Du kan ju tempa dig  och se temperaturskillnaden också, det brukar vara en nästan större indikator. Sen om du också kollar fertilt sekret osv. Har du testat med CB?

• Ailicececilia

@bodbod 

Jag har inte använt termometer ännu. Kanske kommer. Men använder appen ?read your body? efter tips av en vännina. Finns mycket data att fylla i där och  första 30 dgr är gratis! Man får sjukt mycket uppgifter och man lär sig att läsa/tänka på de flesta signaler.
    Du kan ju testa och se 😊
    Jag är tyvärr inte ett fan av NC, så kommer nog inte endast att tempa!

• Ailicececilia
    Anonym (Vet inte när BIM är) skrev 2023-09-17 14:20:47 följande:

vet inte när min BIM är.

plussade tidigt i onsdags på äl+10. 

idag är testet såhär 

ser positivt ut i mina ögon! Ta ett imorgon också, du borde ju ha beräknad BIM 14 dgr efter ÄL.
  • Ailicececilia

Samma här! BIM på fredag och vill sååå gärna testa. 

Jag hoppas jag kan hålla mig till tisdag. Men fan vad långsamt dessa veckor och dagar går 😂 Har inte tålamod för det här. Kommer testa med CB tidigt! Någon som har erfarenhet av dessa?

• Ailicececilia
    Vinter01 skrev 2023-09-24 14:19:39 följande:

Ailicececilia: har du några symtom ännu?

Ja, men det har jag. Eller?! Haha, man känner ju efter som fasen. 

Det som skiljer sig från andra månader är ju en enorm trötthet, går och lägger mig vid 21, brukar lägga mig runt 00. 

Har tyvärr ett jävla humör, värre än vanligt.
    Molvärk till och från och dragningar runt äggledarna. Förra veckan var jag lite smått illamående. 

Men värsta är nog tröttheten, jag orkar knappt stå. Men kan ju bara vara progesteronet i sig, man överanalyserar ju allt 😂 

Låter inte så konstigt ändå va? 🙈

• Ailicececilia

@cutepenguin 
    jag köpte något paket om 3, två testa tidigt och ett digitalt. Tror de är manuella tyvärr. 

Men får väl åka och köpa mig ett digitalt ikväll så jag kan testa imorgon 😅 

Såå glad för din skull, att du har plussat igen 🎉 Är det första eller andra barnet för dig?

• Ailicececilia
    cutepenguin skrev 2023-09-24 18:06:28 följande:

Då har du ju åtminstone ett digitalt, om de manuella bra ger svaga streck tänkte jag! 🤩👍🏼 

Åh tack ❤️ Det är första barnet! 

Ja men precis!! 

Åh, gud vad spännande. För mig med 😍 Känns så nervöst och förväntansfullt på samma gång!

• Ailicececilia

@anonymtrean

Ja, läste det också. Men vänta några dagar, när har du BIM? Det är nog inte kört än. Tror ändå man måste ha is i magen, vissa plussar ju inte förens efter BIM.

Jag tänker så här; jag köpte ett trippelpaket så jag börjar med det manuella. Kollar där. Väntar två dagar och tar det digitala, väntar till BIM och tar det sista. 

Första testet imorgon. Vet med mig att jag kommer bli besviken om det inte blir något. När man väl bestämt sig så vill man ju att allt redan skall vara klappat pch klart. Kan nästan bli lite irriterad på mig själv. Förstår ju att detta är en STOR process där allt måste klicka och ägget måste vara i topp annars gör sig kroppen av med det. Vilket är bra, men svårt att se till sådana detaljer när man bara vill bli gravid 😅 

Jag hoppas och tror inte jag är ensam i de här känslorna 😂

Men skall absolut ta testerna med en nypa salt och blir det positivt, då tar jag veckoindikatorn direkt ! 

• Ailicececilia
    cutepenguin skrev 2023-09-24 20:36:10 följande:

Ja, det hade jag. Fick yrsel på ÄL+8 och var tröttare än vanligt. ÄL+10 var jag på konferens med jobbet men fick säga att jag mådde dåligt (vilket jag gjorde då jag var extremt yr och trött) så gick upp på hotellrummet för att sova. Det var då jag tog testet och fick gravid på Clearblue digital testa tidigt 😅👍🏼 Så yrsel och trötthet var nog tidigaste symtomen. Tillsammans med molvärk strax ovanför blygdbenet. Ömma bröst fick jag en eller två dagar efter att jag plussade. Är bara 5 dagar sen och mår fortfarande likadant med samma symtom 😅 

Åååh, pirrigt!!! Tog du det på kvällen? 

Amen min trötthet är också förlamande, men kan lika väl vara att hösten är här och mycket på jobbet. 

Ingen molvärk precis där, men känt lite i livmodertappen och äggledarna. Återstår att se helt enkelt, men vad man känner in 😂🙈

• Ailicececilia

@cutepenguin

Ja, men då var det ju lugnt! 

Testade nu på morgonen, helt negativt 😔 
    Men jag håller hoppet uppe några dagar till, kanske att det har fallerat lite nu...
    Men annars är det bara att satsa på nästa månad! 

• Ailicececilia

@vinter01

Testade också negativt och blev som du säger rätt besviken. Tar ett test på torsdag eller onsdag tror jag, men aldrig sett en sån blank testruta som idag. Så hoppet försvann nog lite ändå.

Svar på tråden BIM September 2023