• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Til)
    molly50 skrev 2023-10-07 12:51:29 följande:
    Tack! 

Jag ber om ursäkt för att tråden spårat ur pga att jag uppenbarligen har varit otydlig. 
    Ingen fara, det var inte dig jag tänkte på här. 

Jag hoppas att tråden kan återgå till att diskutera sakfrågan och sådant som är relaterat till den.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-07 13:14:54 följande:
    Ändå fortsätter du upprepa samma lögn. Eller skrev du inte för ett par inlägg sedan att det visst inte stod ordagrant så?
    Vilket inlägg syftar du på nu? Vart skrev jag att det stod inte ordagrant så?
  • Anonym (Til)
    Anonym (Til) skrev 2023-10-07 12:45:02 följande:

Det är otroligt tjatigt att detta blivit en diskussion om vem som sagt vad. Varför måste det ligga prestige i vem som tolkat vad? Släpp det nu bara. 

TS jag vill höra från dig vad du har för erfarenheter av att incels sökt den hjälp som finns tillgänglig? Jag har länkat till sex- och relationsterapeuter, sexologer,  nämnt att psykologer ska kunna ta hand om allt från stress till sex- och samlevnadsrelaterade problem till depression och social fobi. 

Det finns också en tjänst i Finland dit bl.a. incels kan ringa för att få stöd av sexologer. Där skulle du exempelvis kunna göra en insats genom att arbeta för att starta upp nåt liknande i Sverige.

Vad har du och andra incels i den här tråden sökt för hjälp och hur har den hjälpen fungerat? Finns det andra instanser ni skulle kunna söka till om den första inte fungerat exempelvis? Är dejtingcoacher något som testats? Eller psykologer, sexologer?

• molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 13:10:31 följande:

Men om jag missförstod så varför rättar du inte det direkt istället för att fortsätta argumentera att det är märkligt om incel sökt hjälp? Det verkade ju inte alls som att du tyckte att jag missförstått, istället fortsätter du ju resonemanget att det är märkligt om incel sökt hjälp?

Ja det är naturligt för mig att tex skriva att du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, när jag avser ett inlägg det det istället ordagrant står. så undvik att säga till folk att det är deras åsikter

Det har jag ju svarat på. Jag trodde att du hade förstått.
    Men eftersom du uppenbarligen inte hade förstått det så låg det ju på dig att fråga mig om det du inte förstod.
    Istället så väljer du att omskriva det jag har skrivit för att få rätt. 
    Snälla,ge dig nu,Maria! Släpp det här nu.
    Jag har bett dig att släppa det här flera gånger nu. Snälla respektera det.
    Det kan inte vara bra att vara så grälsjuk.
  • molly50
    Anonym (Til) skrev 2023-10-07 13:16:39 följande:
    Ingen fara, det var inte dig jag tänkte på här. 

Jag hoppas att tråden kan återgå till att diskutera sakfrågan och sådant som är relaterat till den.
    Ja,det hoppas verkligen jag med.
    Jag har flera gånger bett Maria att släppa det här nu.
    Hon medger t om att tråden inte handlar om mig,men har ändå lyckats få den till att göra det.
    Men hon tycks vägra att ge sig.
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 13:01:48 följande:
    Nej, du skrev inte ordagrant att jag ska undvika det. Men du tyckte att jag borde undvika det, är det också fel formulerat av mig?

Jag syftade i vilket fall på det om att undvika att säga till folk att det är deras åsikt, och det kommer jag inte alls undvika, mitt svar kvarstår, jag har inte diskuterat hans åsikt, det var han själv som nämnde sin åsikt och därför svarade jag att jag har inte diskuterat hans åsikt, och jag vet fortfarande inte vad den åsikten är. 
    Men lägg av att klippa saker ur sitt sammanhang.

