• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 12:16:18 följande:
    Jo,jag har förklarat för dig vad jag menade. Och flera andra har uppenbarligen förstått vad jag menade.
    Men inte du.
    Sen varför jag inte svarade på det direkt.vet jag ärligt talat inte.
    Men jag orkar helt enkelt inte tjafsa med dig då du fortsätter att leta fel i allt jag skriver i din strävan efter att få rätt.
    Och har så gjort i flera sidor nu.
    Så kan du snälla,släppa det här nu? Jag ber dig snällt.
    Du vet ärligt talat inte? Det förstår jag att du inte har något svar på, för om du inte påstått att incel inte sökt hjälp så verkar det ju konstigt att fortsätta argumentera i samma linje, du tycker det är märkligt om incel sökt hjälp, istället för att direkt svara att du inte har påstått det, på ett inlägg där jag skriver uttryckligen att du inte kan veta att incel inte sökt hjälp! Hur får du ihop det?

Skriver du i en tråd där vem som helst kan svara dig så får du ta att jag kommenterar och frågar om vad du skrivit. Jag bryr mig inte om vad du inte orkar, det är ditt eget val om du vill fortsätta diskutera eller släppa det.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-07 11:57:05 följande:
    Nej, det är inte respektlöst. Jag är tacksam över att det finns andra som står upp mot fördomar och trakasserier av incels. Sen att någon tror att det är jag som ligger bakom hennes profil är en del av de förolämpningarna, som inte går att försvara sig mot mer än att jag sitter på facit.
    Så var det dags igen, för dina sedvanliga trakasserier (aka lögner). Du älskar att hyckla va?

Du skriver ju inte med ett enda ord var dessa trackaserier mot incels består av.

Är det att trakassera och ha fördomar mot incels när man säger:

*)Det finns två olika typer av incel

D.v.s det finns incel som är misogyna och det finns incels som INTE är misogyna
    Det är inte och kommer aldrig att vara andras problem att du struntar, rent av ignorerar helt  i att folk förtydligar att man ogillar de incels som är misogyna och skriver detta då med "misogyna incels".

*) Misogyna Incels får söka hjälp för sina problem
    Är det verkligen trakasserier av misogyna incels när man anser att de skall söka hjälp och bearbeta sina problem så att de kan komma in i matchen när det förstår hur det fungerar för att få en kvinna..

*) Begränsningar för kvinnor (enbart)
    Är det verkligen trakasserier när man vänder sig emot dina (dumma) förslag som går ut på, i praktiken, att begränsa kvinnor och kvinnors rätt att välja?

*) Är det att trakassera misogyna incels?
    När man vänder sig emot dina konstiga jämföres du kommer med ibland.  Finns hur många som helst att ösa ur där du gör konstiga verklighets frånvända jämförelser. Som du har fått påpekatr upprepat.

*) Är det att trakassera misogyna incels?
    När du kommer med påståenden utan förklaringar, och när man ber om förklaringar från dig så duckar du det och ignorera, för att sedan fortsätta att påstå utan att förklara..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 12:35:21 följande:
    Du vet ärligt talat inte? Det förstår jag att du inte har något svar på, för om du inte påstått att incel inte sökt hjälp så verkar det ju konstigt att fortsätta argumentera i samma linje, du tycker det är märkligt om incel sökt hjälp, istället för att direkt svara att du inte har påstått det, på ett inlägg där jag skriver uttryckligen att du inte kan veta att incel inte sökt hjälp! Hur får du ihop det?

Skriver du i en tråd där vem som helst kan svara dig så får du ta att jag kommenterar och frågar om vad du skrivit. Jag bryr mig inte om vad du inte orkar, det är ditt eget val om du vill fortsätta diskutera eller släppa det.
    Men herregud hur grälsjuk är du egentligen på en skala......?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Til)

Det är otroligt tjatigt att detta blivit en diskussion om vem som sagt vad. Varför måste det ligga prestige i vem som tolkat vad? Släpp det nu bara. 

TS jag vill höra från dig vad du har för erfarenheter av att incels sökt den hjälp som finns tillgänglig? Jag har länkat till sex- och relationsterapeuter, sexologer,  nämnt att psykologer ska kunna ta hand om allt från stress till sex- och samlevnadsrelaterade problem till depression och social fobi. 

Det finns också en tjänst i Finland dit bl.a. incels kan ringa för att få stöd av sexologer. Där skulle du exempelvis kunna göra en insats genom att arbeta för att starta upp nåt liknande i Sverige.

Vad har du och andra incels i den här tråden sökt för hjälp och hur har den hjälpen fungerat? Finns det andra instanser ni skulle kunna söka till om den första inte fungerat exempelvis? Är dejtingcoacher något som testats? Eller psykologer, sexologer?

• molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 12:35:21 följande:

Eftersom ingen annan missförstod det jag skrev,bara du,så tänkte jag att jag inte skulle behöva ge någon ytterligare förklaring.
    Men eftersom du är den enda som inte har förstått vad jag menade så kandke det är du ska ska inse att du har fel?

Du har inte frågat vad jag menade,du påstår. 
    Det är en viss skillnad.

