• Bär

BIM September 2023

Såg ingen sån här tråd så skapar en!

Nu hoppas vi på att september blir en bra månad! ❤️

10/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF.

• Svar på tråden BIM September 2023
  • Syskonförsök

Jag har provat en massa olika vitaminer men kan inte direkt säga någon dunderkur! D vitamin, folsyra, omega 3, och vitamin c ska hjälpa enligt vissa forskare och en video jag nyss såg. 

ställning tror jag inte spelar roll men sex varannan eller var tredje säger forskare ska vara optimalt för spermierna. :) sen är det dock alltid bra att ändå sexa dagen innan och dagen för ägglossning ;) enligt forskning ska dagen innan ge bäst resultat. 

Vinter01 skrev 2023-09-17 19:48:03 följande:

hej!
    hoppar in här efter att ha läst tråden nu i några dagar Glad.
    jag vet inte hur man kopierar tidigare inlägg men för mig är det tredje barnet och fjärde försöket. 

mitt första barn blev till på första försöket och mitt andra barn på åttonde försöket plus ett missfall.

jag är nyfiken vad ni andra gör för att öka chanserna? Just nu gör jag inget förutom ha koll när det är ÄL. Ska man ta några vitaminer? En speciell ställning som är bäst kanske?

är det något jag bör göra för att öka chansen? 
    ska man ha sex varje dag under ÄL eller varannan? Min sambo tror att man ska ha sex flera gånger om dagen men kan det stämma??

• Vinter01

Tack Pumpan och Syskonförsök för era svar. Vi har kört sex varje dag under hela ÄL veckan om man säger så, sex dagar innan ÄL till en dag efter. Men kanske varannan är bättre 🤔

jag vet det är som ni säger, i slutändan känns det helt random ändå 🙈 men man vill så gärna..

ska nog beställa hem lite vitaminer ändå 🙂

• Anonym (Pumpan)
    Vinter01 skrev 2023-09-17 21:15:09 följande:

Tack Pumpan och Syskonförsök för era svar. Vi har kört sex varje dag under hela ÄL veckan om man säger så, sex dagar innan ÄL till en dag efter. Men kanske varannan är bättre 🤔

jag vet det är som ni säger, i slutändan känns det helt random ändå 🙈 men man vill så gärna..

ska nog beställa hem lite vitaminer ändå 🙂

Ja men kör! Det kommer ju inte skada iallafall, om man säger. Och man vill ju känna att man gör något iallafall! 

• GuldKvinnan

Ingen lycka denna månad heller, kändes lite extra tufft denna gång - för nu har vi försökt i ETT ÅR utan framgång... Gråter

• Alvedon83
    GuldKvinnan skrev 2023-09-17 22:35:16 följande:

Ingen lycka denna månad heller, kändes lite extra tufft denna gång - för nu har vi försökt i ETT ÅR utan framgång... Gråter

Beklagar😓
  • Bodbod

Jaha mens nu då men på ett sätt nästan skönt för varit så konstig cykel. Bättre lycka nästa månad hoppas jag ... Fortsätter hoppas för er som inte fått mens! 

• Mololo

Insåg nu att min app har ändrat denna cykel till 28 dagar istället för 26 dagar, som jag egentligen brukar ha. Kanske för att jag hade äl en dag senare. Men kanske ändå är värt att prova ta ett test redan på onsdag, då det är dag 26. 12 dagar efter äl brukar man väl ändå kunna plussa..? 🤔

• Mololo
    GuldKvinnan skrev 2023-09-17 22:35:16 följande:

Så trist! Ska ni gå vidare på något sätt? Visst är det efter ett år av försök som man kan få hjälp med barnlöshet? 🤔

• Anonym (Elviria)

Jag vet inte när jag hade ägglossning den här månaden men är på CD 25 idag. Tog ett test från graviditetskollen. Tycker mig ana något. När brukar ni starta "stopuret" När ni tar tid? Om de är doppa i 15 sekunder och läs av inom 5 minuter startar ni tiden efter 15 sekunder eller när ni doppar? 🥰
    Någon som har erfarenhet av graviditetskollens test?

• Anonym (Pumpan)
    Anonym (Elviria) skrev 2023-09-18 13:18:06 följande:

Jag vet inte när jag hade ägglossning den här månaden men är på CD 25 idag. Tog ett test från graviditetskollen. Tycker mig ana något. När brukar ni starta "stopuret" När ni tar tid? Om de är doppa i 15 sekunder och läs av inom 5 minuter startar ni tiden efter 15 sekunder eller när ni doppar? 🥰
    Någon som har erfarenhet av graviditetskollens test?

Jag brukar starta stoppuret först, sen doppa. Syns det inget när uret är uppe på 5 min (efter dopp) slänger jag direkt.
Svar på tråden BIM September 2023