• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 17:21:46 följande:
    Fast det jag skrev var att hon lade fram det som ett påstående, och att det var därför svarade jag att det kan ju inte du veta. Hon har själv medgett senare att hon inte vet det, så det var sant, hon kan inte veta det, precis vad jag skrev från början. 
    Där plockar du russinen ur kakan.
    Ja hon sa att hon inte vet detta. Då alla kan läsa som deltar i diskussionen i denna tråden.-

Men det du så duktig duckar för,i ditt svar här, är att hon i samma inlägg förklara för dig (igen) att du hade ändå tolkat hennes andra inlägg FEL..
    Varför utelämnar du det i svaret här till Hejhoppgummi?

Det verkar vara på sin plats att förklara det för dig att du aldrig får glömma att andra kan läsa. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf

Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:49:20 följande: #7151
    Det är ingen egen tolkning, jag visar ju exakt vad hon skrev: en incel tar inte ansvar för att söka hjälp
    Det betyder att personen påstår att en incel tar inte ansvar för att söka hjälp, det är inte min egna tolkning utan precis vad hon skrev.
    näe, du visar inte exakt vad hon skrev så det är din tolkning.
    en incel tar inte ansvar för att söka hjälp
    molly50 skrev 2023-10-05 10:46:49 följande: #7015
    Om man har sökt hjälp och följt råden man fått så förefaller det ganska märkligt att man fortsätter starta dessa inceltrådar.
    men om vi säger för argumentets skull att det var precis exakt det molly5­0 skrev, då får hon ju rätt i sak.
    ClumsySmurf skrev 2023-08-29 18:25:20 följande: #5633
    Incels: Inside the World of Involuntary Celibates

Incels consider themselves to be intelligent "high IQ" men who are capable partners and only understood by their "in-group" of fellow incels.
    They claim to hold traditional values and by being incels, are redpilled to see the "truth" about a world that is prejudiced against men. Incels consider themselves an under-appreciated romantic population capable of true love and not entirely guided by looks.

Incels are resistant to mental health care and mental health professionals because they view therapy as placing the blame for celibacy on incels themselves rather than the attractiveness-based hierarchy they believe they live in. This threatens the incel perspective that their inability to access sex is outside of their control and imposed by society by suggesting that behavioral changes are the solution to their celibacy.
    [...]
    Their perceived social undesirability and inability to attain sex typically causes incels to hate all women.

This is due to their belief that incels are overlooked by women as sexual partners despite their positive non-physical qualities like intelligence and etiquette. Incels believe that women take advantage of their inherent "sexual market value" to exploit men for financial gain or increased social status and that feminism has made women less moral and submissive to men.

[...]
    While interacting online in forums, incels are sometimes introduced to the idea that previous periods of American history were better for men's access to women. Like other groups within the Manosphere, incels want the world to return to a "patriarchal golden age" where men held their rightful place above women in society

archive.nyu.edu/handle/2451/63962

• Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 19:35:30 följande:
    Sedan när har du tolkningsföreträde över original skribenten av ett inlägg?

Jag tolkade inte Mollys50 inlägg på det sättet.  Jag tolkade på det sättet hon avsåg och förmedlade till dig också.
    Fast det är var som faktiskt står, har inget med tolkningsföreträde att göra. Och hon svarar mig dessutom sen på ett sätt som till synes försvarar poängen att incel inte sökt hjälp. Vilket hon fortsätter argumentera om. TILL SLUT så tillstår hon att hon inte menat så. Varför inte skriva det från början i så fall?
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 19:51:43 följande:
    Nej du har inte förstått.. Då hade ju knappast Molly50 fått förklara för dig upprepat att du har förstått fel. Svårare e3n så är det inte.

Och får man påtalat minst en gång att man tolkat fel, är det klädsamt i det get att fråga vad som avsågs då från början. Men det valde inte du att göra utan du försöker påtvinga skribenten, via tjat, i stället att erkänna något som denne inte kan erkänna för det var inte så hen skrev.
    Fast jag har inte påstått någonting om vad hon avsåg eller menade eller tänkte. Jag har förklarat vad jag svarade på, och vad som stod i det inlägget.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 20:06:54 följande:
    Där plockar du russinen ur kakan.
    Ja hon sa att hon inte vet detta. Då alla kan läsa som deltar i diskussionen i denna tråden.-

Men det du så duktig duckar för,i ditt svar här, är att hon i samma inlägg förklara för dig (igen) att du hade ändå tolkat hennes andra inlägg FEL..
    Varför utelämnar du det i svaret här till Hejhoppgummi?

