• Mololo

BIM September 2023

1/9 - Riode - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/9 - EJT, 2:a barnet, 5:e försöker
    2/9 - Lele88, 2:a barnet, 2:a försöket (1:a efter mf)
    3/9 - vervik - 3:e barnet, 1:A försöket
    3/9 - rooiboste, 2:a barnet, fjärde försöket?
    5/9 - MacBookPro- 1a barnet, 4e försöket
    6/9 - Anelaaa89 - 2:a barnet, 6:e försöket
    6/9 - laplusheureuse, 1:a barnet, 1:a försöket 
    7/9 - hejsan91hejsan, 1a försöket, 2a barnet
    7/9 - Potatisbulle, 1:a barnet, 9:e försöket
    7-8/9 - Horisonten, 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/9 -Cinapuffen - 4:e barnet, 1:a försöket
    8/9 - Bär - 3:e barnet, 4:e försöket efter MF
    8/9 - Bodbod - 1:a barnet, 6:e försöket

10/9 - sanlin90- 2a barnet, fördökr 2,5 år. 

11/9 - Tussilago4, 1: barnet, försökt 1 år
    13/9 - Alvedon83, åttonde försöket efter mf
    13/9 - Barnlängtan89, 2:a barnet, 13:e försöket
    13/9 - Anonym01082121- 2 :a barnet, 2 :a försöket
    13/9 - Höst2023, 1:a barnet, 1:a försök
    14/9 - Sandtrollet, 4e barnet, 1:a försöket

15/9 - Embarazada, 3:e barnet, 15:e försöket
    16/9 - Fruffe, 2a barnet, 5e försöket
    16/9 - Ekis, 4:e barnet, 2 försöket
    17/9 - Barbrastreisand, 2a barnet, 12+ försöket
    20/9 - Villblimamma98, 1:a barnet 4:e försöket
    20/9 - AliciaNN, 1:a barnet, 6:e försöket
    21/9 - curepenguin, 1:a barnet, 2:a försöket efter MA
    22/9 - Mololo, 2:a barnet, 6e försöket.
    22/9 - Malmötjej, 1a barnet, 8e försöket (2a efter MF)
    24/9 - 1986, 3:e barnet, 2:a försöket

24/9 - syskonförsök, 2:a barnet, 5:e försöker efter MF

26-27/9 - EFW, 4:e barnet 3:e försöket
    27/9 Ailicececilia 1:a barnet 1:a försöket
    29/9 Oväntadedrömmen 2a barnet, 13e försöket
    30/9  MacBookPro, 1a barnet, 5e försöket

• Mololo

Lägger in mig själv med bim den i slutet på september.

Detta blir vårt 6:e försök. Efter 6 månader har jag egentligen rätt att söka hjälp eftersom jag har endometrios. Men det känns tidigt ändå tycker jag. 

Någon mer här som har edometrios? Eller någon annan som fått hjälp med graviditet och har endo?

• Mololo
    Mickan91 skrev 2023-09-09 11:09:51 följande:

Jag hoppar in i tråden här trots dålig koll på exakt BIM. Blev gravid i slutet på juli men fick sorgligt nog ett utomkveds och opererades akut för drygt 4 veckor sedan.
    Trots tråkiga besked och dåliga odds i framtiden så har vi valt att fortsätta försöka på naturlig väg.
    Tempat och såg att jag hade ÄL förra helgen så nu får vi se om det sker ett mirakel. (Ja, man ska vänta en mens egentligen men jag orkar faktiskt inte det). Tyvärr är vården skit och vi behöver trots det vi precis gått igenom ändå försöka ett år från och med nu för att få hjälp. Så nu hoppas vi att vi slipper det, har inte brottom 🙏

Usch så trist! På vilket sätt har vården varit skit? Och hur påverkar ett utomkveds oddsen för graviditet i framtiden? Hoppas det går bra för er!

