• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 08:52:05 följande:
    Nej, men du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, av någon anledning. HAN skriver till mig något om sin åsikt, jag svarar då att jag har inte diskuterat din åsikt. Jag vet inte vad det skulle vara för fel med att säga åsikt när han själv nämner sin åsikt.
    Nej det har jag aldrig gjort. Jag har aldrig skrivit att "du ska undvika att säga att det är hans åsikt".

Det jag faktiskt skriver är detta, jag citera mig själv från inlägg #725:

"Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning."

(slut citat)

Nu har jag bevisat att du kommer med ett direkt falskt påstående med "ska undvika att säga att det är hans åsikter".

En fråga
    Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och eller inte får medhåll?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 10:02:39 följande:
    Nej det har jag aldrig gjort. Jag har aldrig skrivit att "du ska undvika att säga att det är hans åsikt".

Det jag faktiskt skriver är detta, jag citera mig själv från inlägg #725:

"Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning."

(slut citat)

Nu har jag bevisat att du kommer med ett direkt falskt påstående med "ska undvika att säga att det är hans åsikter".

En fråga
    Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och eller inte får medhåll?
    Du uppmanade mig ju att undvika att säga att det är åsikt, men om någon själv drar upp någonting om sin åsikt så svarar jag att jag inte diskuterat någon åsikt om jag inte gjort det. Jag vet inte ens vad åsikten i fråga var.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 01:21:05 följande:
    Nej, du har inte svarat på varför du inte skrev det direkt. Om du inte menat att påstå att incel inte sökt hjälp, varför svarade du inte det det första du gjorde, när jag skriver att det kan du inte veta? När jag skriver att du kan inte veta att incel inte sökt hjälp, varför skriver du inte direkt att det har du inte påstått? Istället för att som du gjorde, argumentera om att det är ju märkligt om de faktiskt har sökt hjälp?

Nej, jag har ingenting emot dig. Vi är inte överens om vissa saker, ingenting annat. För det mesta brukar jag hålla med dig. Men inte om allt. God ton håller du alltid också, så det är också positivt.
    Spelar det någon roll om jag svarade på det direkt eller om jag gjorde det senare?
    Du har i alla fall fått en förklaring.
    Köper du den inte så kan jag inte göra något mer. 
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 11:06:30 följande:
    Spelar det någon roll om jag svarade på det direkt eller om jag gjorde det senare?
    Du har i alla fall fått en förklaring.
    Köper du den inte så kan jag inte göra något mer. 
    Ja, om du absolut inte påstått det så undrar jag varför du inte skrev det direkt, när jag svarar dig att du kan inte veta att incel inte sökt hjälp. Varför reagerar du inte direkt med att svara att du inte har påstått att incel inte sökt hjälp? Istället så fortsätter du resonemanget med att argumentera varför det skulle vara märkligt om incel sökt hjälp. Hur kan det komma sig? Varför svarade du inte istället att du inte påstått att incel inte sökt hjälp?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 11:21:19 följande:
    Ja, om du absolut inte påstått det så undrar jag varför du inte skrev det direkt, när jag svarar dig att du kan inte veta att incel inte sökt hjälp. Varför reagerar du inte direkt med att svara att du inte har påstått att incel inte sökt hjälp? Istället så fortsätter du resonemanget med att argumentera varför det skulle vara märkligt om incel sökt hjälp. Hur kan det komma sig? Varför svarade du inte istället att du inte påstått att incel inte sökt hjälp?
    Suck! Återigen,jag HAR svarat på det.
    Spelar det dig någon roll att jag inte svarade på det direkt istället för senare?

Och ännu en gång,kan vi släppa det här nu?
    Tråden handlar inte om mig och jag tycker det är respektlöst mot TS att spamma hans tråd genom en massa tjafs om vad jag har skrivit och inte.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 11:36:29 följande:
    Spelar det dig någon roll att jag inte svarade på det direkt istället för senare?