Det verkar vara på sin plats att förklara det för dig att du aldrig får glömma att andra kan läsa. 
    Eftersom det visar att hon faktiskt skrivit det, men hon har i efterhand tillstått att hennes påstående var menat att visa hennes tolkning, inte menat som ett påstående. Men det var ett påstående som jag faktiskt svarade på när jag skrev att det kan du inte veta.
  • Anonym (Maria)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-06 20:30:17 följande:

näe, du visar inte exakt vad hon skrev så det är din tolkning.
    en incel tar inte ansvar för att söka hjälp
    men om vi säger för argumentets skull att det var precis exakt det molly5­0 skrev, då får hon ju rätt i sak.
    ClumsySmurf skrev 2023-08-29 18:25:20 följande: #5633
    Incels: Inside the World of Involuntary Celibates

Incels consider themselves to be intelligent "high IQ" men who are capable partners and only understood by their "in-group" of fellow incels.
    They claim to hold traditional values and by being incels, are redpilled to see the "truth" about a world that is prejudiced against men. Incels consider themselves an under-appreciated romantic population capable of true love and not entirely guided by looks.

Incels are resistant to mental health care and mental health professionals because they view therapy as placing the blame for celibacy on incels themselves rather than the attractiveness-based hierarchy they believe they live in. This threatens the incel perspective that their inability to access sex is outside of their control and imposed by society by suggesting that behavioral changes are the solution to their celibacy.
    [...]
    Their perceived social undesirability and inability to attain sex typically causes incels to hate all women.

This is due to their belief that incels are overlooked by women as sexual partners despite their positive non-physical qualities like intelligence and etiquette. Incels believe that women take advantage of their inherent "sexual market value" to exploit men for financial gain or increased social status and that feminism has made women less moral and submissive to men.

[...]
    While interacting online in forums, incels are sometimes introduced to the idea that previous periods of American history were better for men's access to women. Like other groups within the Manosphere, incels want the world to return to a "patriarchal golden age" where men held their rightful place above women in society

archive.nyu.edu/handle/2451/63962

Då var det ju märkligt att hon medger att hon inte vet, men hon vet alltså detta?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 20:45:00 följande:
    Då var det ju märkligt att hon medger att hon inte vet, men hon vet alltså detta?
    hon vet, när hon läser mitt inlägg som jag citerade men det var ju lite märkligt att du inte reagerar på att jag försvarar poängen att incel inte sökt hjälp.

• Anonym (Maria)

Först då ja, då vet hon det. Men inte när hon skrev det inlägget som jag avsåg. Jag skrev att hon inte kan veta det. Hon sa inte emot, utan medgav att hon inte vet.

Jag tycker det svårt att förstå studier och sådant tyvärr, kunna bedöma kvalite osv, speciellt om det inte är svenska. Säger inte att det inte stämmer. Vad är det som är märkligt?

ClumsySmurf skrev 2023-10-06 20:55:38 följande:
    hon vet, när hon läser mitt inlägg som jag citerade men det var ju lite märkligt att du inte reagerar på att jag försvarar poängen att incel inte sökt hjälp.
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 20:36:13 följande:
    Fast det är var som faktiskt står, har inget med tolkningsföreträde att göra. Och hon svarar mig dessutom sen på ett sätt som till synes försvarar poängen att incel inte sökt hjälp. Vilket hon fortsätter argumentera om. TILL SLUT så tillstår hon att hon inte menat så. Varför inte skriva det från början i så fall?
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 20:38:09 följande:
    Fast jag har inte påstått någonting om vad hon avsåg eller menade eller tänkte. Jag har förklarat vad jag svarade på, och vad som stod i det inlägget.
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 20:42:36 följande:
    Eftersom det visar att hon faktiskt skrivit det, men hon har i efterhand tillstått att hennes påstående var menat att visa hennes tolkning, inte menat som ett påstående. Men det var ett påstående som jag faktiskt svarade på när jag skrev att det kan du inte veta.
    Jag skall inleda med att påtala för dig, att vi som skriver i denna tråden läser också posterna i tråden. Du bör ha detta i minnet när du skall "förklara för andra".

Hon medgav att hon inte kunde veta JA.
    Men hon medgav aldrig att du hade tolkat hennes inlägg #7013 rätt för den saken skull, då hon i samma post, som hon skrev det medgivande, ändå förklarade för dig att du hade tolkat hennes inlägg (#7013) fel.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 22:09:47 följande:
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 20:38:09 följande:
    Jag skall inleda med att påtala för dig, att vi som skriver i denna tråden läser också posterna i tråden. Du bör ha detta i minnet när du skall "förklara för andra".

Hon medgav att hon inte kunde veta JA.
    Men hon medgav aldrig att du hade tolkat hennes inlägg #7013 rätt för den saken skull, då hon i samma post, som hon skrev det medgivande, ändå förklarade för dig att du hade tolkat hennes inlägg (#7013) fel.
    Jag vet mycket väl att hon anser att jag inte tolkat det rätt, men fortfarande så har hon ju skrivit som hon skrivit, inget hon eller någon annan skriver i efterhand ändrar på det.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?