• Mololo
    Kawa81 skrev 2023-09-10 06:14:28 följande:
    Tror hon syftar på att de inte får någon särskild hjälp i resan mot en lyckad befruktning/graviditet trots ingreppet de varit med om..
    Har man otur får man ta bort äggledaren där ägget fäste och risk finns för ärrbildning.. 
    Samtidigt är kroppen så jäkla finurlig att den friska äggledaren som är kvar kan svänga över till den sida där äggledare saknas å hämta upp ägg därifrån så så länge man inte fått några andra särskilda men efter ett sådant ingrepp så ska inte förutsättningarna försämras..

Jo jag vet att det fungerar så. Var lite därför jag funderade på hur vården hade varit dålig. Vet ju att ett X i sig inte innebär någon ökad risk för svårigheter att bli gravid senare. Men tänkte om det var något annat som hade hänt..

• Mololo
    Malmötjej skrev 2023-09-11 06:48:02 följande:

Godmorgon. 
    Jag har inte varit så aktiv här på ett tag efter missfallet. 

Nu har jag fått bekräftad ägglossning och fått ändrad bim en dag. Dock är jag fundersam på om det verkligen var äl dag 14. Jag fick positiva äl-tester dag 11 och 12, och var så säker på att äl skulle bli dag 13. 
    Nu har vi hur som helst gjort vad vi kunnat för den här gången och jag bara hoppas att det räcker. Nu börjar den långa väntan till bim. Vad gör ni andra för att få tiden att gå? För två månader sedan började jag ett virknings-projekt. Kan inte virka sedan tidigare, men det är kul och håller mig distraherad från att öppna nc-appen varje kvart som om det vore en nyhetsapp. 

ja det är en jäkla lång väntan fram till bim.. min äl blev två dagar sen denna cykel, i alla fall enligt äl-testen, så kroppen verkar göra lite som den vill Ibland.. Försöker väl leva på som vanligt, sysselsätta mig på jobbet, träna osv. Och helt ärligt inte läsa så mycket här inne precis dagarna före bim då man lätt blir besat?. 😬😳

Har 11 dagar fram till bim så lääänge kvar än. ;)
  • Mololo

En till otålig här på äl+4.. 😅

har så himla konstig mage idag och typ haft molande värk,.. vet ju att det är för tidigt för symtom men man greppar ju efter halmstrån här och vill se allt som symtom haha.. brukar verkligen inte ha såhär. Blir tokig på mig själv som ska överanalysera allt haha 

• Mololo
    Villblimamma98 skrev 2023-09-12 06:28:45 följande:

behövde spy ur mig lite. Det har bara gått 4 månader men jag är redan så otroligt frustrerad och less. Särskilt när alla mina vänner blivit gravid på 1-2 försök...

jag känner liknande. Nu är vi på försök 6, vilket jag vet inte alls är länge och det finns många som får kämpa i flera år.. men har flera kompisar som plussat på första försöket.. Min förra graviditet tog 10 försök. varför kan det inte gå lite snabbare denna gång.. 😔

• Mololo
    Villblimamma98 skrev 2023-09-13 09:31:41 följande:

@mololo

går inte att citera dig av någon anledning. Nej alltså det börjar redan tära på mitt psyke.. överväger att ta en paus från ägglossningstest i typ två månader för att varva ner lite.. är så jobbigt att bli besviken. Gråter

försöker typ leva på som vanligt ändå. Liksom avstår inte nåt glas vin en helg eller andra grejer, lever på som vanligt fram tills jag fått det där plusset. 

men känner som dig, lite jobbigt när mannen inte förstår stressen på samma sätt. 😬

• Mololo

För att prata (drömma sig bort) om något i framtiden,
    NÄR (om) ni faktiskt lyckats bli gravida.
    Hur tänker ni kring att hålla hemligt/berätta om eventuell graviditet för familj, vänner, jobbet osv? Hur länge vill ni vänta? Berätta direkt? Kul att höra lite hur andra tänker. 😅

Svar på tråden BIM September 2023