• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 17:26:28 följande:
    Men det står ju inte att incels INTE tar ansvar? utan att de behöver ta ansvar. Var står det att de INTE tar ansvar som du påstår???
    Jag har svarat på det flera gånger nu.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Maria)

Att inte incel tar ansvar för att söka hjälp betyder just det, hon har SJÄLV medgett att hon skrivit det, men inte menat det. Att man sen lägger till att man kan inte sitta och vänta på hjälpen och inte själv vill lyfta ett finger självklart relevant för hela inlägget och åsyftar på vad man skrev i sammanhanget. Det finns inte utrymme för att tolka det inlägget på något annat sätt än att incel inte söker hjälp, och det har hon själv medgett att hon skrev, men att det i själva verket var menat som att det är hennes egen tolkning att incel inte söker hjälp.
    Och eftersom hon skrev det inlägget om att incel inte söker hjälp, därav mitt svar att det kan hon inte veta att de inte sökt hjälp, och det kvarstår fortfarande, hon vet inte det, oavsett vad hon menade.

Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 17:54:55 följande:
    Och så ljugs det igen. Var i texten står det du säger? Var står det bokstavligen det du påstår? Att dessa bara sitter hemma och väntar utan att lyfta ett finger? Kan du visa det tack?

Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 18:10:00 följande:

Att inte incel tar ansvar för att söka hjälp betyder just det, hon har SJÄLV medgett att hon skrivit det, men inte menat det. Att man sen lägger till att man kan inte sitta och vänta på hjälpen och inte själv vill lyfta ett finger självklart relevant för hela inlägget och åsyftar på vad man skrev i sammanhanget. Det finns inte utrymme för att tolka det inlägget på något annat sätt än att incel inte söker hjälp, och det har hon själv medgett att hon skrev, men att det i själva verket var menat som att det är hennes egen tolkning att incel inte söker hjälp.
    Och eftersom hon skrev det inlägget om att incel inte söker hjälp, därav mitt svar att det kan hon inte veta att de inte sökt hjälp, och det kvarstår fortfarande, hon vet inte det, oavsett vad hon menade.

och var står det du påstår? Var står det i inlägget att en incel INTE tar ansvar? Var i inlägget står det i inlägget en incel BARA sitter hemma utan att lyfta ett finger?

var i inlägger står det att en incel INTE söker hjälp?
  • Anonym (SL)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-10-06 16:16:54 följande:
    Man kan tycka att det inte är omöjligt för oss incels att träffa någon, men ni skulle bara veta....
    Hej Jakob
    Vad tråkigt att höra.
    Jag hoppas att du har någon att prata med.
    Annars rådet jag dig att hitta någon så att du inte sitter ensam..

Ta hand om dig
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 18:23:33 följande:
    och var står det du påstår? Var står det i inlägget att en incel INTE tar ansvar? Var i inlägget står det i inlägget en incel BARA sitter hemma utan att lyfta ett finger?

var i inlägger står det att en incel INTE söker hjälp?
    Jag har svarat dig på det flera gånger nu, och jag har väl inte skrivit att det står bara? Oavsett så kvarstår mitt svar, att hon kunde inte veta det, att de inte sökt hjälp, hon svarade mig då varför hon anser det skulle vara märkligt om de faktiskt har sökt hjälp, så jo det framgår även i och med hennes följdsvar med all önskvärd tydlighet att hon har påstått att incels inte sökt hjälp, hon fortsätter ju till synes att argumentera för det. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:31:29 följande:
    Skyll inte på mig för vad du har skrivit. Du skrev att en incel inte tar ansvar för att söka hjälp, det är att påstå något, sen om du menade någonting annat det är inte mitt fel. Det ligger inte på mig att fråga om du menar vad du skriver eller om du menade på något annat sätt.
    Sedan när har du tolkningsföreträde över original skribenten av ett inlägg?

Jag tolkade inte Mollys50 inlägg på det sättet.  Jag tolkade på det sättet hon avsåg och förmedlade till dig också.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 19:11:44 följande:
    Jag har svarat dig på det flera gånger nu, och jag har väl inte skrivit att det står bara? Oavsett så kvarstår mitt svar, att hon kunde inte veta det, att de inte sökt hjälp, hon svarade mig då varför hon anser det skulle vara märkligt om de faktiskt har sökt hjälp, så jo det framgår även i och med hennes följdsvar med all önskvärd tydlighet att hon har påstått att incels inte sökt hjälp, hon fortsätter ju till synes att argumentera för det. 
    Varför påstår du att det står något som inte står? Varför antar du det? varför är du den enda som får lov att TOLKA inlägg till din egen sanning men ingen annan? För när någon annan tolkar dina svar är väl ditt svar på det *skrev jag xx*? vad är skillnaden? snacka om hycklande dubbelmoral
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 17:09:42 följande:
    Fast jag har förstått vad du skrev. Menar du någonting annat än vad du skriver så är det inte mitt fel.
    Nej du har inte förstått.. Då hade ju knappast Molly50 fått förklara för dig upprepat att du har förstått fel. Svårare e3n så är det inte.

Och får man påtalat minst en gång att man tolkat fel, är det klädsamt i det get att fråga vad som avsågs då från början. Men det valde inte du att göra utan du försöker påtvinga skribenten, via tjat, i stället att erkänna något som denne inte kan erkänna för det var inte så hen skrev.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?