• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 05:14:24 följande:
    oavsett om man vet eller inte så måste du väl hålla med om att det uppenbarligen inte görs tillräckligt? eller görs det tillräckligt av dessa individer som startar sjuka trådar likt denna? Så jag förstår fortfarande inte hur *sök hjälp* är en *ogrundad anklagelse* eftersom det fortfarande ÄR den enda lösningen för dessa sjuka som behöver hjälp och stöd
    Det har jag inte skrivit att *sök hjälp* är en anklagelse, jag kommenterade inte *sök hjälp* . Utan jag kommenterade ett inlägg där det stod att personen inte har lyft ett finger för att sökt hjälp. Det var det jag svarade att det kan man inte veta. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 09:21:00 följande:
    Det har jag inte skrivit att *sök hjälp* är en anklagelse, jag kommenterade inte *sök hjälp* . Utan jag kommenterade ett inlägg där det stod att personen inte har lyft ett finger för att sökt hjälp. Det var det jag svarade att det kan man inte veta. 
    Oavsett om personen lyft ett finger eller inte kvarstår väl fakta att det som gjorts (eller inte gjorts) inte är tillräckligt. eller är det tillräckligt menar du? Eller ska du återigen predika om att *nej jag anser inget alls jag bara konstaterar*
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-05 23:51:41 följande:
    Kvinnor kräver statliga regleringar av hur många andra saker som helst där kvinnor är missgynnade. Låtsas inte som att ingen grupp förutom incels någonsin har ställt krav på samhället. Det är ett helt osakligt resonemang.

På det här området är män missgynnade och det är därför som du reagerar så kraftigt för du har i grunden ett förakt mot svaga män.
    Alltså kan du bara göra äpple och päron jämförelse? Hur gynnar det din sak och din trovärdighet med att konsekvent jämföra äpplen och päron?

Kvinnor har aldrig begärt statlig reglering på detta med "partner och sex" området. Och  för att kräva att staten i tilldelad en vettig man som respekterar och ser kvinnor som deras jämlike.

Dina (pantade) förslag går ju ut på att begränsa kvinnornas val och även begränsa kvinnornas frihet.
    Inget av de sakerna kvinnorna har krävt har gått ut på att begränsa mannen.

Sedan så kan man undra varför du hoppar på och anklagar en person, utan grund, och utan bevis på att denna har i "grunden ett förakt mot svaga män".
    Du vet bara för att man inte håller med dig i sak på hur man skall lösa ett problem, och inte delar dina åsikter är i sig knappast ett "bevis" om du nu trodde detta.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 22:09:08 följande:
    Nej precis, jag vet inte det, men nu har jag ju aldrig utgått ifrån det heller.
    Fast du påstår ju,å andra sidan,att vi inte kan veta att de har sökt hjälp.
    Trots att deras inlägg talar för annat. 
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-05 23:32:45 följande:
    Nej, du vet inte det. Du väljer dock att vara elak och sprida fördomar. Det är ett val som du gör och måste stå för.
    Ursäkta? Var har jag spridit fördomar och varit elak?
    Visa mig gärna det.
    Annars är det du skriver nu inget annat än grundlösa anklagelser.

Det jag har gjort är att föreslå att man ska söka hjälp för att kunna bearbeta sina tankar och kanske lära sig hur man bemöter andra,vilket i slutänden kanske kan bidra till att man träffar en kvinna.
    Förklara gärna för mig på vilket sätt det är elakt?!
    Jag håller däremot inte med dig i dina förslag om att införa sexkvotering eller statligt reglerade dejtingappar.
    Är det det som är elakt,enligt dig?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-05 23:45:54 följande:
    Det här är så typiskt för er demokratisyn. När jag skriver hårdare disciplin tänker jag på barn som är stökiga i skolan. När du hör ordet hårdare disciplin tänker du på att straffa vuxna personer som har fel åsikter.

Ni som har den här typen av åsikter är inte demokrater, ni förstör vårt samhälle och det är ert fel att samhället ser ut som det gör idag. Lär er vad moral och hederlighet betyder.
    Vad menar du då med hårdare disciplin? Barnaga?
    Är det vad du vill att vi ska återgå till?
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2023-10-06 13:14:49 följande:
    Vad menar du då med hårdare disciplin? Barnaga?
    Är det vad du vill att vi ska återgå till?
    Glöm inte skamvrån också..

Det var ju också en del av den s.k hårdare disciplinen från skolorna på 1900-talet, som hyllas av TS.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 11:34:35 följande:
    Oavsett om personen lyft ett finger eller inte kvarstår väl fakta att det som gjorts (eller inte gjorts) inte är tillräckligt. eller är det tillräckligt menar du? Eller ska du återigen predika om att *nej jag anser inget alls jag bara konstaterar*
    Det är ingen predikan, jag talar om för dig vad jag avsåg med det jag skrev. Jag har inte kommenterat någonting om vad jag anser är tillräckligt, och det har ingenting med min kommentar att göra. Det enda jag skrev var att hon kan inte veta det, vad jag anser är tillräckligt att göra är inte relevant alls för den kommentaren. Jag har inte diskuterat den saken överhuvudtaget.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-06 13:01:33 följande:
    Fast du påstår ju,å andra sidan,att vi inte kan veta att de har sökt hjälp.
    Trots att deras inlägg talar för annat. 
    Det är inte samma sak som att veta.
  • molly50
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 13:23:52 följande:
    Glöm inte skamvrån också..

Det var ju också en del av den s.k hårdare disciplinen från skolorna på 1900-talet, som hyllas av TS.
    Ja,just det ja. Det glömde jag ju.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?