• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 00:04:18 följande:
    Det har du säkerligen rätt i, då gäller det ju i så fall att kunna urskilja vilka rapporter som har de akademiska kriterierna.

Jag har såklart inte följt allt han skrivit, men så kan det säkert vara. Jag skulle troligen aldrig kunna se skillnaden på forskning och pseudoforskning. 
    Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning.

Fast jag kan säga så här, Smurfen när han gjort länkhänvisningar i denna tråden har länkat till legitima psykologer och psykologkliniker.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 02:41:30 följande:
    Bra att du erkände att det var dumt att formulera dig på det sättet.

Ursäkta "det är inte din tolkning du har bara visat vad som stod? 
    Vi var några fler andra som också läste vad som stod och kom inte alls fram till "samma slutsats" som dig av stod texten.
    Skall du nu hävda att vi andra har fel och du har rätt eller?

Varken du gillar fakta eller inte gillar fakta, så är det just DIN tolkning av "vad som stod". Inget annat.
    Ja alltså det som står det står ju där, handlar inte om att det skulle vara min egna tolkning. Jag bryr mig inte om hur ni andra tolkar texten, jag bryr mig bara om vad som faktiskt står, vilket jag visat flera gånger nu. Om inlägget i fråga inte påstår att incel inte sökt hjälp, hur kommer det sig då att skribenten i fråga inte rättade mig det första hon gjorde när jag på det inlägget svarar att det kan inte hon veta att incel inte sökt hjälp? Istället fortsätter hon med ett resonemang i linje med att incel inte sökt hjälp, hon visar på varför det är märkligt att det skulle förhålla sig så att incel sökt hjälp. Inte ett ord om att hon inte påstått att incel inte sökt hjälp. Hur kan det komma sig, att hon inte påtalar det redan då? Hon har inget svar på det.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 02:49:10 följande:
    Och då är det väl tur att Smurfen aldrig hävdade att det var hans åsikt som du diskuterade heller.
    För är det något jag vet om Smurfen är att han ogillar att folk kommer med falska påståenden.
    Har själv fått ett och annat tjyvnyp av Smurfen på det området när jag har av misstag kommit med falskt påstående.

Han gör ingen smurf på folk på det området när det kommer till falska påståenden.
    Han skrev till mig någonting om vad som är hans åsikt, därför svarade jag att det är inget jag diskuterat, för att jag vet inte varför han skriver så till mig.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 03:05:44 följande:
    Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning.

Fast jag kan säga så här, Smurfen när han gjort länkhänvisningar i denna tråden har länkat till legitima psykologer och psykologkliniker.
    Han skrev själv någonting om sin egen åsikt, därför svarade jag att jag inte diskuterat hans åsikt. Jag har inte sagt emot någon åsikt som han uttryckt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 03:16:51 följande:
    Han skrev till mig någonting om vad som är hans åsikt, därför svarade jag att det är inget jag diskuterat, för att jag vet inte varför han skriver så till mig.
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 03:20:46 följande:
    Han skrev själv någonting om sin egen åsikt, därför svarade jag att jag inte diskuterat hans åsikt. Jag har inte sagt emot någon åsikt som han uttryckt.
    Ja, det är min åsikt och den var ju inte särskilt intressant att diskutera den när jag skrev att jag hade den men det är kanske inte lika roligt när det blev svårare att kalla den för fördom.

• EnAnonumius

Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 03:16:51 följande:
    För att han försvarade ju poängen med att incels inte söker hjälp som kommentar på dig.

Nej och då är det ju förträffligt bra att jag aldrig har hävdat att du har sagt emot någon av hans åsikter som han har uttryckt. Eller hur?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 23:22:36 följande:
    Det spelar inget roll om det inte var exakt en viss meningen, jag har svarat och visat flera flera gånger  vad inlägget betyder, och hur hennes följande resonemang bekräftar det.
    spelar det ingen roll? Om du påstår något och vill bevisa ditt påstående så måste det faktiskt stå exakt samma. Annars är det din tolkning, vad är det som är så svårt med att det är din tolkning? Vet du vad ordet tolkning innebär och betyder? du anser ju att det är så fruktansvärt med grova antaganden, så varför gäller inte det även dig själv inkluderat?
  • Anonym (Maria)

Jag har inte kallat din åsikt för en fördom, det har jag inget intresse i att göra, jag vet inte ens vad din åsikt är?

ClumsySmurf skrev 2023-10-07 04:39:22 följande:
    Ja, det är min åsikt och den var ju inte särskilt intressant att diskutera den när jag skrev att jag hade den men det är kanske inte lika roligt när det blev svårare att kalla den för fördom.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-07 07:42:22 följande:
    spelar det ingen roll? Om du påstår något och vill bevisa ditt påstående så måste det faktiskt stå exakt samma. Annars är det din tolkning, vad är det som är så svårt med att det är din tolkning? Vet du vad ordet tolkning innebär och betyder? du anser ju att det är så fruktansvärt med grova antaganden, så varför gäller inte det även dig själv inkluderat?

Jag vill inte bevisa något, jag har redan sagt det var dumt att jag formulerade mig det om EXAKT så det där är vi redan förbi. Fruktansvärt är inget jag sagt däremot

• Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 05:46:36 följande:

För att han försvarade ju poängen med att incels inte söker hjälp som kommentar på dig.

Nej och då är det ju förträffligt bra att jag aldrig har hävdat att du har sagt emot någon av hans åsikter som han har uttryckt. Eller hur?
    Nej, men du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, av någon anledning. HAN skriver till mig något om sin åsikt, jag svarar då att jag har inte diskuterat din åsikt. Jag vet inte vad det skulle vara för fel med att säga åsikt när han själv nämner sin åsikt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?