• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Til) skrev 2023-10-07 15:58:54 följande:
    Istället för att harva omkring i ordklyverier, är du inte intresserad av att TS och andra incels faktiskt besvarar frågan om hur och om de faktiskt sökt hjälp, hur den hjälpen fungerat och vad de isf kan söka för vidare hjälp om det inte fungerat?

Är inte det mer intressant än att debattera huruvida nån påstår nåt om ifall incels sökt hjälp eller inte. Faktiskt ta reda på hur det i verkligheten förhåller sig så att vi kanske kan utveckla frågan lite?

Så återigen TS: Vad har du för erfarenhet av att incels sökt hjälp, hur har den hjälpen sett ut och hur har det fungerat?
    Det är inte jag som drar upp diskussioner om vilka ord som har används, jag svarar på de inlägg som riktas till mig och det får jag faktiskt lov att göra, jag bryr mig inte om ifall det får dig att anse att jag harvar omkring i ordklyverier.

Jag är intresserad av att svara på de inlägg som riktas till mig, det är det som är intressant för mig. Och beträffande att faktiskt ta reda på hur det förhåller sig med om incels sökt hjälp eller inte så inte mig emot. Tror du är den första som faktiskt försökt fråga tex TS om det, men jag kan såklart ha missat.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 16:24:10 följande:
    Skall du sjunka så lågt nu och direkt ljuga?
    Är det så viktigt för dig att "få sista ordet" och kräva att få rätt, även fast du har direkt fel, så du sjunker till nya botten nivåer med att börja ljuga?

Hon gav dig inte en order.  Vet du ens vad en order är för något? 
    Hon bad dig vänligt skrev till och med "snälla"..

Man använder knappast ordet "snälla" om man nu skulle ge en order.
    Ge dig och släpp det är vad jag avser. Spelar ingen roll för mig om hon i samma inlägg skrev snälla, jag tänker oavsett inte ge mig eller sluta bara för att någon säger det till mig, utan jag diskuterar den här frågan så länge jag själv önskar.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 15:43:45 följande:
    Du skrev att du vet ärligt talat inte, och det är inte svar på varför du inte rättade mig direkt, om du nu ansåg att jag missförstod. Istället fortsatte du resonemanget, så nej du verkar inte alls som du tyckte att jag missförstod något.

I övrigt så tar jag inga order ifrån dig, utan jag släpper det när jag själv önskar.
    Du kan fortsätta skriva om du vill,men du får inga fler svar ifrån mig. 
    Vad jag än skriver så hittar du något nytt fel så det är meningslöst att fortsätta diskutera med dig.
    Så du kan välja om du tänker fortsätta tjafsa som en repig LP-skiva och göra bort dig för att till varje pris få rätt eller bara lägga ner. 
  • Anonym (Maria)

Givetvis fortsätter jag skriva om jag vill, jag bryr mig inte om ifall du säger att du inte kommer svarar, det är ju upp till dig.

Hitta fel, jag frågar om hur du resonerade, hur det kom sig att du inte påtalade missförståndet direkt, om du nu ansåg att du inte påstått att incel inte sökt hjälp, att jag missförstod dig där, men det kan du inte kunnat ge något annat svar än jag vet ärligt talat inte. Du ser ju själv att du där istället fortsätter resonemanget med att påvisa varför det vore märkligt om incel sökt hjälp, vad var tanken och poängen med att argumentera på det sättet, om du inte ens påstått att incel inte sökt hjälp?

molly50 skrev 2023-10-07 16:46:01 följande:
    Du kan fortsätta skriva om du vill,men du får inga fler svar ifrån mig. 
    Vad jag än skriver så hittar du något nytt fel så det är meningslöst att fortsätta diskutera med dig.
    Så du kan välja om du tänker fortsätta tjafsa som en repig LP-skiva och göra bort dig för att till varje pris få rätt eller bara lägga ner. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-07 17:12:17 följande:
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 13:16:56 följande:
    Vilket inlägg syftar du på nu? Vart skrev jag att det stod inte ordagrant så?
    är det svårt att minnas vad du själv skriver Maria? Svårt att hålla reda på lögnerna? Eller ska du ljuga ännu mer? Dina lögner förbättrar inte fördomarna om menlösa misogyna incels, att de *försvaras* av en lögnerska med grova antaganden är bara så att säga the cherry on top.
    Jag skrev att :

Ja det är naturligt för mig att tex skriva att du skriver att jag ska undvika att säga att det är hans åsikt, när jag avser ett inlägg det det istället ordagrant står så undvik att säga till folk att det är deras åsikter

Du svarar mig :
    Skrev du inte för ett par inlägg sedan att det visst inte stod ordagrant så?

Så återigen, var skrev jag att det inte stod ordagrant så? var skrev jag att det inte stod ordagrant undvik att säga till folk att det är deras åsikter ? För att förtydliga vad jag avsåg med min fråga till dig, för du uppfattade uppenbarligen inte syftningen.
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-10-06 16:03:55 följande:
    Läs detta igen och förklara exakt var jag skrev att jag VET som ett faktum att de inte har sökt hjälp.

"Mat och husrum är en sak.
    Men det går knappast att jämföra med att in incel tar ansvar för att söka hjälp för sitt eget mående.
    Det är helt och hållet hans eget ansvar.
    man kan inte bara sitta och vänta på att hjälpen ska komma till en om man själv inte vill lyfta ett finger för att göra något."
    Vad hjälper det om de söker hjälp. Det är inte så man löser problem. Man tr tag i det själv.
  • Anonym (Fol)

Vad bråkar ni i tråden om egentligen? Bli vänner istället! Livet blir bättre så!

• Anonym (Maria)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-07 19:16:22 följande:
    Vad hjälper det om de söker hjälp. Det är inte så man löser problem. Man tr tag i det själv.
    Fast om man får rätt hjälp om man har tex några psykiska problem, så kan det ju bli lättare att sen göra jobbet.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-07 19:19:15 följande:
    Fast om man får rätt hjälp om man har tex några psykiska problem, så kan det ju bli lättare att sen göra jobbet.
    Det där gäller bara om man är allvarligt psykiskt sjuk och behöver mediciner. Inte för vanliga människor som har diverse problem som att ha det svårt för att träffa kvinnor eller dylikt. Då är det bara att börja jobba. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?