• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 21:07:48 följande:

Först då ja, då vet hon det. Men inte när hon skrev det inlägget som jag avsåg. Jag skrev att hon inte kan veta det. Hon sa inte emot, utan medgav att hon inte vet.

Jag tycker det svårt att förstå studier och sådant tyvärr, kunna bedöma kvalite osv, speciellt om det inte är svenska. Säger inte att det inte stämmer. Vad är det som är märkligt?

Är det vanligt att du frågar frågor du redan har svaret på egentligen om du läser inlägget? 😳

Smurfen hade ju skrivit i inlägget (#7191) följande citerar:
    "hon vet, när hon läser mitt inlägg som jag citerade men det var ju lite märkligt att du inte reagerar på att jag försvarar poängen att incel inte sökt hjälp."

(slut citat)

"Vad är märkligt?"  är din fråga..

Svaret på den frågan är ju "det är ju lite märkligt att du inte reagerar på att jag försvarar poängen att incels inte söker hjälp".
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 22:12:48 följande:
    Jag vet mycket väl att hon anser att jag inte tolkat det rätt, men fortfarande så har hon ju skrivit som hon skrivit, inget hon eller någon annan skriver i efterhand ändrar på det.
    Återigen är det din tolkning. Det står inte ordagrant det som du påstår. Eller hur? annars hade det varit extremt lätt för dig att kopiera det stycket där det står ordagrant det du påstår. Tills du kan presentera den faktan så är det bara din tolkning.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 22:18:47 följande:
    Är det vanligt att du frågar frågor du redan har svaret på egentligen om du läser inlägget? 😳

Smurfen hade ju skrivit i inlägget (#7191) följande citerar:
    "hon vet, när hon läser mitt inlägg som jag citerade men det var ju lite märkligt att du inte reagerar på att jag försvarar poängen att incel inte sökt hjälp."

(slut citat)

"Vad är märkligt?"  är din fråga..

Svaret på den frågan är ju "det är ju lite märkligt att du inte reagerar på att jag försvarar poängen att incels inte söker hjälp".
    Ja, jag vet inte vad för reaktion han är ute efter, tänkte att han kanske menade att jag borde kommentera hans text? Eller vad är det som är märkligt med att jag tydligen inte reagerar? Vad menar han att jag borde reagera på?
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 22:26:20 följande:
    Återigen är det din tolkning. Det står inte ordagrant det som du påstår. Eller hur? annars hade det varit extremt lätt för dig att kopiera det stycket där det står ordagrant det du påstår. Tills du kan presentera den faktan så är det bara din tolkning.
    Jag har svarat dig flera gånger på det redan.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 22:27:13 följande:
    Jag har svarat dig flera gånger på det redan.
    och svaret, det är att det inte står ordagrant det som du påstår. eller hur? så hur länge ska du ljuga om det?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 22:26:45 följande:
    Ja, jag vet inte vad för reaktion han är ute efter, tänkte att han kanske menade att jag borde kommentera hans text? Eller vad är det som är märkligt med att jag tydligen inte reagerar? Vad menar han att jag borde reagera på?
    Läs vet ja, läs en gång till. lägg till egen tolkning och se. Vad står det i faktan som refereades till? Vad sa studien egentligen om incels? Och hur passade det in på antagandet?
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 22:12:48 följande:
    Jag vet mycket väl att hon anser att jag inte tolkat det rätt, men fortfarande så har hon ju skrivit som hon skrivit, inget hon eller någon annan skriver i efterhand ändrar på det.
    Ja och är du väl medveten om att hon anser detta så kan du ju knappast försöka använda "hon medgav ju att hon inte kunde veta..." som, "förklaring" på det jag påtalade för dig.

Och du när jag läser det aktuella inlägget #7013 flera gånger så ser jag INGENSTANS i det du påstår..