Tråden handlar inte om mig och jag tycker det är respektlöst mot TS att spamma hans tråd genom en massa tjafs om vad jag har skrivit och inte.

Nej, du har inte svarat på det. Ja, det spelar roll, för om du ansåg att du inte påstått incel inte sökt hjälp så varför fortsatte du då argumentera med att det skulle vara märkligt om incel sökt hjälp. Om du inte alls påstod att incel inte sökt hjälp, varför skrev du inte istället det, när jag svarar dig att du kan ju inte veta att incel inte sökt hjälp? Hur kan det komma sig?

Nej tråden handlar inte om dig givetvis, men vad du skrivit i tråden är däremot relevant för diskussionen.

• Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-10-07 11:36:29 följande:

Nej, det är inte respektlöst. Jag är tacksam över att det finns andra som står upp mot fördomar och trakasserier av incels. Sen att någon tror att det är jag som ligger bakom hennes profil är en del av de förolämpningarna, som inte går att försvara sig mot mer än att jag sitter på facit.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 11:55:48 följande:

Nej, du har inte svarat på det. Ja, det spelar roll, för om du ansåg att du inte påstått incel inte sökt hjälp så varför fortsatte du då argumentera med att det skulle vara märkligt om incel sökt hjälp. Om du inte alls påstod att incel inte sökt hjälp, varför skrev du inte istället det, när jag svarar dig att du kan ju inte veta att incel inte sökt hjälp? Hur kan det komma sig?

Nej tråden handlar inte om dig givetvis, men vad du skrivit i tråden är däremot relevant för diskussionen.

Jo,jag har förklarat för dig vad jag menade. Och flera andra har uppenbarligen förstått vad jag menade.
    Men inte du.
    Sen varför jag inte svarade på det direkt.vet jag ärligt talat inte.
    Men jag orkar helt enkelt inte tjafsa med dig då du fortsätter att leta fel i allt jag skriver i din strävan efter att få rätt.
    Och har så gjort i flera sidor nu.
    Så kan du snälla,släppa det här nu? Jag ber dig snällt.
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 10:21:46 följande:
    Du uppmanade mig ju att undvika att säga att det är åsikt, men om någon själv drar upp någonting om sin åsikt så svarar jag att jag inte diskuterat någon åsikt om jag inte gjort det. Jag vet inte ens vad åsikten i fråga var.

Du klankar ned på Molly50 över att hon "inte svarade direkt" över att du hade fel. Och drog det till orimliga proportioner, och hackar fortfarande om det.

Nu sitter du och gör samma sak som du anklagade Molly50 för att göra "inte svarade direkt".

Du hade hävdat att jag hade skrivit "ska undvika".. Fast ordet "ska" inte ens fans med i hela inlägget alls.

Nu försöker du att babbla bort, igen, dina misstag, fast denna gången emot mig.
    Jag skrev en fråga till dig.

Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och/eller inte får medhåll?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-10-07 11:57:05 följande:
    Nej, det är inte respektlöst. Jag är tacksam över att det finns andra som står upp mot fördomar och trakasserier av incels. Sen att någon tror att det är jag som ligger bakom hennes profil är en del av de förolämpningarna, som inte går att försvara sig mot mer än att jag sitter på facit.
    Nej,det är ju klart att du tycker det är bekvämt att ha en meningsfrände som hackar på mig.

Vad är det du finner kränkande och fördomsfullt?
    Att flera av oss tycker att dina förslag om statligt reglerade dejtingappar och sexkvoter är absurda?
    Att vi inte håller med dig om att det vore bra att återgå till en tid då mannen hade rätt till sex med sin fru och frun inga rättigheter, och då barnaga var tillåtet?
    I så fall kan jag bara beklaga.
    Jag har då i alla fall inte varit ute efter att kränka vare sig dig eller någon annan.
    Och jag har definitivt inte påstått att du och Maria skulle vara samma person.
    I så fall har du blandat ihop mig med någon annan. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?