BIM September 2023
ÄL +3 här.. och den vedervärdiga väntan har officiellt börjat!
äl+6 här och tiden går sååå långsamt?.! 😆
ÄL +3 här.. och den vedervärdiga väntan har officiellt börjat!
äl+6 här och tiden går sååå långsamt?.! 😆
Jag och min man har lite olika syn på det där. Jag har inga problem att berätta för mina föräldrar och närmsta vänner direkt. Kan vara skönt att ha stöd även om det skulle bli ett ev missfall. Min man vill vänta och vill inte berätta för sin familj och vänner förrän dessa 12 veckor gått. tänker att jobbet får veta runt v 12 men resten av "omvärlden" dvs andra bekanta och släktingar får nog vänta till att få veta till v 20 (om det inte syns väldigt mycket innan)
Har du tänkt hur du vill göra?
Ja jag tänker lite liknande. Eller håller det helst från min familj fram till vecka 12, för orkar inte med mammas medömkan och ?tycka synd om? ifall det skulle bli ett missfall. Då pratar jag hellre med mina vänner om det, haha. Skulle kunna berätta direkt jag plussar för vännerna. Men på jobbet vill man kanske också vänta ut det lite mer. :)
Är det någon idé att testa på ÄL+8 eller bör jag vänta en dag eller två? Har BIM på ÄL+10 (plus/minus en dag). 😅 Är lite sugen på att ta ett test imorgonbitti på ÄL+8, men kanske ska hålla mig tills måndag åtminstone.
Är också att du äl+8 och sugen på ett test i morgon? 😆 men har inga testa-tidigt hemma.
Känner bara att DEN HÄR gången? NU, är det väl dags för ett plus! Positiv känsla. Men samtidigt rädd för att bli besviken om jag får upp hoppet för mycket i onödan. 🥲
Oj vad jag slarvskriver. Är också på äl+8. Skulle det såklart stå.
Haft lite ont i brösten de senaste tre dagarna. Fortfarande 5 dagar till bim, och brukar inte ha ömma bröst så mycket i förväg. Så nu inbillar jag mig att det såklart är graviditets symtom. 🙃
Insåg nu att min app har ändrat denna cykel till 28 dagar istället för 26 dagar, som jag egentligen brukar ha. Kanske för att jag hade äl en dag senare. Men kanske ändå är värt att prova ta ett test redan på onsdag, då det är dag 26. 12 dagar efter äl brukar man väl ändå kunna plussa..? 🤔
Ingen lycka denna månad heller, kändes lite extra tufft denna gång - för nu har vi försökt i ETT ÅR utan framgång...
Så trist! Ska ni gå vidare på något sätt? Visst är det efter ett år av försök som man kan få hjälp med barnlöshet? 🤔
Nån mer som ska testa imorn???
Kommer nog testa på onsdag på bim+12, om jag kommer ihåg på morgonen. 🙂
Nä vad trist, Fruffe. Håller tummarna för oktober!
Ingen mens här än men känslan är att den kommer när som helst. Hade lite molvärk/menskänning vid BIM vid min förra graviditet men minns inte att det var så här pass tydlig mensvärk. Men minns att jag då tyckte det kändes som att mensen skulle komma när som helst även efter att jag plussat.
Cutepenguin - det låter ju väldigt positivt!
Mololo - BIM+12!!? Och du har inte testat något än? Eller menar du ÄL+12? sorry har inte hängt med genom hela tråden.
oj haha , menade sållet äl+ 12 😂
Såklart!
Ja jag minns så väl den väntan från när vi försökte förra gången. Sååå lång.
Ingen mens här än och mensvärken har avtagit. Får se om det sker något inatt.
Det är egentligen bara två ligg som kan vara aktuella OM jag ska kunna vara gravid och det ena, som var i rätt period enligt appen, har jag räknat bort nu för det var 15 dagar sen och borde rimligtvis gett utslag på gravtest imorse.
Men det andra ligget var för nio dagar sen, och var ägglossningen lite senare än appens uppskattning skulle det ju kunna vara för tidigt för utslag på testet.
Exakt så var det nämligen när jag var gravid men fick missfall. Tog ett test först på det jag trodde var typ BIM+2, CD32, men fick neg, så tänkte att mensen skulle komma igång. Tre dagar senare tog jag nytt test med svagt plus och sen blev det starkare. Så ägglossningen hade skett senare.
Så det är väl inte helt crazy att tänka att det skulle kunna vara så igen. Men, som alltid, kan man bara vänta och se? denna ständiga väntan
men även om det var 15 dagar från ägglossning så kan det ju ta mer än 7 dagar innan ägget fäster? Och då kanske det inte hunnits producera tillräckligt med hormoner än? 🤔
Eller jag vet inte? Kanske bara gissar?
Försöker hålla hoppet uppe själv här kanske, haha. 😅
Är på äl+11 och tog ett helt blankt test i morse.. :/
Helblankt test för mig i morse? äl+12. Bim i morgon eller fredag.
trodde verkligen på denna månad och hade så höga förhoppningar om att NU skulle det tillslut bli ett plus.. 😭
Mitt barn sa till mig i morse, ?Mamma, det hade varit kul om du fick ett barn till. Jag önskar att jag hade ett småsyskon?.
? så satt man där i soffan med gråten i halsen efter att precis innan ha tagit ännu ett negativt graviditetstest efter månader av försök. 😭😭