• Bodbod

BIM September 2023

Hej, hoppar in här :) 

Vi har försökt sen november men bara sen mars "aktivt" med äl-tester osv. Den här månaden ska jag börja tempa ... spännande! 

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - TarraL - 1:a barnet, 2:a försöket
    4/9 - Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket 
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket 

• Bodbod

Ni som är avundsjuka - jag känner med er. jag är också så fruuuktansvärt avundsjuk på alla som det går för "direkt" och "oplanerat". Värst vad många som plötsligt "råkar" bli gravida när de närmar sig 30 ... Så jobbigt och jag har verkligen landat i inställningen att jag bara måste vänta ut det här året så att vi kan söka hjälp/utredas. Känner mig så misslyckad och skulle såklart aldrig tänka det om någon annan men känner mig bara som att min kropp helt enkelt är sämst. 

Har två kompisar som också nyligen annonserat att de försöker och jag är redan avundsjuk på förhand därför att det såklart kommer gå mycket snabbare för dem.

Aja jag har lite gett upp (tillfälligt) så struntar också i tester och allt sånt den här månaden men hänger kvar här för kul att se hur det går för er andra. Och vem vet, jag kanske blir mer taggad senare i cykeln, men just nu känns det tungt. 

(obs, vet att det är helt normalt att försöka upp till ett år och även mer men det är ju SÅ lång tid hehe) 

• Bodbod

@Fruffe
    Får inte heller några positiva äl-test den här mån verkar d som. Superdeppigt.

Förra mån hade jag jättetydligt sekret, tydlig stegring och kortare cykel, och trodde det var för att jag börjat med inositol'... men tydligen inte. Den här cykeln verkar allt va helt kajko trots inositolen :(

• Bodbod

Orkar inteeeee. Min förra cykel var 28 dagar nu är jag på cykeldag 32 och har just haft ägglossning ... perfekt. man får ju också så mkt färre "chanser" att bli gravid när man har en såhär opålitlig och dum cykel. Så mitt nya bim är väl ca den 22 :( 

Håller tummarna för er andra ... 

• Bodbod

@Fruffe

Den brukar vara ganska oregelbunden men ändå hålla sig inom 30-40 dagar typ. Kanske blev det extra konstigt för att jag åt inositol fram till dagen då jag trodde att jag hade ägglossning (hade inga test hemma då) vilket ju var på cykeldag 16 kanske ... och sen slutade. jag vet inte, borde kanske inte påverka så mycket? 

Hoppas mensen inte kommer för dig! 

• Bodbod

nä hörrni den här cykeln har förvirrat mig å d grövsta ... cykeldag 34 (min cykel brukar vara ca 30-40 dagar, lutealfas ca 11 dagar) så har jag fertila föytningar?? men enligt ältest hade jag peak i söndags så ... då va d torrt där nere nu plaskvått. Fattar inte min kropp :( Vill bara få mens o en nystart nu, men det kommer väl ca den 21. 

• Bodbod

@Syskonförsök

Aha!! Trodde alltid det släppte ca ett dygn senare! Då kan det kanske finnas hopp då ... tack för svar :) 

• Bodbod

Oj vad starka streck. 

Jag får aldrig starkare streck än på bilden som jag bifogar (testar varje dag i två veckor två ggr om dagen). Tror ni att jag aldrig ägglossar då? 

• Bodbod

@
    ailicececilia

Det är sant, jag också precis köpt en termometer och ska börja tempa. Vilken app ska du använda för att logga?

Det är väl som du säger det säkraste. Inte testat CB men tänkte göra det nu i oktober. Om min mens någonsin kommer igen ... suck. 
  • Bodbod

Jaha mens nu då men på ett sätt nästan skönt för varit så konstig cykel. Bättre lycka nästa månad hoppas jag ... Fortsätter hoppas för er som inte fått mens! 

Svar på tråden BIM September 2023