• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 19:03:14 följande:

Och det är rättvist ifall kvinnor nekar män sex för de får inte orgasmer vid sex. 
    Det är då kvinnohat om man försöker få kvinnan att fortsätta sexet med männen genom att hjälpa männen att  ge mer  orgasmer till kvinnor. 

Man skulle ju respektera en kvinnas nej och det skulle ju kallas kvinnohat ifall man vill hjälpa männen. 
    Det skulle inte vara ett samhällsproblem ifall män blir utan sexpartner 

Ändring. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (SL) skrev 2023-10-08 13:42:09 följande:
    Ju tidigare man söker hjälp desto bättre dvs långt innan suicidtankar kommer. Att känna att man inte duger och inte kan attrahera det andra könet kan ju verkligen göra en person djupt olycklig och deprimerad. Då hjälper ju sällan  tankar  som"jag är ju man, detta borde jag klara-bara jobba på"
    Om man inte tror att man kan så lär man bara gräva sig djupare.

Finns mycket forskning på att mäns obenägenhet att söka hjälp hör ihop med normer över hur en man ska vara. Just såna tankegångar som du skriver här...Och 7 av 10 som begår självmord är män....
    Man föds ju inte med psykisk ohälsa och suicidtankar...det utvecklas över tid...
    Så förebyggande arbete är av största vikt.

SKR har skrivit en rapport om detta.

skr.se/skr/halsasjukvard/utvecklingavverksamhet/psykiskhalsa/grupperpsykiskhalsa/manspsykiskahalsa.46758.html
    när något om maskulinitet bygger någon feministisk teori som bygger på en.wikipedia.org/wiki/Cultural_hegemony är det mer ideologi än vetenskap.

v
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 19:03:14 följande:

Och det är rättvist ifall kvinnor nekar män sex för de får inte orgasmer vid sex. 
    Det är då kvinnohat om man försöker få kvinnan att fortsätta sexet med männen genom att hjälpa männen att  ge mer  orgasmer till kvinnor. 

Man skulle ju respekera en kvinnas nej och det skulle ju kallas kvinnohat ifall man vill hjälpa männen. 
    Det skulle inte vara ett samhällsproblem ifall män blir utan sexpartner 

Vad menar du?
    Menar du att tvinga kvinnor att fortsätta ställa upp på sex med män, för att män ska bli bättre på att ge kvinnor orgasm? Det var nog det sjukaste jag läst någonsin. 

Det är inte kvinnors ansvar att hjälpa män att bli bra på att knulla. Det är inte heller mäns ansvar att hjälpa kvinnor bli bra att knulla. ett bra knull är ett knull som sker lagligt med samtycke mellan två (eller fler) individer som attraheras av varandra. jag och majoriteten av kvinnor ger blanka fan i om du kan hitta både klitoris och gpunkt om vi inte attraheras av dig, då kommer du inte ens få chansen att visa dina *superkrafter* och attraktionen gäller framförallt din insida och personlighet.

• Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-08 19:50:28 följande:

Vad menar du?
    Menar du att tvinga kvinnor att fortsätta ställa upp på sex med män, för att män ska bli bättre på att ge kvinnor orgasm? Det var nog det sjukaste jag läst någonsin. 

Det är inte kvinnors ansvar att hjälpa män att bli bra på att knulla. Det är inte heller mäns ansvar att hjälpa kvinnor bli bra att knulla. ett bra knull är ett knull som sker lagligt med samtycke mellan två (eller fler) individer som attraheras av varandra. jag och majoriteten av kvinnor ger blanka fan i om du kan hitta både klitoris och gpunkt om vi inte attraheras av dig, då kommer du inte ens få chansen att visa dina *superkrafter* och attraktionen gäller framförallt din insida och personlighet.

Att med eran logik är det fel om olika personer exempelvis i media vill hjälpa männen att ge orgasmer vid sex. 

Varför ska män nu plötsligt ska få hjälp att ge orgasmer vid sex men annars ska det inte vara ett samhällsproblem när män får problem med det sexuella.?

Att med kvinnors logik så är det inget samhällsproblem om män inte ger orgasmer vid sex. 
  • Anonym (....)

Vad menar du?

Att olika personer kan påstå att det blir ett problem när kvinnor nekar män mer sex för de inte får någon orgasm vid sex. 

Männen borde då inte få hjälp även om det handlar om kvinnors sexliv egentligen, angående orgasmer. 
  • Anonym (....)

Vad menar du?

Jag menade att det nu helt plötsligt finns det hel del kvinnor som vill hjälpa männen så kvinnor får orgasm vid sex.
    Men syftet är inte att de vill hjälpa männen egentligen utan de vill gynna sig själva. 
    Syftet är att kvinnor ska inte ta eget initiativ.
    Syftet är inte att de vill byta man utan de vill ha tillgång till bra sex. 

Om kvinnor nu inte har något ansvar för männen så borde det inkludera när de vill lära män att ge orgasmer vid sex. 
    Det är då inget samhällsproblem ifall män inte lär sig att ge orgasmer till kvinnor under sex. 
  • Anonym (....)

Vad menar du?

Och då är ett inget samhällsproblem ifall man inte ger bra sex till kvinnor. 
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:12:59 följande:
    Och då är ett inget samhällsproblem ifall män inte ger bra sex till kvinnor. 
    ändring
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 17:38:57 följande:

Jag har inte kallat dig för incel. Du bekräftar egentligen det jag hävdar i föregående inlägg. Att du såsom incels tror att deras brist på sex handlar om ytliga saker. Du säger att incels är oattraktiva. Kvinnor anser att incels är oattraktiva på grund av deras åsikter.

Läser man i tråden så verkar incels uppgivna, de tycker det har gjort "allt" jag gissar att de köpt ett gymkort som de besöker två gånger i veckan och kör 3*12 reps på alla muskelgrupper. (Ok, nu raljerar jag) men det som saknas är insikten att det handlar om det inre. En incel kan inte komma till den insikten genom googlande. Läser man på familjeliv så verkar det som att incels får råd av andra män hur dom ska behålla sin misogynitet och samtidigt kunna följa det för kvinnor, gå till gymmet och köra muskelgrupper, eller annat ytligt. Inga råd om att ändra sig inifrån. Kvinnor skriver det, avfärdas direkt av män som anser sig vara "experter" för att " det visst går att vara misogyn och samtidigt få ligga" så jävla hopplöst. Gissar att dessa män väljer bort att lyssna på kvinnorna de vill ligga med för att de inte ens ser dom som människor. Konstiga, läskiga varelser som de letar efter en formel för att kunna förstå.

Det är väl du som är man som påstår att de inte får ligga för att de är misogyna?
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-08 20:19:09 följande:
    Det är väl du som är man som påstår att de inte får ligga för att de är misogyna?
    Jaha? Är du en sån som ser saker helt svart-vitt? Har jag fel?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?