Och innan du kräver att andra ska svara på frågor så vore det klädsamt att du svarar på frågor själv,Maria.
    Du har t ex inte svarat på frågan som EnAnonumius skrev och som jag också skulle vilja ha svar på.
    Så jag citerar den frågan igen:

"Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och/eller inte får medhåll?"
  • Hejhoppgummi
    Anonym (hej) skrev 2023-10-07 11:57:05 följande:
    Nej, det är inte respektlöst. Jag är tacksam över att det finns andra som står upp mot fördomar och trakasserier av incels. Sen att någon tror att det är jag som ligger bakom hennes profil är en del av de förolämpningarna, som inte går att försvara sig mot mer än att jag sitter på facit.
    Är det trakasserier att säga sanningen? forskningen bekräftar majoritetens åsikter. Var ligger kränkningen i det? Ta av offerkoftan. bevisa att du är motsatsen mot forskningen, bevisa att du är motsatsen mot *fördomarna*. du bevisar igen hur ynkliga dessa menlösa MISOGYNA incels är. för att förtydliga det är inte män eller ensamma män som är menlösa utan den procentsats som ingår i kluster misogyn incel.
  • molly50
    Anonym (Til) skrev 2023-10-07 12:45:02 följande:

Det är otroligt tjatigt att detta blivit en diskussion om vem som sagt vad. Varför måste det ligga prestige i vem som tolkat vad? Släpp det nu bara. 

TS jag vill höra från dig vad du har för erfarenheter av att incels sökt den hjälp som finns tillgänglig? Jag har länkat till sex- och relationsterapeuter, sexologer,  nämnt att psykologer ska kunna ta hand om allt från stress till sex- och samlevnadsrelaterade problem till depression och social fobi. 

Det finns också en tjänst i Finland dit bl.a. incels kan ringa för att få stöd av sexologer. Där skulle du exempelvis kunna göra en insats genom att arbeta för att starta upp nåt liknande i Sverige.

Vad har du och andra incels i den här tråden sökt för hjälp och hur har den hjälpen fungerat? Finns det andra instanser ni skulle kunna söka till om den första inte fungerat exempelvis? Är dejtingcoacher något som testats? Eller psykologer, sexologer?

Tack! 

Jag ber om ursäkt för att tråden spårat ur pga att jag uppenbarligen har varit otydlig. 
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 12:18:01 följande:

Du klankar ned på Molly50 över att hon "inte svarade direkt" över att du hade fel. Och drog det till orimliga proportioner, och hackar fortfarande om det.

Nu sitter du och gör samma sak som du anklagade Molly50 för att göra "inte svarade direkt".

Du hade hävdat att jag hade skrivit "ska undvika".. Fast ordet "ska" inte ens fans med i hela inlägget alls.

Nu försöker du att babbla bort, igen, dina misstag, fast denna gången emot mig.
    Jag skrev en fråga till dig.

Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och/eller inte får medhåll?

Nej, du skrev inte ordagrant att jag ska undvika det. Men du tyckte att jag borde undvika det, är det också fel formulerat av mig?

Jag syftade i vilket fall på det om att undvika att säga till folk att det är deras åsikt, och det kommer jag inte alls undvika, mitt svar kvarstår, jag har inte diskuterat hans åsikt, det var han själv som nämnde sin åsikt och därför svarade jag att jag har inte diskuterat hans åsikt, och jag vet fortfarande inte vad den åsikten är. 
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 12:45:11 följande:
    Eftersom ingen annan missförstod det jag skrev,bara du,så tänkte jag att jag inte skulle behöva ge någon ytterligare förklaring.
    Men eftersom du är den enda som inte har förstått vad jag menade så kandke det är du ska ska inse att du har fel?

Du har inte frågat vad jag menade,du påstår. 
    Det är en viss skillnad.

Och innan du kräver att andra ska svara på frågor så vore det klädsamt att du svarar på frågor själv,Maria.
    Du har t ex inte svarat på frågan som EnAnonumius skrev och som jag också skulle vilja ha svar på.
    Så jag citerar den frågan igen:

"Är det naturligt för dig att lägga till ord (tillskriva åsikter) och/eller omskriva vad folk har skrivit när du blir ifrågasatt och/eller inte får medhåll?"

Men om jag missförstod så varför rättar du inte det direkt istället för att fortsätta argumentera att det är märkligt om incel sökt hjälp? Det verkade ju inte alls som att du tyckte att jag missförstått, istället fortsätter du ju resonemanget att det är märkligt om incel sökt hjälp?

Ja det är naturligt för mig att tex skriva att du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, när jag avser ett inlägg det det istället ordagrant står. så undvik att säga till folk att det är deras åsikter

• Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 13:10:31 följande:

Men om jag missförstod så varför rättar du inte det direkt istället för att fortsätta argumentera att det är märkligt om incel sökt hjälp? Det verkade ju inte alls som att du tyckte att jag missförstått, istället fortsätter du ju resonemanget att det är märkligt om incel sökt hjälp?

Ja det är naturligt för mig att tex skriva att du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, när jag avser ett inlägg det det istället ordagrant står. så undvik att säga till folk att det är deras åsikter

Ändå fortsätter du upprepa samma lögn. Eller skrev du inte för ett par inlägg sedan att det visst inte stod ordagrant så?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?