Inlägg från: Villblimamma98 |Visa alla inlägg
  • Villblimamma98

BIM September 2023

hej jag hoppar in i tråden. Fick negativt på clearblue ultra early digital idag med BIM i morgon....

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket

1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    1/9- EFW, 4:e barnet 2:a försöket

2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf) 
    3/9 vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket
    13/9 Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    16/9 Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    20/9 Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
  • Villblimamma98

jag har inte äl förrän i helgen men har redan ont i äggstockarna. Aldrig känt så tidigare... vad kan det vara ett tecken på? att ägglossning kommer tidigare?

• Villblimamma98
    Har idag varit på gynbesök och gjort ultraljud på äggstockarna och har ägglossning när som helst! Han sa att det kan ske vilken sekund som helst. Jag hoppas så mycket på denna månad Glad
  • Villblimamma98
    Rooiboste skrev 2023-09-01 09:32:17 följande:
    Spännande! Håller tummarna! {#emotions_dlg.flower}
    Tack!! Däremot är jag lite fundersam för mina ägglossningstest är negativa! Men gyn borde ju veta vad han såg tänker jag!
  • Villblimamma98

har en sådan stark känsla att det gick vägen denna ägglossning. Jag vet inte varför men mig magkänsla säger mig verkligen det. Hoppas innerligt på det men kommer bli så besviken om det inte är så...

• Villblimamma98

Känner mig otroligt gasig uppblåst och öm runt livmodern typ molvärk. Är det tecken på något?? Är äl +4 och BIM är om 11 dagar 

• Villblimamma98

asså suck. Jag vet att detta bara är mitt fjärde försök men jag är redan frustrerad över det här. Äl+9 idag och alla tidiga tester är negativa. har inga symtom och finnarna börjar komma så mens är väl runt hörnet. 

Det är så dränerande att testa varje månad för ägglossning, tajma sex och göra "allt rätt" och så får man upp förhoppningarna men så blir det inget. Jag vet att upp till ett år är normalt och finns många här i tråden som försökt betydligt längre och kan inte ens tänka mig hur jobbigt det är. 

behövde spy ur mig lite. Det har bara gått 4 månader men jag är redan så otroligt frustrerad och less. Särskilt när alla mina vänner blivit gravid på 1-2 försök...

• Villblimamma98
    Fruffe skrev 2023-09-12 07:50:16 följande:
    Fattar frustrationen. vi är alla i samma båt 🙈 ÄL + 9 är ju tidigt. Så än finns hopp. Jag plussade inte förrän bim med dottern. Så vänta och ta ett test om några dagar kanske. Men som sagt, hang in there!! massa kramar!!

Tack!! ingen vet vi försöker och min man förstår inte riktigt min frustration så det är skönt att ventilera lite här där folk förstår!! 

Det ger en förhoppningar! jag ska försöka invänta ev mens på söndag och om den inte kommer att ta ett test då... om jag lyckas hålla mig ???? kram!

• Villblimamma98

@mololo

går inte att citera dig av någon anledning. Nej alltså det börjar redan tära på mitt psyke.. överväger att ta en paus från ägglossningstest i typ två månader för att varva ner lite.. är så jobbigt att bli besviken. Gråter

• Villblimamma98
    Mololo skrev 2023-09-13 22:06:00 följande:

För att prata (drömma sig bort) om något i framtiden,
    NÄR (om) ni faktiskt lyckats bli gravida.
    Hur tänker ni kring att hålla hemligt/berätta om eventuell graviditet för familj, vänner, jobbet osv? Hur länge vill ni vänta? Berätta direkt? Kul att höra lite hur andra tänker. 😅

Jag och min man har lite olika syn på det där. Jag har inga problem att berätta för mina föräldrar och närmsta vänner direkt. Kan vara skönt att ha stöd även om det skulle bli ett ev missfall. Min man vill vänta och vill inte berätta för sin familj och vänner förrän dessa 12 veckor gått. tänker att jobbet får veta runt v 12 men resten av "omvärlden" dvs andra bekanta och släktingar får nog vänta till att få veta till v 20 (om det inte syns väldigt mycket innan)

Har du tänkt hur du vill göra?

• Villblimamma98

BIM idag. Brukar ha fått mensen när jag vaknar jämt. Dock ingen mens än i sikte, men fått massa finnar så den borde komma snart? Är på äl +14 och inte testat sen i onsdags på äl+11 och då var alla negativa. Inga större förhoppningar så vill bara ha mens nu så jag kan försöka på nytt igen sen...

• Villblimamma98
    Syskonförsök skrev 2023-09-17 08:57:22 följande:

Du ska inte testa Idag då??

Jag är så rädd för att bli besviken... tänker jag testar i morgon eller tisdag om mensen inte dykt upp... 
  • Villblimamma98

Nästa ägglossning är dock beräknad till min och min mans ettåriga bröllopsdag. Vore lite kul om det skulle gå vägen just då 😀

Svar på tråden BIM September 2023