Så här skrev jag:

"Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning. "

För den som kan läsa och förstå en text ser att jag skrev  "undvika att svara" i ett sammanhang.  Något du försöker hoppa över detta sammanhang och försöker med alla diverse medel att få det att handla om något annat egentligen Man kan ju undra varför du gör så.

Klara du av att se vilket sammanhang det handlar om?? Eller skall du fortsätta att låtsats att det inte existera ett sådant sammanhang, jag ger ett RÅD I ALL VÄLMENING?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 14:43:45 följande:
    Men lägg av att klippa saker ur sitt sammanhang.

Så här skrev jag:

"Nej och då ett råd i all välmening, när du inte klarar av att skilja på forskning och pseudoforskning så undvik att säga till folk att det är deras åsikter när de länkhänvisar till forskning alternativ pseudoforskning. "

För den som kan läsa och förstå en text ser att jag skrev  "undvika att svara" i ett sammanhang.  Något du försöker hoppa över detta sammanhang och försöker med alla diverse medel att få det att handla om något annat egentligen Man kan ju undra varför du gör så.

Klara du av att se vilket sammanhang det handlar om?? Eller skall du fortsätta att låtsats att det inte existera ett sådant sammanhang, jag ger ett RÅD I ALL VÄLMENING?
    Det gör ingen skillnad för vad jag ville få fram. Oavsett om du skrev det i välmening, om det handlar om att jag inte kan skilja på forskning, eller i vilket sammanhang du skrev det, så är mitt svar fortfarande att jag kommer inte undvika det, nämner han sin åsikt så svarar jag att jag inte diskuterat hans åsikt, och jag vet fortfarande inte vad den åsikten är.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 14:26:39 följande:
    Det har jag ju svarat på. Jag trodde att du hade förstått.
    Men eftersom du uppenbarligen inte hade förstått det så låg det ju på dig att fråga mig om det du inte förstod.
    Istället så väljer du att omskriva det jag har skrivit för att få rätt. 
    Snälla,ge dig nu,Maria! Släpp det här nu.
    Jag har bett dig att släppa det här flera gånger nu. Snälla respektera det.
    Det kan inte vara bra att vara så grälsjuk.
    Du skrev att du vet ärligt talat inte, och det är inte svar på varför du inte rättade mig direkt, om du nu ansåg att jag missförstod. Istället fortsatte du resonemanget, så nej du verkar inte alls som du tyckte att jag missförstod något.

I övrigt så tar jag inga order ifrån dig, utan jag släpper det när jag själv önskar.
  • Anonym (Til)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 15:43:45 följande:
    Du skrev att du vet ärligt talat inte, och det är inte svar på varför du inte rättade mig direkt, om du nu ansåg att jag missförstod. Istället fortsatte du resonemanget, så nej du verkar inte alls som du tyckte att jag missförstod något.

I övrigt så tar jag inga order ifrån dig, utan jag släpper det när jag själv önskar.
    Istället för att harva omkring i ordklyverier, är du inte intresserad av att TS och andra incels faktiskt besvarar frågan om hur och om de faktiskt sökt hjälp, hur den hjälpen fungerat och vad de isf kan söka för vidare hjälp om det inte fungerat?

Är inte det mer intressant än att debattera huruvida nån påstår nåt om ifall incels sökt hjälp eller inte. Faktiskt ta reda på hur det i verkligheten förhåller sig så att vi kanske kan utveckla frågan lite?

Så återigen TS: Vad har du för erfarenhet av att incels sökt hjälp, hur har den hjälpen sett ut och hur har det fungerat?
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 15:43:45 följande:
    Skall du sjunka så lågt nu och direkt ljuga?
    Är det så viktigt för dig att "få sista ordet" och kräva att få rätt, även fast du har direkt fel, så du sjunker till nya botten nivåer med att börja ljuga?

Hon gav dig inte en order.  Vet du ens vad en order är för något? 
    Hon bad dig vänligt skrev till och med "snälla"..

Man använder knappast ordet "snälla" om man nu skulle ge en order.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?