• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 13:39:21 följande:
    Det är inte samma sak som att veta.
    Jag har ingenstans påstått att jag vet. 
    Ingen annan heller,vad jag har kunnat se.
    Som jag skrev så var det min tolkning. Inget annat.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 13:36:07 följande:
    Det är ingen predikan, jag talar om för dig vad jag avsåg med det jag skrev. Jag har inte kommenterat någonting om vad jag anser är tillräckligt, och det har ingenting med min kommentar att göra. Det enda jag skrev var att hon kan inte veta det, vad jag anser är tillräckligt att göra är inte relevant alls för den kommentaren. Jag har inte diskuterat den saken överhuvudtaget.
    Men du har tydligen tolkningsföreträde. Du vet tydligen ATT de misogyna incels i denna tråd aktivt sökt hjälp. hur vet du det? känner du dessa? Och du vet tydligen ATT vi kommer med *grundlösa anklagelser*. hur vet du det? hur vet du att just DIN tolkning av ett citat är den enda rätta tolkningen? är du tolkningsguden med företräde?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-06 13:49:02 följande:
    Jag har ingenstans påstått att jag vet. 
    Ingen annan heller,vad jag har kunnat se.
    Som jag skrev så var det min tolkning. Inget annat.
    Du skrev det dock som att det var ett faktum.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 15:28:17 följande:
    Men du har tydligen tolkningsföreträde. Du vet tydligen ATT de misogyna incels i denna tråd aktivt sökt hjälp. hur vet du det? känner du dessa? Och du vet tydligen ATT vi kommer med *grundlösa anklagelser*. hur vet du det? hur vet du att just DIN tolkning av ett citat är den enda rätta tolkningen? är du tolkningsguden med företräde?
    Nej jag har aldrig påstått att jag vet det. Att påstå att någon inte lyft ett finger för att söka hjälp ÄR grundlöst, om man inte samtidigt påvisar vad man har för grund för sitt påstående.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 15:49:25 följande:
    Du skrev det dock som att det var ett faktum.
    Läs detta igen och förklara exakt var jag skrev att jag VET som ett faktum att de inte har sökt hjälp.

"Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något."
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 15:51:15 följande:
    Nej jag har aldrig påstått att jag vet det. Att påstå att någon inte lyft ett finger för att söka hjälp ÄR grundlöst, om man inte samtidigt påvisar vad man har för grund för sitt påstående.
    Om du inte vet det så är det ju lika grundlöst av dig att anklaga mig och andra för grundlösa anklagelser.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-13 16:05:45 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

Man kan tycka att det inte är omöjligt för oss incels att träffa någon, men ni skulle bara veta....
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-06 16:03:55 följande:
    Läs detta igen och förklara exakt var jag skrev att jag VET som ett faktum att de inte har sökt hjälp.

"Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något."
    Du skriver ju att en incel inte tar ansvar för att söka hjälp, svart på vitt står det där. Det är ett påstående som du lägger fram som om det vore ett faktum.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:18:07 följande:
    Du skriver ju att en incel inte tar ansvar för att söka hjälp, svart på vitt står det där. Det är ett påstående som du lägger fram som om det vore ett faktum.
    Det är DIN tolkning! Och förstår du inte hur jag menar så är det bättre att du frågar.
  • Anonym (Maria)
    Nej, det är inte grundlöst av mig att jag säger att du skrev det, för jag påvisar vart du skrev det, ditt grundlösa påstående. I det inlägg jag syftar på så påvisar du INTE vad du har för grund för att påstå det, så jo det var ett grundlöst påstående som du kom med där.
    molly50 skrev 2023-10-06 16:06:17 följande:
    Om du inte vet det så är det ju lika grundlöst av dig att anklaga mig och andra för grundlösa  t
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?