• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-05 23:45:54 följande:
    Det här är så typiskt för er demokratisyn. När jag skriver hårdare disciplin tänker jag på barn som är stökiga i skolan. När du hör ordet hårdare disciplin tänker du på att straffa vuxna personer som har fel åsikter.

Ni som har den här typen av åsikter är inte demokrater, ni förstör vårt samhälle och det är ert fel att samhället ser ut som det gör idag. Lär er vad moral och hederlighet betyder.
    Så var det dags med fler trakasserier ()lögner) fårn din sida.

Här är sanningen om vad som inlägget handlade om.

Jag demonstrerade vad som menades med den hårdare disciplinen i skolan på 1900-talet innebar, och ansåg att man kunde slänga in de MISOGYNA incelsens i detta skolsystem, så de kunde lära sig att bli nyttiga samhällsmedborgare.
    För det var ju DU som ansåg att m,an skulle gå tillbaka till den "strängare" disciplinen".

Inte som du ljuger fram " straffa vuxna"

Du är nog den siste som skall snacka om att andra inte är  demokratiska och skall lära sig om moral och hederlighet. Bara för att man inte delar DINA fascistiska lösningar på MISOGYNA incelsens problem, så betyder det knappast att andra  saknar moral och hederlighet.

Det betyder att du vägra att acceptera att folk har annan åsikter än dig om vad som skall klassas som moral och hederlighet.  Det är något som tycka vara för svårt för dig att förstå.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-06 00:17:29 följande:
    De menar "Motarbeta fascism" vilket "lösningar" du presenterar är. Tydligen så är "vänstern" en motpol till dina politiska ideologier. Ska du inte förklara vad det är sd tänker göra för incels? Med tanke på att du (med avseende till sd) menar att "svenska män har röstat för en förändring"? Tror du sd tänker införa fascistiska sexkvotslagar? Är Jimmie med på det?
    Tror inte ens  SD skulle gå med på sådana förslag som TS ger om hur man skall lösa misogyna incels "problem".

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-10-06 00:35:12 följande:
    Det här är en mycket större fråga än för eller mot SD. Att de finns är bara ett symptom på att dina värderingar har misslyckats, men de kan inte lösa alla problem som har skapats.
    Har "mina värderingar" skapat sd? Vilka värderingar är det? Det enda vi har pratat om är incels, så förklara gärna vilka värderingar inom incels jag tydligen står för som är roten till sd. Vilka värderingar har sd angående incels?
  • Anonym (Cloffe)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 03:21:51 följande:
    Tror inte ens  SD skulle gå med på sådana förslag som TS ger om hur man skall lösa misogyna incels "problem".
    Nej, det är klart att sd inte skulle tilldela incels en kvinna, påföra sexkvoter till folket eller begränsa dejtappar för den delen heller. Sd vill ju dessutom utvisa alla prostituerade enligt tidöavtalet så jag antar att ts bara baserar det på en egen känsla. Ts verkar vilja att prostituerade ska tillhandahållas till incels med tanke på hans tidigare uttalande om sexhjälp till handikappade och paralleller till incels.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-06 00:35:12 följande:
    Det här är en mycket större fråga än för eller mot SD. Att de finns är bara ett symptom på att dina värderingar har misslyckats, men de kan inte lösa alla problem som har skapats.
    Du dina senaste fem inläggen i denna tråd är ett skolboksexempel på hur man är odemokratisk. Snacka om att du sitter och kastar Mount Everest i ett glashus genom att klandra andra för att inte vara demokratiska, när du är så långt i från det själ det går att komma.

Du vet ju inte skit vad folk har för värderingar i övrigt bara för att man inte delar dina patetiska  fascistiska förslag och lösning på  de MISOGYNAS incelsens problem.

Så dina försök till att hitta på hur folks värderingar är i övrigt baserat på vad de tycker om dina förslag och "lösningar" om "incelsen" säger en hel del om dig faktiskt om att du inte klara av att hantera demokrati, åsikts.och yttrandefrihet egentligen.

• RaYzLeR

Det är synd om folk som är incels. Dom vill ju bara ha en tjej att älska.

Jag är inte 
    incel, men har gått i celibat.

• Anonym (Cloffe)
    RaYzLeR skrev 2023-10-06 03:39:32 följande:

Det är synd om folk som är incels. Dom vill ju bara ha en tjej att älska.

Jag är inte incel, men har gått i celibat.

Det handlar om mer än att bara vara sakna en tjej. Det är en subkultur som frodas på nätet med misogyna attityder och offermentalitet. Ts klickar i ganska många boxar på faktorer som kännetecknar en incel. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-06 03:27:25 följande:
    Nej, det är klart att sd inte skulle tilldela incels en kvinna, påföra sexkvoter till folket eller begränsa dejtappar för den delen heller. Sd vill ju dessutom utvisa alla prostituerade enligt tidöavtalet så jag antar att ts bara baserar det på en egen känsla. Ts verkar vilja att prostituerade ska tillhandahållas till incels med tanke på hans tidigare uttalande om sexhjälp till handikappade och paralleller till incels.
    Mja inte alla prostituerade.. Utan de prostituerade som inte har svenskt medborgarskap vad det det handlade om.

Ser att du har gjort samma observation som mig om TS och prostituerade.

Och tydligen så kan man inget om "demokratiska" värderingar nu heller bara för att man inte delar TS syn på detta med vad som skall räknas som disciplin och moral. 🙄
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-05 23:59:45 följande:
    Så länge ni fortsätter att motarbeta lösningar och manifestera er värdegrund som i den här tråden så kommer vi endast att gemensamt sjunka allt djupare
    Nej det betyder det inte alls. Bara för att vi ifrågasätter dina patetiska lösningar för dessa MISOGYNA insels och inte delar din syn på vilka som är "rätt vädergrunder", betyder knappast att "vi sjunker djupare".

Att ifrågasätta lösningar är aldrig samma sak som att motarbeta dem.

Dock dina förslag lösningar som du anser skall till för att lösa de misogynas incelsens problem är iofs värda att motarbeta. Fast det i sig ger dig ingen rätt att hoppa på andra och anklaga dem att man är emot lösningar. Det har prsebnterats alternativa lösningar i denna tråden också men av någon anledning så passar det inte dig.
    Har någon gnällt på dig att du bör lära dig rätt värdegrunder och lära dig om demokrati?
    Nej. Av den enda enkla anledningen är att det är demokratiska grunder och tillhör åsikts-och yttrandefrihet att du får framföra dem. 

Det är du som bara bör lära dig vad en demokratiskt och åsikts-yttrandefrihet handlar om i grund och botten.

• Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 22:54:12 följande:
    Jag ställer inte upp mer för incel än någon annan.Jag påpekade det felaktiga i att utgå ifrån saker man inte vet. Jag hade haft samma inställning även om det var du eller någon annan kvinna som påstods göra eller inte göra det ena eller det andra.
    oavsett om man vet eller inte så måste du väl hålla med om att det uppenbarligen inte görs tillräckligt? eller görs det tillräckligt av dessa individer som startar sjuka trådar likt denna? Så jag förstår fortfarande inte hur *sök hjälp* är en *ogrundad anklagelse* eftersom det fortfarande ÄR den enda lösningen för dessa sjuka som behöver hjälp och stöd
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?