Du påstod, till Hejhoppgummi, i inlägg #7151 följande:
    Citerar "Det är ingen egen tolkning, jag visar ju exakt vad hon skrev: en incel tar inte ansvar för att söka hjälp"

Då tycker jag du skall bevisa det med från Molly50 inlägg med..  Bevis att hon har formulerat det EXAKT så som du påstår..

Jag citera hela hennes inlägg #7013 med citatbox
    molly50 skrev 2023-10-05 10:07:08 följande:
    Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något.
    (slut på citatet)

Jag ser ingenstans i hennes inlägg att hon har skrivit exakt den meningen
    "en incel tar inte ansvar för att söka hjälp"
    som du påstår att hon skulle ha skrivit..

Så vad är det hon har skrivcit enligt dig? Jag ser det inte hur mycket jag än sitter och lusläser inlägget så hittar jag inte den meningen du påstår att hon har skrivit.

Så släng nu fram med bevis.
    Inte komma med abstrakta svar som "hon har ju skrivit som hon har skrivit".

Kläm fram med handfasta bevis...

Källa på inlägg  #7151 på ditt påstående.
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 16:49:20 följande:
    Det är ingen egen tolkning, jag visar ju exakt vad hon skrev: en incel tar inte ansvar för att söka hjälp
    Det betyder att personen påstår att en incel tar inte ansvar för att söka hjälp, det är inte min egna tolkning utan precis vad hon skrev.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hejhoppgummi
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 22:40:55 följande:
    Ja och är du väl medveten om att hon anser detta så kan du ju knappast försöka använda "hon medgav ju att hon inte kunde veta..." som, "förklaring" på det jag påtalade för dig.

Och du när jag läser det aktuella inlägget #7013 flera gånger så ser jag INGENSTANS i det du påstår..

Du påstod, till Hejhoppgummi, i inlägg #7151 följande:
    Citerar "Det är ingen egen tolkning, jag visar ju exakt vad hon skrev: en incel tar inte ansvar för att söka hjälp"

Då tycker jag du skall bevisa det med från Molly50 inlägg med..  Bevis att hon har formulerat det EXAKT så som du påstår..

Jag citera hela hennes inlägg #7013 med citatbox
    molly50 skrev 2023-10-05 10:07:08 följande:
    Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något.
    (slut på citatet)

Jag ser ingenstans i hennes inlägg att hon har skrivit exakt den meningen
    "en incel tar inte ansvar för att söka hjälp"
    som du påstår att hon skulle ha skrivit..

Så vad är det hon har skrivcit enligt dig? Jag ser det inte hur mycket jag än sitter och lusläser inlägget så hittar jag inte den meningen du påstår att hon har skrivit.

Så släng nu fram med bevis.
    Inte komma med abstrakta svar som "hon har ju skrivit som hon har skrivit".

Kläm fram med handfasta bevis...

Källa på inlägg  #7151 på ditt påstående.
    Det är tydligen svårt att erkänna att man är en hycklare som gör tolkningar, men gillar att döma andra som gör tolkningar! 🤪
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 22:33:09 följande:
    och svaret, det är att det inte står ordagrant det som du påstår. eller hur? så hur länge ska du ljuga om det?
    Hon skriver i inlägget i fråga om incel och söka hjälp, att man kan inte vänta på att hjälpen ska komma utan att själv göra något för att få hjälp. Så jo innebörden är givetvis att incel inte söker hjälp, hon följer upp resonemanget med att argumentera för varför dete märkligt om det skulle vara så att incel söker hjälp, så jo hon har påstått att incel inte sökt hjälp. Det var hennes uppfattning.
  • Anonym (Maria)

Vilket antagande? Hon vet inte att incel inte söker hjälp, det har hon själv erkänt. 

Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 22:34:35 följande:
    Läs vet ja, läs en gång till. lägg till egen tolkning och se. Vad står det i faktan som refereades till? Vad sa studien egentligen om incels? Och hur passade det in på antagandet
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?