• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:52:35 följande:
    jag menar att då ska inte heller männen få hjälp även om syftet är att det ska hjälpa kvinnorna.
    Att det är ologiskt att bara vilja hjälpa ibland om man känner att man får tillbaka något av det. 

Det behöver inte alls vara för man skulle vara misogyn för man är utan sex. 
    Så staten erbjuder alla personer sex ifall de inte ska vara misogyna?

Vad har du fått för dig att det ska bero på det endast?
    Nej, bara för att någon inte är misogyn betyder inte det sex per automatik. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 20:50:00 följande:
    Det är ingen som tvingar dig att inte vara misogyn.

Borde vara egenintresset som styr det.
    Bara egenintresset då när du påstår något. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 20:50:00 följande:
    Det är ingen som tvingar dig att inte vara misogyn.

Borde vara egenintresset som styr det.
    Det är ingen som tvingar dig att du ogillar olika människor. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:53:49 följande:
    Ingen som tvingar dig att du ska tro det ska handla om misogynhet. 

Men det gör ju det. Incels är misogyna finns det en koppling till. Du har väl själv läst det.

Har du fått för dig att du inte är misogyn och ändå inte lyckas attrahera någon? Jag påstår att du faktiskt är misogyn. Borde vara där du börjar nysta i problemet då.

• Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-08 20:54:19 följande:

om du är så avundsjuk på dessa män som lyckas ha sex, ha dessa män som förebilder och jobba på att bli mer lik dessa män. 

det är inte ett samhällsproblem, att kvinnor har rätten att välja OM de vill ha en man är inte samhällsproblem. skulle kvinnor tvingas in i tvåsamhet med en man hon inte vill ha, behöver, eller attraheras av, då skulle vi ha ett samhällsproblem.

Det borde då inte vara ett samhällsproblem för när kvinnor inte hittar män som de uppskattar eller problem som uppstår när folk har sex. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 20:58:35 följande:

Men det gör ju det. Incels är misogyna finns det en koppling till. Du har väl själv läst det.

Har du fått för dig att du inte är misogyn och ändå inte lyckas attrahera någon? Jag påstår att du faktiskt är misogyn. Borde vara där du börjar nysta i problemet då.

Det är du som väljer att tolka det. 
    Dessutom misogyna betyder att man gör skillnad på män och kvinnor.
    Inte när någon klagar på sexbrist. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:52:35 följande:
    jag menar att då ska inte heller männen få hjälp även om syftet är att det ska hjälpa kvinnorna.
    Att det är ologiskt att bara vilja hjälpa ibland om man känner att man får tillbaka något av det. 

Det behöver inte alls vara för man skulle vara misogyn för man är utan sex. 
    Så staten erbjuder alla personer sex ifall de inte ska vara misogyna?

Vad har du fått för dig att det ska bero på det endast?

syftet är inte att hjälpa kvinnorna. hur skulle det hjälpa kvinnorna att tvingas dejta och knulla en man hon INTE vill ha eller behöver? Hur är det att hjälpa någon? Hur är det ologiskt????

har jag skrivit att misogyniteten endast? det är en extremt stor bidragande orsak. Eftersom det är hela människosynen, jag attraheras inte heller av nazister, rasister, homofober eller antifeminster. så att va misogyn är att inte se alla människors lika värde, det är oattraktivt.

• Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 20:55:38 följande:
    Nej, bara för att någon inte är misogyn betyder inte det sex per automatik. 
    Det betyder inte heller automatik att man är utan sex. 
  • Anonym (Eric)

Att hålla på och tjata så evinnerligt länge som några gjort i denna tråd, har något osunt över sig. 

• Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:59:05 följande:
    Det borde då inte vara ett samhällsproblem för när kvinnor inte hittar män som de uppskattar eller problem som uppstår när folk har sex. 
    Har jag eller någon annan kvinna påstått att det är ett samhällsproblem att vi är hellre är FRIVILLIGT singlar än dejtar vissa typer av män. vi väljer alltså det frivilligt. det är inte ett samhällsproblem. 

vilka problem skulle uppstå när man har lagligt sex med samtycke?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?