• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 22:59:37 följande:
    Nej just det ja. Forskning kan man inte tolka som man villl. Klart den inte är läst då
    Fast jo forskning kan tolkas på olika sätt. Även forskare själva tolkar andras forskning, kritiserar, visar på brister och felslut tex. Till och med skribenten ClumsySmurf som lade upp den där länken, har väl ett par gånger på forumet genomskådat olika länkar till så kallad forskning som folk lagt upp.
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 22:55:21 följande:
    Jag har förklarat flera gånger vad det stod i inlägget i fråga, och vad det var jag svarade på. Hur hon i nästa inlägg följer upp resonemanget, visar också på att det hon förmedlat betyder att incel inte söker hjälp. 
    Jag bad om bevis, inte en förklaring på att du har förklarat flera gånger. 

Jag efterfrågade om bevis.

Jag vill ha bevis på att hon skrev exakt den meningen du påstår att hon har skrivit.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 23:14:50 följande:

Jag efterfrågade om bevis.

Jag vill ha bevis på att hon skrev exakt den meningen du påstår att hon har skrivit.

Det spelar inget roll om det inte var exakt en viss meningen, jag har svarat och visat flera flera gånger  vad inlägget betyder, och hur hennes följande resonemang bekräftar det.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-05 23:38:27 följande:
    Jag förmodar att du har slutat följa nyheterna för att din ideologi inte går ihop med verkligheten. Du måste alltså ha missat krigsrubrikerna från det inhemska våldet och statsministerns tal till nationen. Fast det är väl inget som bekymrar dig ändå.
    Jag förmodar att det är resultatet av att man betraktar världen genom mitten på en skithusrulle. Värre tunnelseende har sällan skådats. Måste alltså ha missat allt det goda i livet. Blir man sån av att inte få knulla eller får man inte knulla när man är sån?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 23:08:15 följande:
    Fast jo forskning kan tolkas på olika sätt. Även forskare själva tolkar andras forskning, kritiserar, visar på brister och felslut tex. Till och med skribenten ClumsySmurf som lade upp den där länken, har väl ett par gånger på forumet genomskådat olika länkar till så kallad forskning som folk lagt upp.
    Nej..
    Forskning, som följer de akademiska kriterier, kan inte "tolkas på olika sätt" bland olika forskare.

När Smurfen genomskådar något så är det för att folk har hänvisat till det som kallas för pseudoforskning. 

• EnAnonumius
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 23:22:36 följande:
    Det spelar inget roll om det inte var exakt en viss meningen, jag har svarat och visat flera flera gånger  vad inlägget betyder, och hur hennes följande resonemang bekräftar det.
    Om det inte "var exakt så" hon hade skrivit, varför sitter du och påstår att hon hade skrivet "exakt det" då?  Inser du inte hur fel det är att hävda något som inte stämmer med verkligheten?

Ja enligt DIG gör det detta,det är DIN TOLKNING,  att det bekräftar...  Formulera det där efter, att du tolkade det så då, i stället för att hävda bestämt.

Dock inget som ägaren av inlägget delar med dig och inget några av oss andra heller ser i hennes text håller med dig i din tolkning. Vilket flera kan läsa..

• Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 23:53:59 följande:
    Nej..
    Forskning, som följer de akademiska kriterier, kan inte "tolkas på olika sätt" bland olika forskare.

När Smurfen genomskådar något så är det för att folk har hänvisat till det som kallas för pseudoforskning. 
    Det har du säkerligen rätt i, då gäller det ju i så fall att kunna urskilja vilka rapporter som har de akademiska kriterierna.

Jag har såklart inte följt allt han skrivit, men så kan det säkert vara. Jag skulle troligen aldrig kunna se skillnaden på forskning och pseudoforskning. 
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 00:00:58 följande:
    Om det inte "var exakt så" hon hade skrivit, varför sitter du och påstår att hon hade skrivet "exakt det" då?  Inser du inte hur fel det är att hävda något som inte stämmer med verkligheten?

Ja enligt DIG gör det detta,det är DIN TOLKNING,  att det bekräftar...  Formulera det där efter, att du tolkade det så då, i stället för att hävda bestämt.

Dock inget som ägaren av inlägget delar med dig och inget några av oss andra heller ser i hennes text håller med dig i din tolkning. Vilket flera kan läsa..
    Ja det var mycket dumt av mig den gången som jag formulerade mig på det sättet.

Det är inte min tolkning, återigen så har jag visat vad som stod. Det finns inget utrymme för att tolka det på något annat sätt än att det är ett påstående. Sen att hon i efterhand tillstått att det inte var menat som ett påstående, utan menat som hennes tolkning, förändrar inte det.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-06 17:09:42 följande:
    Fast jag har förstått vad du skrev. Menar du någonting annat än vad du skriver så är det inte mitt fel.
    Det har du uppenbarligen inte gjort eftersom du fortsätter ifrågasätta trots att jag har försökt förklara för dig flera gånger. 
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 00:20:57 följande:
    Det har du uppenbarligen inte gjort eftersom du fortsätter ifrågasätta trots att jag har försökt förklara för dig flera gånger. 
    Fast inget du försöker förklara i efterhand förändrar vad du faktiskt skrev. Varför svarade du mig inte det första du gjorde, att du inte menade att de inte sökt hjälp? Du har inte svarat på den frågan.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?